Anna undrar varför folk kommenterar att hon har en cigg på massa bilder men antagligen inte skulle gjort samma sak om hon vore en kille.
Anna undrar varför folk kommenterar att hon har en cigg på massa bilder men antagligen inte skulle gjort samma sak om hon vore en kille.
Antagligen? Jag skulle reagerat om en kille här på forumet laddat upp minst två bilder på sig själv, rökandes.
Svaret på din fråga finns ju också redan liksom. Fördomar, fördomar och återigen fördomar. För det vet ju alla, när en tjej röker så faller hon ju genast in i massa kategorier och stereotyper. Självklart är det inte rätt, men det är ju svår att göra något åt saken...
Jag håller med det Joel skrev: varför ta åt sig? Varför inte ta det som ett skämt?
Jag skulle reagera likadant om det var en tjej som om det var en kille.
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Först, vad är en "fjortis"? Jag menar vilka kvalifikationer måste man uppnå för att kunna kallas för en fjortis?
Sláinte Mhath!
Det finns så himla mkt olika definitioner av det där.
Jag tycker att man ska sluta dela in folk i fack och bara låta alla vara som dom är (med gränser.)
Tycker inte att någon har rätt att kommentera om Anna röker eller inte.
Och Anna, bry dig inte! enda svaret som finns. strunta i folks åsikter.
Det är nog det som är problemet, folk ser ordet "fjortis" på olika sätt.
TEORI: Anna verkar vara en sån som inte tar så många bilder på sig själv framför spegeln (antar att vissa skulle anse att just det är ett "fjortisbeteende") ...så de bilder hon lägger upp är ofta tagna av nån annan i ett socialt sammanhang. Bilden i fråga verkar vara tagen i en park eller iallafall ute i naturen, ett ypperligt tillfälle att ta sig en smoke.
Bilder tagna av någon annan + i ett socialt sammanhang + ute i naturen = många bilder blir bilder där man röker om man råkar vara rökare.
Sláinte Mhath!
men oftast har man ju bilder på sig själv där man inte röker. iallafall någon
Ja. det finns ingen bild på mig där jag röker iaf. men jag har aldrig rökt heller, så det är inte så konstigt.
men jag förstår inte varför ni gjorde det till en så stor grej?
Men varför spelar det någon djävla roll om man nu har en cigg i munnen på varje bild man lägger ut? Känns så fantastiskt tattigt att sitta och bitcha över någon sådan grej.
"Fy fan, jag har jobbat hela natten i gruvan. Jag hatar mitt liv. Stick."
Anna har väll ändå inte en cigg på varje bild? det här är den första jag har sett iallafall (den är inte ens tänd).
Sláinte Mhath!
Det är väl inte alls det som är grejen...precis som Joel skrev nyss, det är ju ingen som har attackerat henne.
Det är ju faktiskt en tråd där man på ett eller annat sätt ska kommentera bilder, positivt, negativt eller helt neutralt.
Årets fånigaste diskussion alla kategorier. Feministiska frågor brukar vara viktiga, så klart, men det här är bara pinsamt...