Midnatt är en vettig tid, till skillnad från mycket av det andre som försegått. Startförsöken, den faktiska starten, rymdpromenader, intervjuer o.s.v, mitt i nätterna.
Midnatt är en vettig tid, till skillnad från mycket av det andre som försegått. Startförsöken, den faktiska starten, rymdpromenader, intervjuer o.s.v, mitt i nätterna.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Det finns lååååånga pass som jag är på jobbet t.ex. 18 h eller 24 h i sträck. Inte lika slappt de veckorna, så det jämnar väl ut sig.
SVT Text har senaste nytt:
Vädret hindrar rymdfärjans landning.
Den amerikanska rymdstyrelsen Nasa beslöt ikväll att skjuta upp Discoverys planerade landning 01.05 svensk tid på grund av dåligt väder vid Kennedy Space Center. Planen nu är i stället att försöka vid nästa tillfälle, ungefär vid 02.40 natten mot fredag svensk tid, om väderförhållandena förbättras.
Alltså drygt en och en halv timmes försening, om vädret nu inte håller i sig. Då blir det väl ytterligare försenat.
Dom kan väl landa någon annanstans?
Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.
kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!
Portfolio:http://www.berntsten.se/
Nu funkar det ju tyvärr inte så att en rymdfärja bara kan spontanlanda på en fotbollsplan i Argentina, kohage i Glasgow eller ICA-parkering i Umeå, och sedan kan Fuglesang & co ta en taxi till första bästa bar. Ramp, teknik, folk, efterföljande karantän (antar jag följer) etc finns ju på platsen för landningen. It's all about the money, dessutom.
Hur mycket bränsle är det kvar i ett sånt här skede? Det brukar vara ganska noga uträknat annars, men reserver har de väl...
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.
kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!
Portfolio:http://www.berntsten.se/
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.