Såg en stor skylt idag vid Bergsvägen i Linköping (många bilar passerar där påväg in till stan).![]()
Såg en stor skylt idag vid Bergsvägen i Linköping (många bilar passerar där påväg in till stan).![]()
Linköpingskonserten är vad jag har förstått fortfarande långt i från utsåld, ganska många sittplatser kvar.
Och jag har hört från MÅNGA att folk inte ens vet att konserten äger rum.
Bra jobbat promotionansvariga!
Hör av er om ni vill börja sälja slut konserterna utanför Sthlm och Gbg.
Inte nog med att ni får färre intäkter så förtas ju upplevelsen delvis för många dem som faktiskt är där med en halvtom arena.
Vilket kommer ge att folk nästa gång tvekar att gå igen och igen...
Hello downward spiral...
Senast redigerat av The Plague den 2010-03-08 klockan 20:01.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
OKEJ, jag ska berätta hur det gick till...
Det fanns MASSOR affischer upptryckta just för Linköpingkonserten.
Inte EN ENDA var uppsatt i Norrköping. Har någon sett några någon annanstans?
Igår, efter konserten delade personalen ut dessa(hundratals) i dörrarna till folk när de gick hem.
Tummen upp!!
Långt från utsålt pga slappidioter till arrangörer. Vilket givetvis gick ut över stämningen på konserten.
Helt ärligt, om Kent ska fortsätta turnera arenor får de styra upp arrangörerna. Annars är det dags att börja kolla på mindre lokaler att spela på, för finns det någon sämre konsertlokal än halvtomma arenor?
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Tyvärr ingen ovanligt fenomen. Artister som inte säljer ut konserter, sedan undrar arrangörerna varför folk inte är intresserade. Varför folk inte vill gå. O.s.v. Inte så jävla lätt alltid när det inte annonseras i lokaltidning eller genom affischering. Sedan ligger där allt som oftast ändå feta buntar med affischer för intresserade att ta med hem vid utgången efter konserterna.
Snacka om att skjuta sig själv i foten som arrangör om man inte smäller upp affischerna på stan och i omkringliggande städer / byar, utan bara låter affischerna ligga vid kassan eller utgången. Uppenbarligen finns det affischer de gånger, men sällan de har synts ute på stan. Istället samlar de damm på ett kontor, i konsertlokalen etc. Sedan undrar man i efterhand varför tillräckligt med folk inte dyker upp så att det blir slutsålt?!
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Tycker dom kan ta lite lärdom från festivalerna, och arrangera saker som ex. att några personer i staden har ansvar sätt upp affischer och mot betalninng få det gå gratis på konserten+ kanske backstage eller något!