Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Troubadour 8/4 -99

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard Troubadour 8/4 -99

satt och kollade igenom gamla turnédatum innan idag för att kolla en annan grej och upptäckte just denna spelningen. vet inte om det finns fler ställen i la som heter så men kan det vara legendariska the troubadour på the strip i hollywood som kent spelade på? det var ju en av de legendariska klubbarna på strippen tillsammans med bla whisky a gogo, the roxy och rainbow där många av de stora rockbanden under 70- och 80-talet hängde och spelade innan de blev arenavältare och skitstora. om det stämmer att kent stått på den scenen på en av de legendariska hollywoodklubbarna måste jag säga att det är jäääävligt coolt. nån som kan bekräfta eller vet mer? vore kul att veta iaf...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    satt och kollade igenom gamla turnédatum innan idag för att kolla en annan grej och upptäckte just denna spelningen. vet inte om det finns fler ställen i la som heter så men kan det vara legendariska the troubadour på the strip i hollywood som kent spelade på? det var ju en av de legendariska klubbarna på strippen tillsammans med bla whisky a gogo, the roxy och rainbow där många av de stora rockbanden under 70- och 80-talet hängde och spelade innan de blev arenavältare och skitstora. om det stämmer att kent stått på den scenen på en av de legendariska hollywoodklubbarna måste jag säga att det är jäääävligt coolt. nån som kan bekräfta eller vet mer? vore kul att veta iaf...
    Japp. Det är samma. Vi spelade där 2 ggr.
    Skönt hak, vill jag bestämt minnas, och bra gig båda gångerna! Fullt hus.

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Japp. Det är samma. Vi spelade där 2 ggr.
    Skönt hak, vill jag bestämt minnas, och bra gig båda gångerna! Fullt hus.
    fan vad coolt alltså. har ju inte lagt märke till det förut och namnet the troubadour la jag märke till enbart för att jag spenderade sommaren med biografin watch you bleed samt slashs biografi. även om du blev synthare och sen började med egen musik måste det väl ändå ha varit en speciell känsla för en gammal hårdrockare att stå på samma scen som de gamla 70- och 80-talshjältarna (fast du kanske inte lyssnade så mycket på just la-banden, vad vet jag). riktigt coolt iaf
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

fan vad coolt alltså. har ju inte lagt märke till det förut och namnet the troubadour la jag märke till enbart för att jag spenderade sommaren med biografin watch you bleed samt slashs biografi. även om du blev synthare och sen började med egen musik måste det väl ändå ha varit en speciell känsla för en gammal hårdrockare att stå på samma scen som de gamla 70- och 80-talshjältarna (fast du kanske inte lyssnade så mycket på just la-banden, vad vet jag). riktigt coolt iaf
    Det är ju oerhört många storheter som spelat där.
    Tror att det var ett av haken Lennon och Harry Nilsson besökte (och blev utkastade från) under Lennons omtalade Lost Weekend.

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

[...] även om du blev synthare och sen började med egen musik [...]
    OT:
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Det känns smått absurt men jag var faktiskt på just den spelningen. Hängde mycket i CA vid den tiden och det kändes givet att kolla in kent när de var i krokarna. Jag och en amerikansk bekant lyckades ta oss dit och se kent spela och sjunga på engelska.

Något år senare läste jag en tjock biografi om John Lennon och kunde konstatera att han betett sig mycket illa på precis samma ställe som jag sett kent på.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •