Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 25 av 25

Ämne: Text: Sjukhus

Standard

När senaste fråga kent-perioden var, då var det någon som frågade om att få höra nån snutt text från Röd. Jag tror svaret på frågan var nåt i stilen med: "Surfare på vågor. Inte på nät." Men jag har inte hört den texten i någon låt.

I Sjukhus så är ju ordet surfare med...

Har jag drömt att just den där textraden skulle vara med på en låt på Röd??? Eller är det någon mer som läst på fråga kent att det där skulle va med?
    jag är livrädd med stil

Medlem Frowns avatar
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Den enda låten som har gjort större intryck på mig måste vara M.

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Frown Visa inlägg
    Den enda låten som har gjort större intryck på mig måste vara M.
    Ja de är båda helt fantastiska och fullständigt gåshudsframkallande!
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Nybörjare McMucks avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av indieanen Visa inlägg
    När senaste fråga kent-perioden var, då var det någon som frågade om att få höra nån snutt text från Röd. Jag tror svaret på frågan var nåt i stilen med: "Surfare på vågor. Inte på nät." Men jag har inte hört den texten i någon låt.

I Sjukhus så är ju ordet surfare med...

Har jag drömt att just den där textraden skulle vara med på en låt på Röd??? Eller är det någon mer som läst på fråga kent att det där skulle va med?
    Från FAQ-sammanfattning av besvarade frågor:
    Har Kent avslöjat några låttitlar eller texter från den kommande skivan?

En av låtarna på skivan hade arbetstiteln "börje2" och börjar med orden "Ingen lämnas kvar".
    Textraden "De tog mig till en plats där inget växte. Till en plats där bara skuggorna och dammet hade tid" och ordet "surfare" ska även finnas med på skivan.
    Jag minns det som att Jocke svarade på en fråga om ord eller textrader som skulle nämnas i en av låtarna. Han gav den där raden ovan, samt ordet "surfare". Sedan sa han "på vågor, inte på nät" som ett förtydligande av vilken sorts surfare han menade.

(Kul också att nu få veta låten Hjärta egentligen heter "börje2". Får inte låta det sätta sig på hjärnan och sabba låtens seriositet nu bara)
    Senast redigerat av McMuck den 2009-11-10 klockan 15:22.
    Den melodin blir en melodram. Glöm bort den och ge oss en kram. Glöm bort den och ge mig en kram.

Medlem Alvins avatar
    Reg.datum
    Jul 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Melack Visa inlägg
    Sjukhus har de senaste dagarna gått om MIDVH som min favorit kent låt någonsin.
    Så sjukt bra tycker JAG att den är!
    Jag håller med. Tycker dessutom att de båda låtarna har många likheter. Sjukhus skulle mycket väl kunnat avsluta albumet.
    jag går ensam in i ljuset...

Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

I dessa influensatider är texten minst sagt lite ruggig... Tänk om man hamnar på sjukhus snart!

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    I dessa influensatider är texten minst sagt lite ruggig... Tänk om man hamnar på sjukhus snart!
    Jo, men låten handlar ju inte om ett sjukhus.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Standard

Aha, så då är det Hjärta som är börje2, det bästa dom har gjort? Spännande spännande.
    genomdimmorna.blogg.se

08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

Standard

Citat Ursprungligen postat av McMuck Visa inlägg
    Från FAQ-sammanfattning av besvarade frågor:
    Har Kent avslöjat några låttitlar eller texter från den kommande skivan?

En av låtarna på skivan hade arbetstiteln "börje2" och börjar med orden "Ingen lämnas kvar".
    Textraden "De tog mig till en plats där inget växte. Till en plats där bara skuggorna och dammet hade tid" och ordet "surfare" ska även finnas med på skivan.
    Jag minns det som att Jocke svarade på en fråga om ord eller textrader som skulle nämnas i en av låtarna. Han gav den där raden ovan, samt order "surfare". Sedan sa han "på vågor, inte på nät" som ett förtydligande av vilken sorts surfare han menade.

(Kul också att nu få veta låten Hjärta egentligen heter "börje2". Får inte låta det sätta sig på hjärnan och sabba låtens seriositet nu bara)
    Smart! Så är det ju såklart haha.
    jag är livrädd med stil

Medlem okQ8s avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Alvin Visa inlägg
    Sjukhus skulle mycket väl kunnat avsluta albumet.

JA!

Verkligen!

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •