Ursprungligen postat av
indieanen
När senaste fråga kent-perioden var, då var det någon som frågade om att få höra nån snutt text från Röd. Jag tror svaret på frågan var nåt i stilen med: "Surfare på vågor. Inte på nät." Men jag har inte hört den texten i någon låt.
I Sjukhus så är ju ordet surfare med...
Har jag drömt att just den där textraden skulle vara med på en låt på Röd??? Eller är det någon mer som läst på fråga kent att det där skulle va med?
Från FAQ-sammanfattning av besvarade frågor:
Har Kent avslöjat några låttitlar eller texter från den kommande skivan?
En av låtarna på skivan hade arbetstiteln "börje2" och börjar med orden "Ingen lämnas kvar".
Textraden "De tog mig till en plats där inget växte. Till en plats där bara skuggorna och dammet hade tid" och ordet "surfare" ska även finnas med på skivan.
Jag minns det som att Jocke svarade på en fråga om ord eller textrader som skulle nämnas i en av låtarna. Han gav den där raden ovan, samt ordet "surfare". Sedan sa han "på vågor, inte på nät" som ett förtydligande av vilken sorts surfare han menade. 
(Kul också att nu få veta låten Hjärta egentligen heter "börje2". Får inte låta det sätta sig på hjärnan och sabba låtens seriositet nu bara)