jag är så nyfiken på ljuden som kommer när det har varit tyst i några sekunder.
jag är så nyfiken på ljuden som kommer när det har varit tyst i några sekunder.
genomdimmorna.blogg.se
08: 31/7.10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.
Kan någon hjälpa mig. 4.25 in i låten så inleds ett bombastiskt parti som är otroligt lik en 80-tals låt, men jag kan inte komma på vilken det är
Jag håller med dig snö. Tycker inte att låtarna är lika i övrigt men det bombastiska partiet i ord är mycket likt delar av bakgrunden i sexcrime. Hörde det direkt, men kunde inte komma på vilken låt förrän imorse. Detta är förövrigt ingen kritik. Jag tycker om när man kan låna små bitar av varandra och göra det till något eget. Mycket av Håkan Hellströms storhet ligger i det tycker jag.
Förödande vacker. Känns som en fortsättning på Det kanske kommer en förändring.
som flugorna på socker betyder ingenting
Jag måste också säga att jag älskar dom så kallade Val-syntharna Så himla vackert!
Våga konfrontera/utmana dina fördomar och rädslor så blir allt sjukt mycket roligare
här hade jag kunnat ha ett citat från en sångtext men det vore inte speciellt orginellt, eller hur?
Fan vad vacker den här låten är.
Älskar melodin i versen när han går "på radiooo-hooon"
*GÅSHUD*
älskling; jag har hittat in från mörkret
det finns hopp om en förändring
men det tar den tid det tar
http://hajpland.blogspot.com
Mitt önsketänkande är att känslan som Jocke syftar på är hur man i "det kalla, tysta landet" bryr sig om varandra men inte riktigt vågar eller klarar av att nå ut. Att vi på grund av alla oskrivna sociala och kulturella regler aldrig kan vara riktigt ärliga. Alla som aldrig sagt nej, de som aldrig såg ”mig” och de som ville ha ”dig” hade förbrukat sin chans innan de ens försökte.
Jag vill höra din röst nu
Höra hjärtat i bröstet
Jag behöver din tröst nu
Låt mig höra din röst nu
Det är väl just precis så det ska vara,för dig är din upplevelse och din tolkning den sanna.Vi har alla olika referensramar och bakgrund som ligger till grund för de associationer vi gör...Vad personen som skrev texten och musiken hade i tankarna just då kanske man bara får låta vara,människan är ju som bekant en komplex varelse...