Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: "Ensamheten" Ackord

  1. #1
    Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    11 503

    Standard "Ensamheten" Ackord

    Jahapp, efter lite klurande är det här alltså ackorden till Ensamheten. Texten är inte fullständig då jag kopierade den från en annan tråd och själv inte riktigt hör vad han sjunger på sina ställen. Har heller inte ansträngt mig särskilt mycket med techno-delen i mitten av låten.

    Ackorden hamnade inte där de ska vara när jag kopierade texten hit så jag ursäktar att det blev lite rörigt, men det är väl rätt uppenbart när man ska byta. Det är bara ett förslag så korrigera gärna om det är några felaktigheter!

    Senast redigerat av Sundance_Joel den 2009-11-06 klockan 06:53.

    Last.fm


    Money doesn't talk, it swears

  2. #2
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Jahapp, efter lite klurande är det här alltså ackorden till Ensamheten. Texten är inte fullständig då jag kopierade den från en annan tråd och själv inte riktigt hör vad han sjunger på sina ställen. Har heller inte ansträngt mig särskilt mycket med techno-delen i mitten av låten.

    Ackorden hamnade inte där de ska vara när jag kopierade texten hit så jag ursäktar att det blev lite rörigt, men det är väl rätt uppenbart när man ska byta. Det är bara ett förslag så korrigera gärna om det är några felaktigheter!

    ett tips, om du omsluter texten med [CODE ] [/CODE] så behålls din formatering, dvs ackorden hamnar ovanför respektive ord
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  3. #3
    Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    11 503

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    ett tips, om du omsluter texten med [CODE ] [/CODE] så behålls din formatering, dvs ackorden hamnar ovanför respektive ord
    Amen perfekt hehe, vet att andra gjort så men visste inte hur man gjorde riktigt.

    Last.fm


    Money doesn't talk, it swears

  4. #4
    Nybörjare
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    11

    Standard

    Hur slår ni på gitarren på denna låt? tar ni upp ner upp ner eller ner ner ner eller något helt annat ?

  5. #5
    Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    11 503

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av AlexNoll2 Visa inlägg
    Hur slår ni på gitarren på denna låt? tar ni upp ner upp ner eller ner ner ner eller något helt annat ?
    Jag spelar bara på känn så jag kan inte säga. Men man kan ju plocka lite med fingrarna precis som i början av låten exempelvis.

    Last.fm


    Money doesn't talk, it swears

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •