Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 18 av 18

Ämne: "Psyskbunkern"

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jad Visa inlägg
    Jag kan förstå ditt argument, men det är trots allt helheten man vill ha. Konvolutet och diverse andra bilder/texter är en del av denna. Musiken är självklart primär, och jag kan acceptera stavfel och diverse andra missar i vanliga utgåvor. Men när man betalar ca600kr för en deluxeutgåva tycker jag faktiskt att man bör kunna förvänta sig att den faktiskt är kontrollerad så att det iallafall inte finns några stavfel och större missar.
    O.k men jag tycker såhär, misstag det gör alla, och jag har inte köpt den så jag har inte sett stavfelen men jag antar att det är misstag och inte att någon vill att det ska vara fel.
    Om det inte finns ont uppsåt i felen då tycker jag att man alltid ska vara förstående, eller själv försöker jag i alla fall vara det.
    Det är väl alltid superstress med allt sådant här boxen var ju t.o.m försenad och att begära att alla ska vara perfekta människor som bara gör perfekta saker är en konstig människosyn eller i alla fall väldigt oförstående.
    Med fel man inte ser är det faktiskt så att har man inte sett dem från början så blir det gärna så att man ser dem inte heller senare.
    För att moralisera och ställa detta litet på sin spets då är det ju såhär att om du kräver att alla runt omkring dig är perfekta då måste du också göra ditt yttersta för att vara perfekt och inte göra fel någonsin, mycket tråkig världssyn.
    Och kanske bör du alltid ha någon som kollar upp att allt är perfekt innan du köper nå't?

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

i boken som följer med den första boxen står inte mannen i den vita hatten med i låtlistan för konserten i lisebergshallen 23/11 2007. skandaaaal
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Medlem Pretentiöss avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av snö Visa inlägg
    O.k men jag tycker såhär, misstag det gör alla, och jag har inte köpt den så jag har inte sett stavfelen men jag antar att det är misstag och inte att någon vill att det ska vara fel.
    Om det inte finns ont uppsåt i felen då tycker jag att man alltid ska vara förstående, eller själv försöker jag i alla fall vara det.
    Det är väl alltid superstress med allt sådant här boxen var ju t.o.m försenad och att begära att alla ska vara perfekta människor som bara gör perfekta saker är en konstig människosyn eller i alla fall väldigt oförstående.
    Med fel man inte ser är det faktiskt så att har man inte sett dem från början så blir det gärna så att man ser dem inte heller senare.
    För att moralisera och ställa detta litet på sin spets då är det ju såhär att om du kräver att alla runt omkring dig är perfekta då måste du också göra ditt yttersta för att vara perfekt och inte göra fel någonsin, mycket tråkig världssyn.
    Och kanske bör du alltid ha någon som kollar upp att allt är perfekt innan du köper nå't?
    Vilket formidabelt trams. Har någon påstått att det är med flit felen har skett? Nej, dåså. Vad man dock måste ta i beaktning när man producerar saker som denna är att stavfel alltid råkar slinka in som du säger. Det är ju då man ska inse att alla människor inte kan vara perfekta och ta in ett par korrekturläsare, som alltid lyckas uppdaga simpla småfel.

Hur ofta ser du några stavfel i din morgontidning egentligen? Jag ser dem i alla fall väldigt sällan. Vad kan det bero på egentligen, trots att de skrivs och trycks under en väldigt hård tidspress? Jo, att de har anställda korrekturläsare som ser till att det blir väldigt få fel i förhållande till den väldigt stora textmängden.

För övrigt, att blanda i saker som "människosyn" i denna pseudo-debat är bara tramsigt och lägger ribban på en oförskämt låg nivå. Och den som påstår att detta är gnäll; gå och dra något gammalt över er!

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •