Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 46 till 57 av 57

Ämne: Reeperbahn + Alphaville + Jakob Hellman = Forever young 2010

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard Komplett lineup!

Jodå, fågeln som viskade hade rätt gällande Ultravox och Howard Jones. Lägg därtill Lustans Lakejer och listan är komplett.

http://www.foreveryoung2010.se/blogg/

Banden som kompletterar den redan digra listan är:

Ultravox, som efter spelningen i Stockholm tidigare i år hyllades av både kritikerkåren och publiken. Deras berömda låtar Dancing with tears in my eyes, Vienna och Hymn kommer att förgylla augustikvällen i alla av Forever Young 2010-turnéns sex städer.

Howard Jones slog igenom 1983 då hans debutsingel New Song blev en hit och hans låt What Is Love? har cementerat honom som en av 80-talets giganter. Howard är aktuell med en ny skiva i höst och spelar endast i Linköping och Varberg under turnén.

Lustans Lakejer med frontmannen Johan Kinde har sedan det självbetitlade debutalbumet och uppföljaren Uppdrag i Genevé släpptes i början av 80-talet varit ett av new wave-genrens stora namn i Sverige. Deras låtar har berört och upprört sedan dess – varav den mest kända Diamanter kommer att höras i alla sex städer på turnén.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Reg.datum
    May 2002

Standard

Då är startfältet som följer:

Ultravox
    Alphaville
    Reeperbahn
    Jakob Hellman
    Lustans Lakejer

Dessa fem spelar i samtliga sex städer.

The Human League spelar i Eskilstuna, Helsingborg, Gävle och Kalmar.

Howard Jones ersätter dem under de två första stoppen (Linköping och Varberg)

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Fan vad nice! Ultravox i alla sex städer, då slipper man välja mellan geografisk närhet till konserten och bästa startfältet!

Och nu känns ju turnén definitivt värd inträdesbiljetten. Sex artister, runt en hundralapp per artist.
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem olivia bs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Synd att det är just till Varberg som Human League inte kommer, hade så gärna sett dem.
    Fast jag har inte köpt biljett än, så jag får väl kolla på möjligheterna att ta mig till en annan stad.

don't have to be beautiful, but it's nice.

Erfaren medlem Indie-Jenss avatar
    Reg.datum
    May 2009
    samhälle, plats där flera hushåll har sin bostad

Standard

Ska till Linköping och hade hellre sett The Human League än Howard Jones, men man kan ju inte få allt. Reeperbahn, Alphaville, Jakob Hellman och Ultravox är ju som sagt 4 av 5 bästa banden/artister som 80-talet har spottat ur sig. Så, Thåström, vad väntar du på? Återförena Imperiet och häng med så är drömmen fullbordad.
    Every beat of your drum is wasted
    and every song you sing is a fake
    and every word is a hesitation
    you did it great...

Reg.datum
    May 2002

Standard

Någon som vet vilken gästartist som Jakob Hellman hade på scen i Varberg respektive Helsingborg?

I Linköping var det Johan Palm och i Eskilstuna var det Titiyo. Om han nu ens har en gäst på varje konsert.

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Jakob Hellman var grym på Forever young i Kalmar i går.
    Här kommer några klipp.

Låt dom komma nu

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Här kommer några till (jag lägger upp Reeperbahn och The Human League senare).

Låt dom komma nu

Reg.datum
    May 2002

Standard

Härligt med klippen, jag ser fram emot resten. Och fantastiska Midge Ure där sist i raden, det var en så fin konsert. Sällan har band blivit så mycket bättre efter byte av sångare som när Midge Ure tog över i Ultravox (och Bruce Dickinson i Iron Maiden).

Det var väl egentligen bara Alphaville som floppade denna afton. Kanske också Lustans Lakejer, om man nu hade sett dem. Och, positivt sett, att The Human League spelade både "The sound of the crowd" och "Empire state human" (två av mina favoriter) blev den s.k. pricken över i:et.
    Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2010-08-23 klockan 11:03. Anledning: Syftningsfel

Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Härligt med klippen, jag ser fram emot resten. Och fantastiska Midge Ure där sist i raden, det var en så fin konsert. Sällan har band blivit så mycket bättre efter byte av sångare som när Midge Ure tog över i Ultravox (och Bruce Dickinson i Iron Maiden).

Det var väl egentligen bara Alphaville som floppade denna afton. Kanske också Lustans Lakejer, om man nu hade sett dem. Och, positivt sett, att The Human League spelade både "The sound of the crowd" och "Empire state human" (två av mina favoriter) blev den s.k. pricken över i:et.
    En väsentlig skillnad är att Alphaville och Lustans Lakejer i dag bara är sångaren med nya kompmusiker. Det är ju inte ens Alphaville! Ultravox spelade väl med hela sin klassiska sättning, enligt vad jag kunde urskilja från klippet ovan. Klart att det blir bättre då. Vilka är Human League i dag?

En annan grupp från samma tidsperiod som återförenats på riktigt är OMD - alltså sättningen Andy McCluskey, Paul Humphreys, Martin Cooper och Malcolm Holmes. De ska släppa nytt album i höst och turnera i Europa, dock är inget Sverigebesök aktuellt än så länge. Det vore kul att se dem!

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    En väsentlig skillnad är att Alphaville och Lustans Lakejer i dag bara är sångaren med nya kompmusiker. Det är ju inte ens Alphaville! Ultravox spelade väl med hela sin klassiska sättning, enligt vad jag kunde urskilja från klippet ovan. Klart att det blir bättre då. Vilka är Human League i dag?
    The Human League var i lördags trojkan Philip Oakey, Joanne Catherall och Susan Gayle (Susan Ann Sulley). Plus några andra musiker, osäker på vilka.

Ja, Alphaville är väl lika mycket Alphaville nuförtiden som t.ex. Guns n' Roses är Guns n' Roses. Dock hade jag förväntat mig att Marian Gold hade haft såväl rösten i mer behåll samt mer vett än att slakta sina klassiker på detta vis. Visst kan det nog var segt att spela sina största hits konsert efter konsert under 25 år, men någon måtta får det vara. Det är som om Kent skulle göra tung synthpop av "Kräm" eller gitarrbaserad electro av "747".

OT: OMD hade varit trevligt att få se någon gång.

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Ultravox plockar fram trummorna, Reeperbahn gör sin sista spelning och The Human League spelar sin största hit.
    Här är mina sista klipp från Forever young.

(Minneskortet var tyvärr fullt efter halva Don't you want me. Och som ni ser är det en bonuslåt efter Havet ligger blankt, men jag har inte lyckats spåra upp titeln på den, någon som vet?)

Senast redigerat av utomjording den 2010-08-26 klockan 09:55.
    Låt dom komma nu

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •