Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 46 till 54 av 54

Ämne: Nya regler i biljettforumet - LÄS NOGA! Obs: biljettpris ska anges i annonsen!

Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av henrik Visa inlägg
    Ta bort är inte bra. Bättre att redigera inlägget och LÄGGA TILL att den är såld.
    Vad perfekt du ska vara då :P bra där ^^
    i just can´t get enough

Medlem flicka med pärlörhänges avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Ja, det är okej. Du säljer ju i så fall en biljett, inte bara ett bokningsnummer. Men jag hoppas att du har betalat biljetten via direktbetalning bank? Om du har använt kortbetalning kan tydligen ingen annan lösa ut den. Från Ticnets sida:

Hämta ut förbetalda biljetter - Direktbetalning Bank
    När biljetterna hämtas uppger du bokningsnummer och pinkoden du fick när biljetten bokades. Pin-koden finns sparad under "Mitt Konto", "Bokningar", klicka på bokningsnumret så visas den. Förbetalda biljetter hämtas ut hos TicnetOmbuden , i vissa fall hos ATG-ombud eller arenan.

Hämta ut förbetalda biljetter – Kortbetalning
    När du hämtar ut förbetalda biljetter uppger du bokningsnummer och visar upp det betal- kreditkort som användes vid bokningen samt legitimation. Om kort och legitimation inte överensstämmer lämnas inte biljetterna ut. Dessa rutiner har infört för att öka säkerheten vid kortbetalning och minska kortbedrägerier över Internet.
    Jag betalade med bank direkt, så då är det ju inget problem! Tack för snabbt svar!
    ............. låt mig behålla det här, det kan väl jag vara värd............

Erfaren medlem AngelBees avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Jeg har lagt ut en billett her på forumet, til samme pris som jeg kjøpte den for.
    Den har ligget ute i over en uke nå, men siden konserten ikke er utsolgt enda,
    har ingen meldt seg. Er det da lov å skrive at folk får gi bud? Altså om noen er
    interesserte i en billigere billett, så si en pris? Og om så er tillatt, hvis jeg som selger
    synes de tilbyr for lite, kan jeg da si nei? Selv om de var først ut? Liksom, jeg er ikke
    interessert i å tjene penger på dette, men jeg vil jo helst ikke tape penger heller.
    Så om det da kommer noen bud, ville jeg jo helst velge den som lå nærmest originalprisen..
    Jag känner en sån lättnad när musiken går på igen

musik non stop till slut

Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av AngelBee Visa inlägg
    Jeg har lagt ut en billett her på forumet, til samme pris som jeg kjøpte den for.
    Den har ligget ute i over en uke nå, men siden konserten ikke er utsolgt enda,
    har ingen meldt seg. Er det da lov å skrive at folk får gi bud? Altså om noen er
    interesserte i en billigere billett, så si en pris? Og om så er tillatt, hvis jeg som selger
    synes de tilbyr for lite, kan jeg da si nei? Selv om de var først ut? Liksom, jeg er ikke
    interessert i å tjene penger på dette, men jeg vil jo helst ikke tape penger heller.
    Så om det da kommer noen bud, ville jeg jo helst velge den som lå nærmest originalprisen..
    Det tycker jag är ok. Du försöker ju inte sälja biljetten för att tjäna pengar på det.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Vi har justerat reglerna kring länkning till auktionssajter. Det är nu OK, under vissa förutsättningar. Se nedan.

4. Försäljning (köpes/säljes/bytes) hänvisas till de två avdelningar som finns för detta. Observera de speciella reglerna gällande biljettförsäljning:

Biljetter får endast säljas till originalpris eller lägre och priset måste sättas ut i annonsen. Högre pris medför avstängning från forumet. Budgivning i forumet, via mejl eller på annat sätt är alltså inte tillåtet. Den som har flera köpare till en biljett får sälja den enligt först till kvarn-principen.

Det är generellt förbjudet att länka till biljettannonser på auktionssajter. Däremot är det okej att länka till sajter där biljetter säljs till originalpris. Undantaget för auktionssajter är om biljetten där har ett "köp nu"-pris som är max så högt som originalpriset.

Det är tillåtet att annonsera om bokningsnummer, men ej att ta betalt för dessa. Man kan alltså ge bort ett bokningsnummer men inte sälja det.

Liten snabbguide:
    * Biljetter säljs till originalpris eller lägre
    * Budgivning på biljetter ej tillåten
    * Länkar till biljettannonser på auktionssajter ej tillåten (se undantag ovan, tillagt 30/6 2010 av Henrik)
    Lid för konsten eller brinn.

Medlem Kevlarjeanss avatar
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Får man föreslå byte - skivor mot konsertbiljetter?
    "Min värld" är som gjord för att spelas live!

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kevlarjeans Visa inlägg
    Får man föreslå byte - skivor mot konsertbiljetter?
    Jag skulle säga nej eftersom det är svårt att veta hur mycket en skiva är värd.
    Biljetter får endast säljas för inköpspris eller billigare.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Smygare
    Reg.datum
    May 2012

Standard

hi! what about if I bought the tickets in a currency other than Swedish krone? can I ask for the original price that my bank charged me in my currency???

Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Damaris Neyra Visa inlägg
    hi! what about if I bought the tickets in a currency other than Swedish krone? can I ask for the original price that my bank charged me in my currency???
    Sure, no problem!
    Lid för konsten eller brinn.

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •