Jeg har lagt ut en billett her på forumet, til samme pris som jeg kjøpte den for.
Den har ligget ute i over en uke nå, men siden konserten ikke er utsolgt enda,
har ingen meldt seg. Er det da lov å skrive at folk får gi bud? Altså om noen er
interesserte i en billigere billett, så si en pris? Og om så er tillatt, hvis jeg som selger
synes de tilbyr for lite, kan jeg da si nei? Selv om de var først ut? Liksom, jeg er ikke
interessert i å tjene penger på dette, men jeg vil jo helst ikke tape penger heller.
Så om det da kommer noen bud, ville jeg jo helst velge den som lå nærmest originalprisen..
Jag känner en sån lättnad när musiken går på igen
musik non stop till slut
Vi har justerat reglerna kring länkning till auktionssajter. Det är nu OK, under vissa förutsättningar. Se nedan.
4. Försäljning (köpes/säljes/bytes) hänvisas till de två avdelningar som finns för detta. Observera de speciella reglerna gällande biljettförsäljning:
Biljetter får endast säljas till originalpris eller lägre och priset måste sättas ut i annonsen. Högre pris medför avstängning från forumet. Budgivning i forumet, via mejl eller på annat sätt är alltså inte tillåtet. Den som har flera köpare till en biljett får sälja den enligt först till kvarn-principen.
Det är generellt förbjudet att länka till biljettannonser på auktionssajter. Däremot är det okej att länka till sajter där biljetter säljs till originalpris. Undantaget för auktionssajter är om biljetten där har ett "köp nu"-pris som är max så högt som originalpriset.
Det är tillåtet att annonsera om bokningsnummer, men ej att ta betalt för dessa. Man kan alltså ge bort ett bokningsnummer men inte sälja det.
Liten snabbguide:
* Biljetter säljs till originalpris eller lägre
* Budgivning på biljetter ej tillåten
* Länkar till biljettannonser på auktionssajter ej tillåten (se undantag ovan, tillagt 30/6 2010 av Henrik)
Lid för konsten eller brinn.
Får man föreslå byte - skivor mot konsertbiljetter?
"Min värld" är som gjord för att spelas live!
Jag älskar allt hon gör
Baby jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller
Fortare och fortare för varje andetag
"Skölj ner rikligt med absint"
hi! what about if I bought the tickets in a currency other than Swedish krone? can I ask for the original price that my bank charged me in my currency???