Minimalen är den låt som växt mest...
Minimalen är den låt som växt mest...
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
är helt klart beredd att hålla med... efter två veckor med plattan i bilen är minimalen den jag lyssnar på om och om igen.
tycker att det är en ovanligt kentlåt på det sättet att så mycket bygger på beatet, snarare än melodin. egentligen spelar det ingen roll. där här är jävligt bra.
"Jag hade en vän som kallade mig känslig
som kanske kände mig för väl
men den versionen utav Joakim är försvunnen"
Bästa stycket på hela skivan. Herregud.
Har han någonsin använt sitt eget namn i en låt förut?
http://vararminhatt.blogg.se
Enda låten som inte har satt sig. Gillar inte beatet
Skulle jag träffa oss och vara 15, skulle jag bli otroligt besviken. "Vilka är de här trötta, feta gubbjävlarna?"
Jag håller med Emma747, Minimalen är fantastisk. Den eller Ismael är bästa låten på skivan!
Whatever you do now, the world still turns.
Tråkig låt, den sämsta låten på skivan. Låten får bara godkänt.
Du och jag ☠
Känns lite dumt att uttala mig, men som namnet antyder så gillar jag minimalen massor!
Bara titeln är perfekt, det klingar så fint.
Jag blev både rädd och överlycklig första gången jag hörde beatet komma igång.
Som någon tidigare skev, kan jag tycka att just det är den bästa delen på skivan.
Vidare tycker jag att texten sjungs på ett väldigt fint sätt, hur meningarna delas upp och betonas.
Speciellt andra versen är !!!!
Jag saknar dock ett lite längre slut, nu känns det som om allt försvinner i pip pip pipiiip.
Jag tycker ändå att det är en av de absolut bästa låtarna kent gjort.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Just de orden "den versionen utav.." och de tankar de väcker.. tycker jag känns enormt intressanta..Att vara flera olika versioner av sig själv...det tål att tänkas på.Jag tror att det är detta jag älskar mest med både musik och litteratur..alla nya..och gamla..tankar som väcks.
Säg till om jag stör sa han när han steg in, så går jag med detsamma. Du inte bara stör, svarade jag, du rubbar hela min existens. Välkommen.
@erika.persson.prahlin
"Och vi kom aldrig fram till vem fes?
Blev ingen pilgrimspferd mot häst"
De kom aldrig fram till vem som fes...
men sångaren stack direkt och
vad händer med Kent nu när...
"...Joakim är försvunnen"
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
Utan tvekan den låt jag tyckte allra sämst om när skivan kom, men den växer bara mer och mer. Det känns som en rejäl avvikelse, det låter egentligen inte som någon annan låt kent har spelat in, tycker jag. Och jag älskar det.
som flugorna på socker betyder ingenting
Det är den här låten och så Hänsyn från Jag är inte rädd för mörkret som sticker ut mest i kentkatalogen. Just för att det är så annorlunda i kontrast mot alla andra låtar.