Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 25 av 25

Ämne: Ny video?

  1. #16
    Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Kentforumet
    Inlägg
    7 998

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Så en video där medlemmarna inte medverkar i är inte på riktigt? Har jag tolkat saken rätt? Herregud i så fall...

    Sedan så medverkar ju medlemmarna på Idioter-videon.
    Menade riktig som musikvideor brukar vara att man ser bandet spela.
    Jo det vet jag, men idioter är från en konsert. Jämför deras nya video med deras gamla t.ex saker man ser, kräm, en himmelsk drog, music non stop.
    Såna videos har de inte gjort på länge och de är bättre än ingenting, columbus, töntarna och de andra där de inte är med.
    Du och jag

  2. #17
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004
    Inlägg
    22 507

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av okej Visa inlägg
    Menade riktig som musikvideor brukar vara att man ser bandet spela.
    Jo det vet jag, men idioter är från en konsert. Jämför deras nya video med deras gamla t.ex saker man ser, kräm, en himmelsk drog, music non stop.
    Såna videos har de inte gjort på länge och de är bättre än ingenting, columbus, töntarna och de andra där de inte är med.
    En musikvideo är alltid en musikvideo oavsett om bandet medverkar och spelar i den eller inte.

    Sedan tror jag säkert att kent har ett finger med i hur deras videos ska se ut, även i de videos de inte medverkar i.
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

  3. #18
    Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Kentforumet
    Inlägg
    7 998

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    En musikvideo är alltid en musikvideo oavsett om bandet medverkar och spelar i den eller inte.

    Sedan tror jag säkert att kent har ett finger med i hur deras videos ska se ut, även i de videos de inte medverkar i.
    Ja men det verkar som att de inte vill satsa lika mycket på musikvideos och gamla ullevi har ingen video heller. Det blir färre och färre videor så därför tror jag som jag tror.
    Du och jag

  4. #19
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av okej Visa inlägg
    Ja men det verkar som att de inte vill satsa lika mycket på musikvideos och gamla ullevi har ingen video heller. Det blir färre och färre videor så därför tror jag som jag tror.
    Du har inte tänkt på att de kanske sket i att ha en video för att det blev lite ont om tid med det något spontana skivsläppet? Och man kan tycka vad man vill om deras videos, men lågbudget var det ju ganska längesen de verkade vara. Så att de inte skulle satsa på dem är ju bara rent skitsnack.

  5. #20
    Adam K.
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av okej Visa inlägg
    Menade riktig som musikvideor brukar vara att man ser bandet spela.
    Jo det vet jag, men idioter är från en konsert. Jämför deras nya video med deras gamla t.ex saker man ser, kräm, en himmelsk drog, music non stop.
    Såna videos har de inte gjort på länge och de är bättre än ingenting, columbus, töntarna och de andra där de inte är med.
    De är ju med i Ingentings video. Visserligen spelar de inte några instrument, men de är rätt fräcka i den ändå.

    Låter för övrigt tråkigt att inte kunna uppskatta videos lika mycket om inte bandet står och spelar på sina instrument.

  6. #21
    Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Kentforumet
    Inlägg
    7 998

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Du har inte tänkt på att de kanske sket i att ha en video för att det blev lite ont om tid med det något spontana skivsläppet? Och man kan tycka vad man vill om deras videos, men lågbudget var det ju ganska längesen de verkade vara. Så att de inte skulle satsa på dem är ju bara rent skitsnack.
    Vi får väl vänta och se vem som har rätt.

    Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    De är ju med i Ingentings video. Visserligen spelar de inte några instrument, men de är rätt fräcka i den ändå.

    Låter för övrigt tråkigt att inte kunna uppskatta videos lika mycket om inte bandet står och spelar på sina instrument.
    Hjärta gillade jag, om det nu är en musikvideo...
    Du och jag

  7. #22
    Medlem Innanfrostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    min värld
    Inlägg
    203

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    En musikvideo är alltid en musikvideo oavsett om bandet medverkar och spelar i den eller inte.

    Sedan tror jag säkert att kent har ett finger med i hur deras videos ska se ut, även i de videos de inte medverkar i.
    Som Jocke själv har sagt: - Man kommer till en punkt där det inte går att ta flera beslut, det är ju därfor man använder folk som min bror, Adam.

    Jag säger INTE att kent inte har ett finger med i hur deras videos ska se ut, men at Adam då kan vara med o ta ett beslutet efter at kent har sagt vad dom menar och tycker
    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    För övrigt är "Du å Ja döden" 100 ggr bättre än allt vi gjort tidigare.

  8. #23
    Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    465

    Standard

    En video till Ismael eller varför inte till Varje gång du möter min blick? Det skulle vara underbart!
    Hör av er, jag har några grymma förslag
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

  9. #24
    Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Kentforumet
    Inlägg
    7 998

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Låter för övrigt tråkigt att inte kunna uppskatta videos lika mycket om inte bandet står och spelar på sina instrument.
    Ungefär såhär tycker jag på min lista bland artisters bästa musikvideor.

    1. Videos där artisten spelar/sjunger eller har en viktig roll i videon.
    2. Videos där artisten spelar/sjunger men från konsert eller liknande.
    3. Videos där artisten är med kortare stunder och inte gör något speciellt
    4. Videos där bara vissa medlemmar i en grupp är med.
    5. Videos där artisten inte är med alls.
    Du och jag

  10. #25

    Standard

    Verkar lite som om kent har gett upp med videos, tror i vilket fall inte det blir något förrän nästa album, om ens då.
    Inte precis den viktigaste eller bästa aspekten av kents musik, så jag klagar inte särskilt mycket.
    som flugorna på socker betyder ingenting

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •