Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 71

Ämne: Jag vill ha en ny Isola

  1. #46
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Argumentera om smak?!?
    Jag vet att jag kan vara den första att säga att en sak är på ett särskilt sätt - men då är det underförstått att det är min smak/åsikt.
    Men om man som Sundance Kid säger "Håller med, Isola är överskattad. Personligen tycker jag" finns väl inte så mycket att diskutera eller argumentera för eller emot? Vi vet ju hur alla albumen är sammansatta, låter och hur låtarna går. Vart skulle argumentet komma in?
    du kommer ändå aldrig förstå vad jag menar så vi ger upp det här på en gång. du tycker och tänker uppenbarligen inte alls på samma sätt som jag gör

  2. #47
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    du kommer ändå aldrig förstå vad jag menar så vi ger upp det här på en gång. du tycker och tänker uppenbarligen inte alls på samma sätt som jag gör
    Kan inte minnas att du sagt ett dugg ang detta tidigare och då är det ju sjukt svårt att förstå vad du menar.
    Vart/när ägde den diskussionen rum och i vilket sammanhang?
    Och kan du inte ens svara/kommentera vad jag skrev?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  3. #48
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Skulle bara understryka en grej här genom att citera både Sundance Kid och Jonna Påp:

    Sundance Kid: Håller med, Isola är överskattad. Personligen tycker jag både Hagnesta Hill och DOJD är mycket bättre. Och sen är V&A sjukt underskattad
    Jonna Påp: så isola är överskattad bara för att du personligen tycker bättre om hagnesta hill och du & jag döden? själv tycker jag inte heller att isola är kents bästa skiva, men jag kan inte sätta fingret på problemet med skivan mer än att t.ex du & jag döden går mer i min smak musikaliskt så jag strutnar i att klanka ner på skivan helt och accepterar att alla kents skivor inte kan vara exakt lika bra i mina öron. varför kalla något överskattat bara för att det är hypat och man själv inte uppskattar det till 100%?
    Egentligen säger ni i stort sett samma sak fast på olika vis, med den skillnaden att Sundance Kid namnger fler skivor han tycker är bättre samt att Jonna Påp hävdar att det i benämningen "överskattad" ligger att man klankar ned på något, vilket är inkorrekt.
    Kontentan av de båda inläggen är hur som helst att Isola inte faller lika mycket i smaken som de andra. Och med det faktum är att Isola har kommit att bli kents "kultskiva" och något envisa fans hela tiden återvänder till som stadig referens till vad som är kents absolut bästa verk etc etc, och då kan man påstå att ett kent-fan(ni båda) per automatik tycker att Isola är överskattad när man uttrycker "D&JD är bättre i min mening/smak/tycke".
    Senast redigerat av The Plague den 2007-08-18 klockan 00:55.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  4. #49
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    själva grejen med allt är att vissa saker kan man förstå sig på även fast man själv inte gillar det och andra kan man bara inte fatta varför folk lägger ner sin tid på. i alla fall jag är sån. jag skulle ALDRIG kalla isola överskattad då jag förstår precis varför det uppmärksammas som den gör, bara inte av mig. det är det enda jag tänker kommentera för det var allt jag menade. sen hur man använder "överskattat" är väl upp till var och en...
    den andra disskusionen var för ett bra tag sedan, det var något du och jocke skrev och sen gick allt jättelångt och blev överdrivet och tråden var förstörd och mh sa åt oss att sluta diskutera det nu.

  5. #50
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    så isola är överskattad bara för att du personligen tycker bättre om hagnesta hill och du & jag döden? själv tycker jag inte heller att isola är kents bästa skiva, men jag kan inte sätta fingret på problemet med skivan mer än att t.ex du & jag döden går mer i min smak musikaliskt så jag strutnar i att klanka ner på skivan helt och accepterar att alla kents skivor inte kan vara exakt lika bra i mina öron. varför kalla något överskattat bara för att det är hypat och man själv inte uppskattar det till 100%?
    Jag tror jag tänkte snabbare än jag skrev, det jag menade var det att jag tycker Isola är överskattad av gamla Kent-fans som tjatar om att Isola är en bättre skiva för att den är så "djup och intellektuell" och det är väl egentligen först där vi kommer in på jämförelser med de andra skivorna, att spåren på Hagnesta Hill och Du och jag döden skulle ha minst lika stor mening som Isola. Och sen tycker jag ändå att soundet på de två sistnämnda skivorna är bättre än på Isola.

    Dock tycker jag att Isola är bättre än debutalbumet och Verkligen, inte för att de två är dåliga på något sätt men ni förstår

  6. #51

    Standard

    Verkligen är fruktansvärt bra. Fullkomligt bortglömd ibland, vilket förvånar mig. Den är så kall, så frostig, så bra, så... kent!
    rbroddmark.tumblr.com

  7. #52
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av naughty copycat Visa inlägg
    Verkligen är fruktansvärt bra. Fullkomligt bortglömd ibland, vilket förvånar mig. Den är så kall, så frostig, så bra, så... kent!
    Nääääee?!!?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  8. #53

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Nääääee?!!?
    Så indiekent då.
    rbroddmark.tumblr.com

  9. #54
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    , , Sweden.
    Inlägg
    3 636

    Standard

    Isola...vacker titel!
    mimmi heter jag tralalalala

  10. #55
    Medlem Insektens avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    192

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mimmi77 Visa inlägg
    Isola...vacker titel!
    "Isola" ska väl betyda isolerad ö om jag nu minns rätt,vet jag hört/läs det någonstans men minns ej var..
    Fast om jag nu har rätt så vet nog 99% här redan om vad "Isola" betyder.
    30 maj, 14 juli 2012.

  11. #56
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    Isola är ö på italienska.


  12. #57
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    , , Sweden.
    Inlägg
    3 636

    Standard

    Naw. Tack för infon
    mimmi heter jag tralalalala

  13. #58
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Så du tror inte de banden från UK som vi nämnt tillsammans med skivbolagen väljer ut de låtar som de tror kommer sälja bäst och spelas mest som singlar?
    Då tror du sjukt fel.
    Hela poängen med singlar är att promota albumet.
    Man kan säkert resonera så att kent skulle kunna släppa vilken låt som helst och den skulle sälja bra, men den?
    Om folk inte är nöjda med den köper de inte albumet, kommer på konserter, köper nästa singel etc etc.
    Tycker du det hade gått lika bra för kent om låtar som Järnspöken, Glider, Tidfördriv etc att dö för hade släppts som singlar?
    Nja.
    Jo men de där tre låtarna är ju några av deras absolut minst kommersiella.
    De låtar som jag nämnde skulle lätt ha funkat.
    "Romeo Återvänder Ensam" tycker jag skulle ha varit en utmärkt singel.
    En så fantastisk stark skiva som "D&JD" borde haft mer än tre singlar.
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  14. #59
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Nja, samtidigt är det ju meningen att en singel ska sälja och locka fler. Jag tror inte att exemeplvis "Stoppa mig juni" skulle sälja bättre än vad Musik Non Stop gjorde.

    Sen det här snacket om att singlarna oftast är sämre än övriga låtar. Hade Om du var här inte släppts som singel, är jag övertygad om att fler hade hållit den som favoritlåt.
    Jag tycker "Om Du Var Här" hör till Kents sämre låtar.
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  15. #60
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004
    Inlägg
    22 507

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Jag tycker "Om Du Var Här" hör till Kents sämre låtar.
    Jag tror att du hade tyckt precis tvärtom om den inte blivit en singel.

    Jag tror även att du inte gillat Beskyddaren om den blivit en singel.

Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •