Utan dina andetag
En låt jag aldrig trodde jag skulle få höra live. En ny skön version poppar på men slår inte originalet.
+++
Det finns inga ord
Ett av röds starkaste spår visar sig hålla hur bra som helst live. Jocke är i högform.
++++
Skisser för sommaren
Riktigt skönt att få höra den här live! Hade väldigt svårt för den här liten innan då jag tyckte det lät för svagt och för enkelt. Men efter att ha hört den live förstår jag att det var poängen.
++++
Ensam lång väg hem
Samma sak här. Bättre live. Men konsertens svagaste kort. Musik non stop hade smakat gott istället.
+++
Töntarna
Oj oj... Röds svagaste spår är sjukt rolig live. På nåt vis kändes den bättre nu än vad den gjorde i Annexet dan efter premiären.
+++++
Ensamheten
Kent fortsätter bevisa att röd är bland de bästa dom gjort.
+++++
Gamla Ullevi
Nytt bättre intro. Annars var låten precis lika bra som på plattan!
++++
Idioter
Röd, röd, röd. Bästa spåret på plattan förutom vals för satan (vart är den?!)
+++++
Kärleken väntar
Kents megahit... Med all rätt! Allsången är vacker.
+++++
Ingenting
Tråkig refräng. Dock har "ingenting" en speciell plats i mitt hjärta eftersom det var en av inkörslåtarna till kent (late bloomer, jag vet)
+++
Vy från ett luftslott (Punks Jump Up remix)
Man vill bara dansa!
++++
Krossa allt
Ännu en röding! Sjukt vass. Jocke är fortfarande i högform förövrigt...
++++
Dom andra
Nu börjar det hända! Nu börjar de kanske bästa musikaliska minuterna man kan se på en scen att ticka. Dom andra i den berömda liveversionen speedar upp hela publikhavet till max!
+++++
747
Det är exakt vad vi vill ha...
+++++
M
M, M, M... M. Fyfan vad fin den är. Ögonen vattnas alltid.
+++++
Mannen i den vita hatten
Extraverser och konfetti blir man alltid glad av.
+++++
---
Tredje gången jag ser Kent på scen. Zinkensdamm 2008, Annexet 2010 och nu då. Det här slår fan alla rekord. Jocke är i högform, näst intill perfekt setlist och trevliga människor i publiken!
Bäst: M
Sämst: Ensam lång väg hem
Totalt: +++++
Skulle gett 6 plus om inte det kändes så töntigt...