Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Rockoff Mariehamn

  1. #1
    Nybörjare Sandra_Js avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Täby
    Inlägg
    59

    Standard Rockoff Mariehamn

    Ska ta mig till Åland för att se Kent tillsammans med en vän. Kommer det några från Forumet mån tro?
    Som en elektrisk stöt genom skelettet

  2. #2
    Nybörjare Taxkvinnans avatar
    Reg.datum
    Nov 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    54

    Standard

    jag kommer!
    (jag finns här för dig)

  3. #3
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Jag ska också dit. Ses där.

  4. #4
    Nybörjare Pouihs avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Mariehamn
    Inlägg
    13

    Standard

    Jag kommer också. Bor liksom här

  5. #5
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    jag var minsann där. gud vilken lam publik det var : (
    roligt dock att jocke gjorde världen grej av att han var högst upp på den där listan när listan inte alls var någon topplista utan bara i kronologisk ordning med big bang underst hahaha. roligt vare!

  6. #6

    Standard

    Jag var på konserten igår! Kommer från Helsingborg men är på Åland för att hälsa på en kompis och passade på att se favoritbandet Kent samtidigt
    Jag knuffas, tappar andan och regnet vräker ner

  7. #7
    Nybörjare Sandra_Js avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Täby
    Inlägg
    59

    Standard

    Jag tyckte det var alldeles fantastiskt grymt i går :-) Där jag stod var det bra drag på publiken, ljudet var bra, bandet var grymma! En riktigt bra konsert med andra ord! Min kompis som såg Kent för första gången och inte lyssnar på dem i vanliga fall tyckte också att det var riktigt bra!
    Som en elektrisk stöt genom skelettet

  8. #8

    Standard

    Tyckte inte att det var den bästa konserten jag sett med dem men nog var det bra. Jocke var på ge! Men kan hålla med lite om publiken.. Ser fram emot Helsingborgskonserten nu, yay!
    Jag knuffas, tappar andan och regnet vräker ner

  9. #9
    Erfaren medlem Gråbos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    verkligheten
    Inlägg
    5 724

    Standard

    första halvan av konserten stod jag mest och bara shit, det här är den lamaste kentkonsert jag har varit på i mitt liv......... fast det var ju absolut inte bandets fel, publiken var så lam och så var det så ljust för att de spelade så tidigt, ljusshowen kom inte alls till sin rätt. i slutet på ensamheten brukar ju bara ljuset göra det omöjligt att stå still, men nu var det så ljust så man ba ah blinkar det lite där framme kanske? ser inte riktigt
    fast det blev bättre efter ett tag, när discolåtarna kom igång, och då var det ju lite mörkare också. blev en väldigt fin konsert till sist!

  10. #10

    Standard

    Sant! Var lite besviken på låtarna också. Finns så många bra som är underbara live. Kärleken väntar är något tjatig men visst, den passar i en publik där många kanske inte är "hardcore fans" utan mest har hört de mer "kända låtarna" men jag hade gett mycket för att höra exempelvis Vinternoll2, Kevlarsjäl, Romeo återvänder ensam och andra.. Tror inte att de ändrar så mycket i låtarna till Helsingborgskonserten heller.. Trist nog!
    Jag knuffas, tappar andan och regnet vräker ner

  11. #11

    Standard

    Angående publiken kan man säga att RockOff är en sådan där tillställning där folk köper pass för hela veckan och så går de dit de kvällar de har tid och orkar för att äta och dricka och se och synas och oj nu gick visst ett band på scenen, ska vi gå och se? Tja, varför inte. Jag skulle gissa att hälften av de som var där inte visste vilka skivor Kent släppt efter (eller före) Vapen & Ammunition, typ. Fast mot slutet, speciellt med 747 och MIDVH så fick ju de flesta av dem också upp händerna i luften.

    De av oss som var mer bekanta bjöds på ett jävligt tajt framträdande. Kent både låter och ser fantastiskt bra ut på scenen. Jag är väl egentligen en såndär bakåtsträvande Isolastofil men de nyare låtarna lät väldigt bra live. Enda problemet var att gitarrerna hördes lite svagt där jag stod. Trummor, bas, synt och sång var perfekt. Hoppas inte den avvaktande publiken skrämt bort bandet från att någonsin komma tillbaka för för mig och många andra här var detta sommarens nöjeshöjdpunkt.

  12. #12
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Jag hann inte kolla vad andra gjorde, men det här var en riktigt bra konstert. Jag hade väldigt roligt hela tiden, hade bra sällskap och vi var något helt annat än lama så är nöjd. Tack Kent! Ja kiitos Samille juomapullosta, oli ihan kauhea jano.

  13. #13
    Medlem Eskils mors avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Här och nu, Södra Finland
    Inlägg
    437

    Standard Rockoff Mariehamn

    Meddelande till dig, Sami (lite sent men ändå):

    "Hei Sami! Kiitti plekusta! Mutsi sai sit lopulta yhen kiinni. Kiva kun niin sitkeästi yritit. Mutsi tuli siitä hirmu onnelliseks. Laitoin sen plekun mun kitaralaukkuun talteen. Huomasitko että lauloin kaikki biisit paitsi Vyn kun siitä mä en tykkää ja vislasin Dom Andran, se oli ihan paras. Tulkaa taas pian keikalle Suomeen - mä en taida päästä teidän keikoille Ruotsiin (tai niin mutsi ainaski luulee) kun mä olen vasta 9. Vi ses!
    önskar Eskil från andra raden i Mariehamn (och Wanaja)
    Senast redigerat av Eskils mor den 2010-08-02 klockan 12:39. Anledning: skrivfel

  14. #14
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Eskils mor Visa inlägg
    Meddelande till dig, Sami (lite sent men ändå):

    "Hei Sami! Kiitti plekusta! Mutsi sai sit lopulta yhen kiinni. Kiva kun niin sitkeästi yritit. Mutsi tuli siitä hirmu onnelliseks. Laitoin sen plekun mun kitaralaukkuun talteen. Huomasitko että lauloin kaikki biisit paitsi Vyn kun siitä mä en tykkää ja vislasin Dom Andran, se oli ihan paras. Tulkaa taas pian keikalle Suomeen - mä en taida päästä teidän keikoille Ruotsiin (tai niin mutsi ainaski luulee) kun mä olen vasta 9. Vi ses!
    önskar Eskil från andra råden i Mariehamn (och Wanaja)
    Hehe te taisitte seistä meidän takana ainakin Ahvenanmaan keikalla! Anteeksi kovasti jos hypittiin varpaille välillä... kiva kun pojalla oli jakkara että näki kaikkien pitkien ylitse (jos te nyt olitte ne joita nyt ajattelen).
    Minäkin toivon näkeväni Kentin taas pian Suomessa.

  15. #15
    Medlem Eskils mors avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Här och nu, Södra Finland
    Inlägg
    437

    Standard

    Kyllä me oltiin ne teidän takana. Ettekä te talloneet meitä yhtään. Eskil oli mun kanssa jo Ruisrockissa 2008, silloin roikotin sitä sylissä, niin että kädet ja hartiat oli muusina eikä se silti nähnyt kunnolla kun mä olen niin pätkä. Siksi piti kehittää jotain ja keksin ton retkijakkaran.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •