Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 37

Ämne: Kentarnas privatliv

  1. #1
    Erfaren medlem Indie-Jenss avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ort
    samhälle, plats där flera hushåll har sin bostad
    Inlägg
    2 779

    Standard Kentarnas privatliv

    Denna tråd startar jag bara utav rent intresse var gränsen går för vad man kan diskutera på forumet.

    Vad jag har förstått är det ok att diskutera ålder och mellannamn och dylikt, men inte ok att diskutera civilstånd och avkommor. Var exakt går gränsen egentligen?

    Kan jag skriva t. ex. "Jag såg Jocke på stan idag"? Hur specifik får man vara? Får man skriva vad han gjorde? Får man kommentera saker såsom "han såg lite sliten ut höhö"?

    Inte för att jag gillar att diskutera deras privatliv, men reglerna är lite flummiga och vissa saker verkar ok och andra inte. Det gör en förvirrad.
    Every beat of your drum is wasted
    and every song you sing is a fake
    and every word is a hesitation
    you did it great...


  2. #2
    Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    41 169

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Indie-Jens Visa inlägg
    Denna tråd startar jag bara utav rent intresse var gränsen går för vad man kan diskutera på forumet.

    Vad jag har förstått är det ok att diskutera ålder och mellannamn och dylikt, men inte ok att diskutera civilstånd och avkommor. Var exakt går gränsen egentligen?

    Kan jag skriva t. ex. "Jag såg Jocke på stan idag"? Hur specifik får man vara? Får man skriva vad han gjorde? Får man kommentera saker såsom "han såg lite sliten ut höhö"?

    Inte för att jag gillar att diskutera deras privatliv, men reglerna är lite flummiga och vissa saker verkar ok och andra inte. Det gör en förvirrad.
    Jag tror inte du ens får diskutera att du sett Jocke handla en liter mjölk, jag har för mig att Utomjording nämnde det i nåt sammanhang.

  3. #3
    Erfaren medlem Indie-Jenss avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ort
    samhälle, plats där flera hushåll har sin bostad
    Inlägg
    2 779

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Jag tror inte du ens får diskutera att du sett Jocke handla en liter mjölk, jag har för mig att Utomjording nämnde det i nåt sammanhang.
    Men det har ju hänt flera gånger att folk skrivit att dom träffat någon bandmedlem någonstans utan att något hänt. Även jag.
    Every beat of your drum is wasted
    and every song you sing is a fake
    and every word is a hesitation
    you did it great...


  4. #4
    Erfaren medlem moongirls avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    månen
    Inlägg
    7 418

    Standard

    Intressant frågeställning. Jag undrar jag med!
    Signatur.

  5. #5
    Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24 349

    Standard

    9. Vi diskuterar inte Kent-grabbarnas privatliv, det är deras eget önskemål och det respekterar vi alla självklart. Alltså, inget snack om vad de gör på fritiden, var de bor, McDonaldspåsen man såg i deras bil, vilken färg deras barnvagnar har, vilken frisör deras sambor har eller vart de brukar gå och äta söndagsmiddag. Kort och gott, inget som inte har med deras musik att göra.

    Jag tycker det är ganska glasklart.

    Saker som är okej:
    Att snacka om vad Sami har för scenkläder.
    Diskutera vad Jocke har sagt i en intervju.

    Saker som inte är okej.
    Att snacka om vad Sami hade på sig när du såg honom köpa skor till sin unge på Din Sko.
    Diskutera om vad Jocke sa i sin iPhone när du smög bakom honom på Konsum.

    Det är okej att säga att du såg nån i kent på stan. Däremot är det inte okej att berätta vad dom gjorde, vad dom hade på sig eller lägga upp en bild som du fotade med mobilen.

    Om någon har något som dom skulle vilja diskutera men inte vet om det är okej eller inte så kan man faktiskt skicka ett pm till mig eller någon av de andra moderatorerna så kanske vi kan ge ett klarare svar.

    Frågor?
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

    Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

  6. #6
    Erfaren medlem Indie-Jenss avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ort
    samhälle, plats där flera hushåll har sin bostad
    Inlägg
    2 779

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    9. Vi diskuterar inte Kent-grabbarnas privatliv, det är deras eget önskemål och det respekterar vi alla självklart. Alltså, inget snack om vad de gör på fritiden, var de bor, McDonaldspåsen man såg i deras bil, vilken färg deras barnvagnar har, vilken frisör deras sambor har eller vart de brukar gå och äta söndagsmiddag. Kort och gott, inget som inte har med deras musik att göra.

    Jag tycker det är ganska glasklart.

    Saker som är okej:
    Att snacka om vad Sami har för scenkläder.
    Diskutera vad Jocke har sagt i en intervju.

    Saker som inte är okej.
    Att snacka om vad Sami hade på sig när du såg honom köpa skor till sin unge på Din Sko.
    Diskutera om vad Jocke sa i sin iPhone när du smög bakom honom på Konsum.

    Det är okej att säga att du såg nån i kent på stan. Däremot är det inte okej att berätta vad dom gjorde, vad dom hade på sig eller lägga upp en bild som du fotade med mobilen.

    Om någon har något som dom skulle vilja diskutera men inte vet om det är okej eller inte så kan man faktiskt skicka ett pm till mig eller någon av de andra moderatorerna så kanske vi kan ge ett klarare svar.

    Frågor?
    Tack för klargörandet. Då konstaterar jag bara att de reglerna inte efterföljs.
    Every beat of your drum is wasted
    and every song you sing is a fake
    and every word is a hesitation
    you did it great...


  7. #7
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    tycker verkligen inte att någon någonsin skriver något om deras privatliv här på forumet!
    och om någon råkar göra det så blir alla ändå svinsura på personen så det är inte som att det uppstår någon diskussion...

  8. #8
    Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24 349

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Indie-Jens Visa inlägg
    Tack för klargörandet. Då konstaterar jag bara att de reglerna inte efterföljs.
    Om du ser något som inte följer reglerna får du gärna anmäla inlägget. Det är helt omöjligt för oss att läsa allt som skrivs.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

    Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

  9. #9
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    Om du ser något som inte följer reglerna får du gärna anmäla inlägget. Det är helt omöjligt för oss att läsa allt som skrivs.
    Exakt. Ibland har ni faktiskt lite väl höga förväntningar på att vi ska hinna läsa precis allt, även det som står i en spoiler på sidan 638 i skräptråden...

    Sedan är det ju dessutom så att åtgärder kan ha vidtagits mot någon utan att ni andra fått kännedom om det. I normalfallet är det bara en sak mellan moderatorerna och medlemmen som brutit mot reglerna.
    Låt dom komma nu

  10. #10
    Erfaren medlem Indie-Jenss avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ort
    samhälle, plats där flera hushåll har sin bostad
    Inlägg
    2 779

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    Om du ser något som inte följer reglerna får du gärna anmäla inlägget. Det är helt omöjligt för oss att läsa allt som skrivs.
    Självklart är det omöjligt för er att läsa allt. Jag har fått en varning under hela min tid och det var på grund av en tradera-länk. Jag har nog förtjänat minst 3-4 stycken till.

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Exakt. Ibland har ni faktiskt lite väl höga förväntningar på att vi ska hinna läsa precis allt, även det som står i en spoiler på sidan 638 i skräptråden...

    Sedan är det ju dessutom så att åtgärder kan ha vidtagits mot någon utan att ni andra fått kännedom om det. I normalfallet är det bara en sak mellan moderatorerna och medlemmen som brutit mot reglerna.
    Det handlar inte om kritik riktad mot er moderatorer. Det handlar om att jag vill få det klart för mig vad som får skrivas och vad som inte får skrivas.

    Enligt reglerna får man alltså inte skriva "Jag såg Jocke på xxxx", vilket har skett flera gånger, även jag. Däremot får man skriva "Jag såg Jocke igår". Har jag uppfattat rätt då?
    Every beat of your drum is wasted
    and every song you sing is a fake
    and every word is a hesitation
    you did it great...


  11. #11
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Indie-Jens Visa inlägg
    Det handlar inte om kritik riktad mot er moderatorer. Det handlar om att jag vill få det klart för mig vad som får skrivas och vad som inte får skrivas.

    Enligt reglerna får man alltså inte skriva "Jag såg Jocke på xxxx", vilket har skett flera gånger, även jag. Däremot får man skriva "Jag såg Jocke igår". Har jag uppfattat rätt då?
    Korrekt. Men tänk också på detta: Varför ska du skriva att du såg Jocke om du ändå inte får skriva något mer? Jag tycker att det känns mer meningslöst än en tisdag i november. Någon kommer att fråga dig i vilket sammanhang du såg honom, och sedan har du plötsligt sagt för mycket.

    Att respektera deras privatliv innebär helt enkelt att man inte skvallrar om vad de gör, var de befinner sig, var de bor. Precis som det står i reglerna.
    Låt dom komma nu

  12. #12
    Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Kentforumet
    Inlägg
    7 998

    Standard

    Kent har mycket hemligare privatliv än många vanliga okända eftersom de inte har bloggar och sånt...
    Men det tycker jag är bra. Men när det gäller påhittade saker är väl allt ok? "Inatt drömde jag att jocke o ja handlade mjölk på lidl"

    Du vet ingenting om mig
    (Snälla säg det igen)
    Jag vet ingenting om dig
    (Snälla säg det igen)
    Du vet ingenting om mig
    (Snälla säg det igen)
    Jag vet ingenting om dig
    Du och jag

  13. #13
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av okej Visa inlägg
    Men när det gäller påhittade saker är väl allt ok? "Inatt drömde jag att jocke o ja handlade mjölk på lidl"
    Ja, om det tydligt framgår att det handlar om en dröm.
    Men de mest extrema drömmarna bör man kanske hålla för sig själv.
    Låt dom komma nu

  14. #14
    Erfaren medlem Indie-Jenss avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ort
    samhälle, plats där flera hushåll har sin bostad
    Inlägg
    2 779

    Standard

    Nu är jag tillbaka och för att undvika risk att bli avstängd så kommer jag att vara lite kryptisk. Är det ok att länka/diskutera till material som visas offentligt som behandlar Kentarnas privatliv? Till exempel artikeln/videon som man kunde se på Aftonbladet för några dagar sedan.
    Every beat of your drum is wasted
    and every song you sing is a fake
    and every word is a hesitation
    you did it great...


  15. #15
    Avstängd användare
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    514

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Indie-Jens Visa inlägg
    Nu är jag tillbaka och för att undvika risk att bli avstängd så kommer jag att vara lite kryptisk. Är det ok att länka/diskutera till material som visas offentligt som behandlar Kentarnas privatliv? Till exempel artikeln/videon som man kunde se på Aftonbladet för några dagar sedan.
    för ganska längesen var det någon som länkade ett youtubeklipp där jocke sjöng utan dina andetag på ett bröllop och vad jag minns blev det inte borttaget men jocke kom och blev sur (förståeligt iofs) så blev det värsta diskussionen

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •