I dagens Dagens Industri Weekend, så finns en rätt så stor artikel skriven av Jan Gradvall.
"Kent tar hjälp av gräsrötterna" heter artikeln och handlar om Kents sätt att inte-marknadsföra sig själv och hur bandet behandlar sina fans igenom sitt forum och hemsida där alla nyheter släpps innan pressen får dom.
Det skrivs också om hur Kent gjorde både Henrik Larssons ifrån början inofficiella kent sida, och Navid Mokhberi som startade den inofficiella myspace sidan till bandets officiella hemsidor.
"Gruppen upptäckte att den bästa Kent-sidan var gjord i USA av en 27-årig iranier, Navid Mokhberi, som upptäckt Kents musik när han en tid bodde i Sverige. Istället för att stämma honom för att han olovligen lagt ut Kents musik på nätet, så bjöd Kents manager Martin Roos in Navid till inspelningen av Kents nya album. Där togs beslutet att låta Navids sida....bli gruppens officiella Myspacesida.
Så jobbar ett band som förstår att mediebranchen numera handlar om tvåvägskommunikation"