Det brukar ju alltid komma information (läs: titlar) om b-sidorna i samband med att ett singelsläpp offentliggörs. Varför inte denna gång? Bara en titel till skulle kännas som humlor i magen.
Det brukar ju alltid komma information (läs: titlar) om b-sidorna i samband med att ett singelsläpp offentliggörs. Varför inte denna gång? Bara en titel till skulle kännas som humlor i magen.
b-sidorna på ingenting blir har någonsin varit och så nära ett svar
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Hoppas dom släpper "Utan dig" som de gick rykte om skulle vara på spökstad-
maxin :P
Is this the real life? Is this just fantasy?
Ingenting känns som en klassisk 4-minutare á la Palace & Main, Nihilisten och En himmelsk drog.
Du log genom fräknarna
med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Jag tvivlar på att "Vintervila" spelades in 1995 i den version som finns med på "Dom andra".
Förstår inte heller varför man vill se en nyversion av en gammal låt som man bara känner till titeln på och har känt till låtlängden? Varför vill du ha den som b-sida? Inte Kents mest magiska titel (om det nu är Kent), ganska identisk i betydelsen med "Utan dina andetag"...
Förmodligen, men det är inte bevisat att de var fake
vintervila var musikaliskt exakt lika dan ~1994 som den från 2003 (eller var de 02? minns fan inte :P), arrangemanget var däremot annorlunda.
och ang. utan dig vs. utan dina andetag så är de ju liknande med max 500 vs. 400 slag, med den logiken iaf
Näe, som de flesta andra påhittade rykten.
Jag tänker tvärtom, så länge det inte är bevisat sant tänker jag inte tro ett dugg på det.
Ganska stor förändring är det väl ändå.vintervila var musikaliskt exakt lika dan ~1994 som den från 2003 (eller var de 02? minns fan inte :P), arrangemanget var däremot annorlunda.
Helt annat känsla över låten.
Jag tror han menade på den raka innebörden av titlarna av "utan dina andetag" och den påhittade "Utan dig"(vilken jag inte förstår varför ska diskuteras alls).och ang. utan dig vs. utan dina andetag så är de ju liknande med max 500 vs. 400 slag, med den logiken iaf
Titlarna du nämner säger väl inte något liknande?
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Läs vad jag skrev om "Vintervila" igen (spelades in och "Dom andra" kan du fokusera på). Det enda jag undrar är varför du just vill ha den låten när du inte vet något mer om den.
"Max 500" betyder antingen maximalt 500 eller refererar till en svartklubb vars lastbrygga klarade max 500 kg (maximalt 500 där också). "400 slag" betyder antalet 400 slag (eller en filmreferens om man vill). Slag och Max är olika saker.
"Utan dig" refererar till ett liv utan en person, "Utan dina andetag" refererar till ett liv utan en person. Samma betydelse och dessutom lika titlar.
Senast redigerat av Rotuhiiri den 2007-08-24 klockan 23:41.
jeez, du vet inte va associera betyder va?
och jag tycker de skulle i största allmänhet vara kul att höra nya inspelningar av gammalt material, resultatet brukar bli väldigt trevligt,
rödljus II, en helt ny karriär II och vintervila är tre väldigt trevliga inspelnignar av gammalt material.
Då undrar iaf jag, menar du att du när du hör titeln "Max500" associerar till låten "400 slag", eller tvärtom?
Det gör inte jag.
Då kommer man ju automatiskt till frågan: Hur kan man göra en nyinspelning på en låt som aldrig har funnits("Utan dig")?och jag tycker de skulle i största allmänhet vara kul att höra nya inspelningar av gammalt material, resultatet brukar bli väldigt trevligt,
rödljus II, en helt ny karriär II och vintervila är tre väldigt trevliga inspelnignar av gammalt material.
Oavsett tar jag hellre helt nya låtar än nyinspelningar.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett