Detta är mitt 2000:e inlägg på det här forumet. Vissa kanske skrattar åt detta ynkliga antal, men för mig är det ändå rätt stort. Det har tagit sin lilla tid. Därför tänkte jag passa på att skriva en liten hylling till forumet, dagen till ära.
Det värsta som kan hända är ju att tråden blir låst. (Och att ni tycker att jag är fruktansvärt cheesy xD)
Mitt vardagsrum på nätet finns där när jag har tråkigt. Det är en av mina permanenta flikar som är uppe de kvällar när jag meningslöst sitter och surfar på datorn. Det finns oftast nya inlägg att ströläsa eller roliga bilder-tråden eller vad fick dig att skratta idag-tråden osv.
I skräptråden kan jag skriva betydelselösa detaljer om mitt vardagsliv, som "jag tror jag ska duscha nu" eller "fan vad jag hatar müsli". Saker som säkert inte intresserar någon men som jag ändå ibland känner behov av att skriva. Här kan man ge sig in i diskussioner om nästan allt.
Jag tycker om de spännande tiderna då kent är på g med något nytt och forumet lever upp. Det är alltid här man får reda på det senaste först. Det var ju en av de främsta anledningarna till att man började gå in och läsa här. Men forumet är mer än så.
Det finns där när jag är ensam. Forumet finns där när jag mår dåligt, när jag vill gnälla över något vare sig det är stort eller litet, så finns gnälltråden. Ofta så får man en kommentar, några positiva ord. Jag har märkt att ju mer man ger, desto mer får man tillbaka. Man blir alltid glad när man får en oväntad kram i dagens kram-tråden. Händer det något särskilt kul i livet så kan man jubla över det i glädjetråden. Man kan få positiv feedback på det man skapar och självförtroendeboasting i Bilder Av/på forumare. Det finns så många bra trådar och jag kan ju inte nämna alla.
Sedan har vi ju också ni, forumiter. Det är långt ifrån att jag känner er, men någon slags uppfattning har man ju om de flesta som skriver mycket här. Det är ni som gör det hela till vad det är. Jag har också haft turen att träffa ett fåtal av er. Ni är alla fina.
Till er som smyger och inte skriver så mycket, uppmanar jag att skriva merjag ångrar inte att jag började göra det.
Så, tack forumet och forumiterna, nu är jag erfaren medlem (vad nu det egentligen innebär) och det är fritt fram för den som vill att skriva en hyllning till forumet, eller bara berätta om varför ni hänger här, vilken er favorittråd är osv. Ni som blivit erfarna får också gärna göra ert 2000:e inlägg här om ni känner för det, jag hittade ingen sådan tråd.