Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Fancy But Pointless - poesifilm av moi!

Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard Fancy But Pointless - poesifilm av moi!

Först en konstblogg. & nu: poesifilmen "Fancy But Pointless" som ni kan se här ovan.

Musik av Johan Paulson som gjorde riktigt bra ifrån sig.
    Jag har även lagt upp en "inspirationsblogg" också.

Vad tycker ni om den?
    Senast redigerat av Sundance_kid den 2011-10-30 klockan 02:36.

Erfaren medlem Astronaut:s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Du vet att det inte är full hd va? Det är bara 720p... dessutom så är det inte i färg.
    I know someday you'll have a beautiful life
    I know you'll be a star in somebody else's sky
    But why, why, why can't it be, can't it be mine?

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Den var fancy ... but pointless.

Ni ser ut som ena evigt unga men dock övervintrade uppsaliensare. Gillar relationsdramat på slutet.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Astronaut: Visa inlägg
    Du vet att det inte är full hd va? Det är bara 720p... dessutom så är det inte i färg.
    Och så är det ju ingen som dör, eller några bilar som exploderar. Och klippen avlöser inte varandra var femte sekund! Inser nu att jag inte har gjort någon riktig film!

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Den var fancy ... but pointless.

Ni ser ut som ena evigt unga men dock övervintrade uppsaliensare. Gillar relationsdramat på slutet.
    Ja, vi har levt 1000 år i ensamhet men undrar fortfarande om någonting ska lösa sig lagom tills vi blir vuxna. Är kärleken vår?

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Ja, vi har levt 1000 år i ensamhet men undrar fortfarande om någonting ska lösa sig lagom tills vi blir vuxna. Är kärleken vår?
    I alla fall 100 år (nästa år sedan Strindberg dog och hans eld var den största i Sverige, eller hur?)
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    I alla fall 100 år (nästa år sedan Strindberg dog och hans eld var den största i Sverige, eller hur?)
    Touché. Men även om hans eld fortfarande syns till lite till och från behövs det nog ändå nya bränder som ska anläggas, no?

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Jag fick berättat för mig att det skulle vara en 1800-talsskildring, stämmer det? För då är det lite synd på klottret och de moderna bostadshusen.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Jag fick berättat för mig att det skulle vara en 1800-talsskildring, stämmer det? För då är det lite synd på klottret och de moderna bostadshusen.
    Nja, var väl mer ute efter en "gammal" känsla i filmen men sen handlar ju mycket om deras personliga segregation från samhället som t.ex. visas i bilen/arna som åker förbi. De vill gärna se sig själva som fina herrar från en annan tid men är svart på vitt inte det. De lever ju fortfarande i modern tid, även om de inte är snabba på att anamma trender och idéer av idag. Sen följer de ju också efter flickan som tycks dela deras livssyn, men som ändå nekar dem båda sällskap genom livet. De framstår som så... menlösa. & hon osäker. Den olyckliga kärleken är tidlös.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •