Visa resultat för omröstning: Vilka vinner?

Antal röster
12. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Polen

0 0%
  • Grekland

0 0%
  • Ryssland

0 0%
  • Tjeckien

0 0%
  • Holland

2 16,67%
  • Danmark

0 0%
  • Tyskland

5 41,67%
  • Portugal

0 0%
  • Spanien

3 25,00%
  • Italien

0 0%
  • Irland

0 0%
  • Kroatien

0 0%
  • Sverige

0 0%
  • Ukraina

0 0%
  • England

0 0%
  • Frankrike

0 0%
  • Bryr mig inte

2 16,67%
Sidan 4 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 97

Ämne: Vilka vinner EM 2012?

Erfaren medlem bcqs avatar
    Reg.datum
    Nov 2005

Standard

Isaksson borde skjutas!
    (För att alla moderatorer (utomjodning) INTE ska kunna straffa mig för att jag skriver att någon ska skjutas så är det bara önske tänkade från min sida. Jag önskar ju självklart inte livet hur vår landslagsmålvakt i fotboll. Möjligtvis att han ska skjutas i foten eller nått, men det gör ju inget då han redan är den sämsta målvakten i världen på fötterna, men inte ens det vill jag. Jag vill bara få fram att jag är besviken på Isakssons insatts ikväll. Så är det glasklart att jag INTE önskar att Isaksson ska dö? För det vill jag inte. Jag bara försöker få fram mitt missnöje. Nu måste väl det ändå vara glasklart? Eller får man inte skriva att någon ska skjutas även om det bara är önsketänkande som bäst? Nej, det är inte ens önsketänkande. Han borde skjutas på skottkärra fram. Det är så jag menar. Nu borde det vara glasklart! Skönt. Får jag en varning för detta nu så lägger jag ner och det vill jag inte göra. Så jag håller tummar och tår. Jag önskar att Isaksson blir skjuten på skottkärra fram. Är detta nu glasklart? Tack och förlåt.)

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

fast jag tyckte han gjorde ett gäng bra räddningar också. Det är de andra yra hönorna jag är irriterad på.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

och så är det ju själva faaaaan att man skall behöva ha rätt hela tiden.

Reg.datum
    Nov 2005

Standard

Isaksson är barnsligt dålig faktiskt.
    Att han står i en annan liga än superettan är för mig ett mirakel, ett bevis på att finns högre makter. (vilket jag såklart inte tror på, försöker bara skapa en visuell bild)
    Jag är glad att England är mer eller mindre klara för avancemang och jag är glad för att Sverige gör sin bästa match på väldigt länge.
    Det var en riktigt rolig match och se och Sverige spela som ett klubblag.
    Det var för mig riktigt kul att se.
    Men som sagt.
    Resultatmässigt så gjorde Sverige en dålig match, men insatsen för fenomenal och suverän och jag älskade det jag fick se.
    En stor tummen upp för Erik Hamréns gäng.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Isaksson är inte bra nej, han gjorde förhoppningsvis sin sista match i landslaget (förutom nästa match mot Frankrike då). Wiland ska stå i VM-kvalet.

Idag spelar Bajen, de levererar iallafall till skillnad ifrån landslaget.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Isaksson var riktigt bra och i stort sett hela laget var bättre än jag hade väntat mig. England var inte mycket bättre och enda anledningen att de förtjänade vinst var att de bytte in Walcott.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Nov 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Isaksson var riktigt bra och i stort sett hela laget var bättre än jag hade väntat mig. England var inte mycket bättre och enda anledningen att de förtjänade vinst var att de bytte in Walcott.
    Såg vi verkligen samma match?

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av bcq Visa inlägg
    Såg vi verkligen samma match?
    Jorå. Det måste vi ha gjort. Martin Olsson, Källström, Zlatan osv gjorde alla bra grejer offensivt och Mellberg och Granqvist skötte det ganska säkert bakåt. Synd att Granqvist blev skadad - kanske därför vi rök.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Nov 2005

Standard

Jorå. Det måste vi ha gjort. Martin Olsson, Källström, Zlatan osv gjorde alla bra grejer offensivt och Mellberg och Granqvist skötte det ganska säkert bakåt. Synd att Granqvist blev skadad - kanske därför vi rök.
    Har Sverige någonsin haft en högerback som håller måttet?

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av bcq Visa inlägg
    Har Sverige någonsin haft en högerback som håller måttet?
    Roland Nilsson
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Isaksson är inte vad han varit, det märks att han varit skadad en längre tid, helt enkelt.

Som någon sa, detta tycker jag är ganska träffsäkert:
    "Det grundläggande problemet ligger i att man tränar för lite teknik redan som ung. Med teknik menar jag inte att man ska kunna dribbla tre motståndare utan att man ska kunna ta emot en passning, lyfta blicken och leverera en passning på en < 0,5 meters yta mellan två försvarare. Zlatan klarar det, det gör även Sebastian Larsson och möjligen Kimpa och Elm. Men det är till ingen nytta om anfallarna lever kvar i ett "långa-bollar-på-bengt"-system."

Det där är hela skillnaden. Storlagen har spelare som individuellt klarar av det där på de allra flesta positioner (Tyskland, Spanien, Italien osv), därav kan de spela sig ur situationer snarare än att lägga långbollar på en ensam anfallare så fort de blir stressade och hoppas att denne fixar resten. Är väl även därför Zlatan levererar mer på klubblagsnivå än i landslaget; han har helt enkelt spelare runtomkring sig i Milan som kan matcha hans spel och vice versa. Sveriges landslag har inte det, sad but true.

--------------------------

Resten av EM ska jag nu heja på Tyskland, de spelar grym fotboll. Och Mario Gomez kommer att bli mästerskapets skyttekung.
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Fast Forward Visa inlägg
    Isaksson är inte vad han varit, det märks att han varit skadad en längre tid, helt enkelt.
    Sverige försvarade sig dåligt och Walcotts skott hade en grym skruv på 2-2-målet om det är det som du och bcq tänker på att Isaksson gjorde dåligt - men visst borde han ha tagit den.

Walcott säger att han själv trodde det var någon som touchade bollen men så var det en Ronaldo-dip!
    http://www1.skysports.com/football/n...-ready-to-play
    His equaliser was reminiscent of the way Cristiano Ronaldo was able to score with dipping shots during his days at Manchester United.
    Walcott said: "I have finally got that scoring monkey off my back but I surprised myself.
    "During the warm-up I put three goals in the top corner past Jack Butland and he wasn't too happy about it.
    "I thought the shot took a deflection which is why my celebration was little bit odd but I've seen it again and it didn't. I didn't know I had that sort of Ronaldo dip in me. I should try it more often.
    "To score is special, not just for me but for my family watching back home."
    Senast redigerat av Oktjabrj den 2012-06-16 klockan 15:35.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Sverige försvarade sig dåligt och Walcotts skott hade en grym skruv på 2-2-målet om det är det som du och bcq tänker på att Isaksson gjorde dåligt - men visst borde han ha tagit den.

Walcott säger att han själv trodde det var någon som touchade bollen men så var det en Ronaldo-dip!
    http://www1.skysports.com/football/n...-ready-to-play
    His equaliser was reminiscent of the way Cristiano Ronaldo was able to score with dipping shots during his days at Manchester United.
    Walcott said: "I have finally got that scoring monkey off my back but I surprised myself.
    "During the warm-up I put three goals in the top corner past Jack Butland and he wasn't too happy about it.
    "I thought the shot took a deflection which is why my celebration was little bit odd but I've seen it again and it didn't. I didn't know I had that sort of Ronaldo dip in me. I should try it more often.
    "To score is special, not just for me but for my family watching back home."
    Ja det var väl det när han först gick åt fel håll och sen snubblade på sig själv, men i övrigt håller jag fast vid att han gjorde några riktigt bra räddningar.

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Jag är lite orolig för Sveriges framtid, det ser ganska mörkt ut nu, laget börjar bli gammalt och kvalitén går ner. Inte ens våra "framtidslöften" är unga, Elm och Wernbloom måste kunna ersätta Svensson och Källström men jag ser tyvärr inte att de kommer upp i samma nivå. U-21 laget går sådar, de förlorade senast med 0-6 mot Ukraine, inte ett bra tecken.
    Guidetti är det enda riktiga hoppet för Sverige som jag ser det, Demir kanske också, han har imponerat i U-21.

Vårat försvar är svagare nu än på väldigt länge vi har alltid haft bra försvarare som vi kan förlita oss till som Patrik Andersson, Mellberg, Mjällby och Majstorovic. Men vem ska ta över? Demir och Martin Olsson är bra kandidater, synd att de spelar på samma position bara.

Isaksson måste bort nu, det är över. Låt Wiland bli våran förste målvakt, sedan kan Pär Hansson ta över.
    Senast redigerat av Myrpou den 2012-06-16 klockan 16:04.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Ja det var väl det när han först gick åt fel håll och sen snubblade på sig själv, men i övrigt håller jag fast vid att han gjorde några riktigt bra räddningar.
    Jag var lite full så jag har inte stenkoll på matchen men ja han gjorde ett par ganska bra räddningar, generellt var han godkänd men inte bra, han kom inte upp i EM-klass och det måsta han göra.
    Sláinte Mhath!

Sidan 4 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •