Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Minnesluckor

Nybörjare
    Reg.datum
    May 2012

Question Minnesluckor

Jag har på sistone börjat dricka mer än vad jag annars gör. Eller. Utslaget på hela veckan är det nog mindre i mängd. Har gått ner från att "festa" tre dagar i veckan till max två, oftast bara en. Men när jag väl dricker så dricker jag betydligt mer än vad jag gjorde tidigare. Framför allt har jag börjat få minnesluckor. Första gången det hände så försvann i princip hela natten. Jag minns korta fragment men inte mer än så. Riktigt så illa har det inte varit sen dess men det är numera sällan som jag minns hela kvällar. Stora delar är där men inte allt.

Hur illa är det egentligen med minnesluckor? Jag inser självfallet att det inte är bra och jag måste skärpa mig. Inte minst för att även bakfyllorna blir värre. Det känns inte värt att förstöra hela morgondagen för någonting man inte ens minns. Men riktigt hur illa är det?
    Senast redigerat av moln den 2012-05-30 klockan 09:17.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Vet inte hur illa det är men brukar vara ett tecken på att man kanske behöver en paus. Jag har haft perioder i livet då jag får minnesluckor varje kväll på flera timmar och sedan har jag kommit ur det. Just nu så får jag inte så mycket minnesluckor, ett par timmar nån gång kanske, skulle jag hälla i mig jävligt mycket en kväll utan att ha ätit något så har jag nog dock garanterat minnesluckor.
    Sláinte Mhath!

Standard

Jag har tänkt på en grej, kan man få tillbaka minnet i en längre minneslucka?
    Det har jag aldrig gjort.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av morgonflight Visa inlägg
    Jag har tänkt på en grej, kan man få tillbaka minnet i en längre minneslucka?
    Det har jag aldrig gjort.
    Ptja du kan ju få saker som påminner dig om saker du glömt, typ som att du hittar ett trasigt glas i ett hörn så kommer du på att du kastade det där igår.
    Eller vad menar du?
    Sláinte Mhath!

Standard

Jo så är det ju absolut. Tänkte mer om det helt plötsligt utan något som påminner en skulle komma tillbaks jätte klart

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •