Joakim Herbert, har jag sagt att jag tycker om dig?
Hej Hej
Joakim Herbert, har jag sagt att jag tycker om dig?
Hej Hej
"Jag har inga vänner kvar, visst är livet underbart?!..."
Tack för en fantastiskt bra spelning! Ja, ni är tveklöst Sveriges tajtaste band! Jag hade höga förväntningar på de nya låtarna efter livevideosarna (riktigt tveksam på om det ens kan vara ett ord ...) men ni överträffade allt! En riktigt magisk kväll och jag ser fram mot sommarturnen!!!
Får jag önska något till sommaren så.... Glasäpplen!!! Färger på natten!!! Kanske Jag ser dig som öppningslåt?
Tack. Igen.
Senast redigerat av Nyårslöftet den 2012-06-05 klockan 20:58.
Jag har skyhöga krav och det här är lagom
Ok, såg ut som du hade samma kläder, iså fall ber jag om ursäkt.
Angående gitarrerna var det faktiskt något jag seriöst funderade på, och jag är inte en expert även om jag tycker om gitarrer mycket. Spelar själv på en dreadnought, och plockar givetvis på den, men jag tycker det är skönare att plocka på en mindre modell som t.ex. 000. Det där med avståndet mellan 7:e bandet och kroppen tänkte jag inte ens på.
Inte meningen att bragga, vad det nu betyder..
Jag är bara en glad amatör på att spela gitarr som grubblade över en viktig fråga.
"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."
Göran Zachrisson
Tycker inte det spelar någon roll att Jocke sa det innan. Efter 5 sek visste man ändå! Då introt inte är exakt samma? (Eller är jag totalt tondöv?) Bara lyssnat på tube-klippet på Halka från cirkus och det soundet i introt är inte identiskt med hur det låter till Utan dina andetag. Eller har jag fel!?
Vidare så var jag en av de som skrek på Halka på lokomotivet, hur mycket jag än älskar utan dina andetag! - Men den spelas oftare, därför ville jag höra Halka!
Dock är jag glad i efterhand då jag inte gillade nya versionen av Halka lika mycket som originalet, medan jag bara Älskar uptempoversionen av Utan dina andetag!!
Summa sumarum, allt blev perfekt! Tack Jocke och hela Kent för en oförglömlig kväll, vi ses i Sundbyholm i sommar!
Men du har ju faktiskt capo på 7:e bandet på "999" på din 000-42...och det blir väl inte för lite plats då?
Jag försöker inte vara expert eller spydig på något sätt nu utan bara nyfiken. Många anser ju trots allt att det är bättre att plocka på en 000 än en dread. Men det klart man kan plocka på en dread. Undrade bara varför du inte plockade på din 000 som är så fin.
Förresten, Lisa Miskovsky brukar ju spela på en liknande mindre 42 modell från martin, någon som vet om det är OM eller 000? Det är väl bara skalan som skiljer de emellan om jag inte är helt ute och cyklar, vilket jag kan vara då jag fått i mig några glas rödvin.
"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."
Göran Zachrisson
Well.
För att greppen i introt på "Mannen..." är väldigt annorlunda mot i "999".
Det är svårt att spela introplocket som kräver visst utrymme för handen på 000ans kortare hals.
999 håller sig vid ackord nära capot hela vägen.
Övrig kuriosa: Att vi startade om "Mannen..." på Cirkus berodde inte på något felspel.
Det var för att en väldigt märklig sub-basfrekvens från fingerspelet i introt studsade tillbaka till scenen från utljudet och blev till ett extremt delay i otakt.
Det dränkte Markus hihat som jag spelar efter helt och gjorde att jag inte hörde vilken takt jag spelade i.
Sjukt konstigt. Har aldrig varit med om det förut någonsin på 600 gig
Ok, jag ska inte tjata mer..
Du har väl ena fingret på 12:e bandet i greppet i introt.
Hur som helst grymt fin gitarr, 000-42 alltså. Har bara spelat på OM-42, vilken var väldigt fin. Jag personligen gillar low profile halsen mer än V-halsen. Skulle vara kul att få reda på varför du valde 000 över OM med tanke på att dina andra dread har low profile. Litar ni på leverantörer i USA som skickar bra exemplar till er eller åker ni själva till olika ställen och provspelar exemplar mot varandra? Kanske blir lite för OT i för sig...
Göran Zachrisson
Är det nån som vet vad Sami och publiken snackade om här?
Jag satt sjukt långt bak på läktaren och glassade så jag hade inte mina super-öron på mig.
http://www.youtube.com/watch?v=_3j9xcbCHao
Har inte varit här på skitlänge, har hänt massor i livet Tycker iallafall det e kul att Jocke fortfarande e inne å ger svar på tal åt vissa! Lokomotivets spelning var en riktig höjdare, som vanligt fick avnjuta den med min älskling och för honom var det kent-premiär vilket visade sig vara possitivt, ytterligare en kentare född.