Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Bild i konvolutet?

  1. #1

    Standard Bild i konvolutet?

    Det finns en bild i konvolutet på samma sida som "det måste finnas en balans" när de käkar korv. Längst ner till vänster, live framför något slott. Någon som vet var den bilden är tagen? Någon som kanske vet om den går att få tag på i större format? Skulle så sjukt gärna vilja ha den som skrivbordsbakgrund, den är så inspirerande tycker jag!

    Tack på förhand!

  2. #2
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Ser lite ut som Uppsala slott, fast det stämmer ändå inte... För så som Uppsala slott är byggt så borde det inte ligga någon byggnad till höger i bild. Verkar väl kanske vara inne i någon stad nånstans, typ stortorget? Att döma av Kents gamla turnédatum (för det här måste ju vara någon sommar mellan 1995-2000 i och med att konserten spelas utomhus och skivan släpptes i november 2000) finns ju en del att välja på. Någon som känner igen sig?
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  3. #3
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Bilden är från kents konsert på Riddarholmen i Stockholm under Vattenfestivalen 14e augusti 1998. Riktigt bra konsert, jag var där. Jag tror också att det var turnéavslutningen för svenska Isola-turnén den kvällen. Bilden är fotad från scenen som vätte ut mot riddarfjärden och stadshuset och mot publiken som stod framför Wrangelska Palatset. Samma bild finns i innerkonvolutet på engelska 747-singlarna (cd och vinyl):
    http://kentjunkie.com/isolaeng.htm#eng747vinyl
    Senast redigerat av frippe99 den 2012-08-18 klockan 03:26. Anledning: tjockfingring

  4. #4
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Låtlista från spelningen också:
    http://www.kentjunkie.com/19980814.htm

  5. #5
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Frippe har brutal koll på läget, tackar för info! Sånt här är alltid spännande (om man är nörd som jag)
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •