Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Martins basprylar?

Standard Martins basprylar?

När jag såg Kent på KB i Malmö i år lät det så bra att jag blev nyfiken på vilka basprylar Martin använder - topp, lådor, pedaler eller andra effekter? Vore störtskönt att få insikt i riggen. Är också nyfiken på vem som designar scen och ljus inför turnéerna.

Må gott/T

Standard

Tror han kör Ampeg-stärkare iaf. Och han har Fender P-bas. Han tycks använda dist ganska mycket, ett delay använder han på 400 slag tror jag... Jag vet inte så mycket.... :P

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

vad jag kan komma på på rak arm så har han ju sin jävligt slitna p-bas i brun sunburst (den där klassiska stratafärgen), en röd p-bas som han kört ganska mycket med på senare tid. sen har han väl en gul eller vit p-bas också, jag har nåt vagt minne av att masse kom in med en vit bas till honom när han slog av e-strängen på slutsats i globen 2002. sen har han tidigare även haft en blå/turkos p-bas (vet inte om alla fenderbasarna är p-bass), den syns bland annat i sen kväll med luuk när de kör stripped och jocke sa på en konsert en gång -96 "nu har martin plockat fram den blå basen och då är det dags att börja rocka" inför en timme en minut. sen har han väl en höfner mccartney-bas också (violinbasen) fast högersträngad, han visade väl den i stjärnorna på psykbunkern, att någon hade sågat jack i halsen för att komma ihåg var fingrarna skulle sättas och de var jävligt nyfikna på att komma på vilken låt det var som sågats in i halsen...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Standard

Har hört rykten om en Rickenbackerbas också... Men om han brukar köra effekter vet jag inte. Har för mig att det ligger nån chorus (eller liknande) på basen, under verserna i Vi kan väl vänta... på skivan.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •