Jag är så sjukt nöjd att de lade in Svart Snö just i Göteborg, jag har älskat den låten sen första lyssningen. Och så Lilla Ego, även om albumversionen passar min smak bättre var det så häftigt att få höra den live.
Avsaknaden av MIDVH gör att jag bara längtar ännu mer till 1 juni, jag vill ha mermermer kent!
det går över, det går över, det går aldrig över
Alltså jag hade ju hoppats på lite mer äldre låtar men det här är väldigt bra ändå. Är fett nöjd och det är svårt att beskriva det bättre än så.
I know someday you'll have a beautiful life
I know you'll be a star in somebody else's sky
But why, why, why can't it be, can't it be mine?
Försökte dock vara så smidig som det gick. Kan dock tänka mig att nån kort jävel bakom mig blev irriterad, men tror nog man kunde gå nån meter åt sidan om man ville det. Var ju trots allt ideellt arbete jag sysslade med som jag sedan delade med mig av, när andra hade fullt upp med att göra fula grejer med armarna i luften istället.
Hade en helt fantastiskt kväll igår på trägårn! Så kul att se gamla forumiter, speciellt Danne (vi rockade duktig uppe på balkongen)
...Svarta tysta tårar...
Slutsatsen får bli att jag är lycklig att jag stod så långt fram som jag gjorde för jag såg hyfsat bra trots att jag är kort (164). Om jag kikade över axeln på folk såg jag Jocke bra nästan hela tiden och hörde de få mellansnack som fanns att höra. Däremot var det ett jävla tryck minst sagt (om man väl fått upp en arm så fick man ha den där )... men jag tyckte det var grymt, och bandet såg ut att ha roligt på scen.
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Undrar om en sådan här gitarrpedal används på scen i år, hehe :P
Så lycklig att jag lyckades få en biljett till spelningen i Lund! Tyvärr lyckades inte mina vänner, så det ser ut som att jag får gå själv
Kolla upp Rosenborg Live i Köpenhamn 7/6. Det är en minifestival över två dagar på Rosenborg Excerserplads vid Nørreport station i KPH där kent headlinar på lördagen tillsammans med några danska akter (bla Raveonettes). Ett alternativ för oss skåningar som inte kommer till #kentfest och dit skulle du och dina polare dra om en dryg månad ifall ni är skåningar allesamman
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Shout out till Jocke! Hur kommer det sig att ni har bytt tonart till F på Skogarna live? Svårt att sjunga i G?
Vill även tillägga att gästsångarna var SÅ bra beslut att bjuda in. Miriam Bryant in my <3
Skulle gissa på nåt sånt, jag frågade nån gång varför Om du var här spelades nedstämt (Sami och Harri hade capo på första bandet istället för andra, underlättar jävligt mycket när man ska spela riffet även om Jocke skrev att det var han som spelade det på skivan utan capo) och fick en förklaring i stil med att i studio kan man skrika sönder rösten och sen vila i två veckor men på turné funkar det inte, där måste rösten hålla kväll efter kväll. Fast det kan ju finnas någon annan anledning också kanske men jag gissar på samma som du, att rösten håller bättre om den är sänkt...
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"