Hur är det med singeln, egentligen? Jag försökte förhandsboka den så fort jag såg inlägget på hemsidan, men redan då [det vill säga samma dag] gick det inte. Varken Ginza, Bengans eller CDON hade den, och ingen av butikerna hade en sida för produkten. Dessa brukar finnas kvar även om varan är slutsåld. Ett tusen ex är inte mycket, det fattar jag väl, men Ismael gick det att köpa under minst ett år, och den släpptes också i 1000 ex.
När jag frågar i min lokala skivbutik, så går den ej att hitta i systemet. Jag frågade flera gånger, då både jag och personalen trodde att den kan vara försenad. Finns det någon som lyckades med att lägga en beställning på CDON eller Ginza? Hos Bengans står det att den är slutsåld, men hur är detta ens möjligt? Jag är inte ensam om det. Det vet jag. Ingen jag känner lyckades med att köpa den, och ingen såg den i någon av butikerna. Det är ju hela biljetthistorian om igen. Skivan försvann på en kortare tid än den tiden det tar att genomföra köpet, ser det ut som.
Men men ... Har den verkligen släppts så dyker den upp på Tradera, men då blir den inte lika billigt som Ismael, som finns på Tradera för 30 kr + frakt, och ingen vill ha den.