Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 17

Ämne: La Belle Epoque - Vinylsingel

  1. #1

    Standard La Belle Epoque - Vinylsingel

    Hur är det med singeln, egentligen? Jag försökte förhandsboka den så fort jag såg inlägget på hemsidan, men redan då [det vill säga samma dag] gick det inte. Varken Ginza, Bengans eller CDON hade den, och ingen av butikerna hade en sida för produkten. Dessa brukar finnas kvar även om varan är slutsåld. Ett tusen ex är inte mycket, det fattar jag väl, men Ismael gick det att köpa under minst ett år, och den släpptes också i 1000 ex.

    När jag frågar i min lokala skivbutik, så går den ej att hitta i systemet. Jag frågade flera gånger, då både jag och personalen trodde att den kan vara försenad. Finns det någon som lyckades med att lägga en beställning på CDON eller Ginza? Hos Bengans står det att den är slutsåld, men hur är detta ens möjligt? Jag är inte ensam om det. Det vet jag. Ingen jag känner lyckades med att köpa den, och ingen såg den i någon av butikerna. Det är ju hela biljetthistorian om igen. Skivan försvann på en kortare tid än den tiden det tar att genomföra köpet, ser det ut som.

    Men men ... Har den verkligen släppts så dyker den upp på Tradera, men då blir den inte lika billigt som Ismael, som finns på Tradera för 30 kr + frakt, och ingen vill ha den.

  2. #2
    Medlem DanielOlins avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    248

    Standard

    Jag har en bekräftad order från Ginza och det står att singeln släpps den 12:e, så väntar mig den i nästa vecka?

    Det kan bli så som du beskriver ibland. Exempelvis när hajpade bandet Ghost släppte en limiterad EP på vinyl förra året och den sålde slut på nolltid och togs då bort ur skivbutikernas system så att den inte syntes längre nånstans.
    Senast redigerat av DanielOlin den 2014-04-10 klockan 12:47.

  3. #3

    Standard

    Jag bokade den rätt omgående på Ginza, bokade ett extra ex för att ha som mint i samlingen men fick utskick från deras VD att de endast fått tillgå 150 ex på Ginza och det blev 1 per kund max för att det skulle vara många som annars skulle bli utan. Så jag har ett ex reserverat och bekräftat till mig själv via Ginza alltså.

  4. #4
    Nybörjare rasmusens avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    28

    Standard

    Orderdatum: 2014-03-14 14:35:00

    Tiden då jag beställde den på Ginza, så några timmar måste den ju funnits där.

  5. #5

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 978

    Standard

    På Bengans Söder sade de till mig igår att den var försenad och att den kommer släppas på Record Store Day istället, vilket är den 26/4 i Sverige i år pga påsken. Men jag förbokade 3 ex från Hotstuff imorse i alla fall, för att vara på den säkra sidan!

  7. #7
    Nybörjare rasmusens avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    28

    Standard

    Min order på Ginza ändrades nu idag till ''Leveransklar''
    Så jag hoppas att den inte är föresenad till 26e.

  8. #8

    Standard

    Beställde den från Cdon så fort nyheten kom. Fick följande mail idag:

    "Vi vill meddela att en eller flera varor ur din beställning har blivit försenade från vår leverantör. Vi kan dessvärre inte ge dig något exakt leveransdatum, men lovar att du kommer att få dina varor så fort det bara är möjligt."
    Spöklikt vit
    i solskens dis

  9. #9
    Medlem DanielOlins avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    248

    Standard

    Märkligt det ni skriver, för min orderstatus på Ginza ändrades idag till Skickad och jag har fått mejl om att den är påväg till mig.
    Senast redigerat av DanielOlin den 2014-04-14 klockan 15:29.

  10. #10
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard Vinylen släppt i butik 2014-04-14.

    Vinylsingeln är släppt! Utan att ha förbokat fick jag loss några ex i den lokala skivbutiken i dag när jag gick in där i ett helt annat ärende, men fick syn på La Belle Epoque i nyhetshyllan. Så ni som inte lyckades hinna förboka kan ju fråga i eventuell fysisk skivbutik istället, om inte annat slipper ni fraktkostnad, leverans, ytterligare väntan etc.
    kent - la belle vinyl.jpg
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  11. #11

    Standard

    Ja mitt ex från Ginza postades idag i alla fall, inget levererat till releasedagen, men ingen brådska. Var en hel del vinylgodis på den ordern, ska bli spännande att få hem.

  12. #12

    Standard

    Det löste sig för mig med. Den lokala skivbutiken fixade ett ex till deras trogne kund. Idag fick jag ett meddelande om att skivan kan hämtas. Happy days.

  13. #13
    Medlem Kevlarjeanss avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    Stockholm, Sweden.
    Inlägg
    704

    Standard

    Har folk fått rosa eller lila vinylsinglar då? Jag har en lila till övers, skulle vilja byta till mig en rosa om nån har en extra. :-)
    "Min värld" är som gjord för att spelas live!

  14. #14
    Medlem DanielOlins avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    248

    Standard

    Jag fick en lila, blev lite förvånad eftersom jag missat att den släppts i den färgen också.

  15. #15
    Nybörjare rasmusens avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    28

    Standard

    Jag fick en rosa, släpptes det 500ex av varje eller?

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •