Jocke har nog aldrig sjungit bättre än vad har gör på Mirage.
Jocke har nog aldrig sjungit bättre än vad har gör på Mirage.
I'm feeling kinda basic today.
Ja. I andra versen, när texten "jag ser jag ser en himmel utan moln" sjungs, får han till något så underbart i fraseringen och sångklangen. Kan inte förklara det, det låter bara riktigt jävla bra.
som flugorna på socker betyder ingenting
Kan inte tröttna på denna låten. Sitter som en smäck varje gång jag hör den, som vid första lyssningen!
Och du log genom fräknarna
Med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Hej,
Kan bara hålla med ovanstående. Le mirage är den bästa låten och den största behållningen med Tigerdrottningen.
Någon som sett videon till Mirage? (Se kent.nu)
Vad tycks?
(Jag har inte haft läge än)
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Är "Mirage" ett svar på Fagerbergs "Los Angeles" rent textmässigt?
--
Schweden Urlaub geplant? Mein Blog informiert Dich.
Det är nästan alltid likadant, inte en av de största favoriterna från början (även om den så klart var sjukt bra) och efter en tid..så är den typ, störst. Åh, jag dör (förlåt den jäkligt uttjatade formuleringen) när jag hör de där sista raderna; jag ser inte samma sak som du
Jag ser solnedgången
Jag ser inte samma sak som du
Du ser undergången
Du sa: Du är så naiv
Jag sa: Jag vet
Säg till om jag stör sa han när han steg in, så går jag med detsamma. Du inte bara stör, svarade jag, du rubbar hela min existens. Välkommen.
@erika.persson.prahlin
..å den där rösten han har, mannen
Säg till om jag stör sa han när han steg in, så går jag med detsamma. Du inte bara stör, svarade jag, du rubbar hela min existens. Välkommen.
@erika.persson.prahlin
Finns det inga kopplingar mellan "Mirage" och Fagerbergs "Los Angeles"? Jag tror att Jocke läsde boken och formulerade ett svar eller ominterpretation.
--
Schweden Urlaub geplant? Mein Blog informiert Dich.