Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 46 till 54 av 54

Ämne: Den andra sidan

  1. #46
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Word! Hade gärna fått vara uppåt 6-6:30 med ett förlängt outro, det är ju bästa delen på låten. Det där ylandet som stegrar upp tills gitarren kommer in får mig nästan att tänka på outrot på världens absolut bästa låt någonsin (dvs NDBPM), det är också ett liksom stegrande ylande som inleder outrot, känns som en snabb bend+release för att få till det.

    Och ja, jag vet att jag är lite sjuk/skadad som börjar associera till just den låten men jag älskar den så jävla mycket, det finns inga ord på det här jävla språket för hur underbart det är med tokmanglet och det tunga brummandet i slutet av När det... och sen själva crescendot alldeles i slutet med i princip bara rundgångs- och feedbackoljud, skrik och yl. Men man får det väl helt enkelt till det man vill
    Haha, kalla mig skadad men nu när jag satt och försökte spela Den andra sidan (måste dessvärre byta tonart, de höga partierna är på tok för höga för min röst) upptäckte jag att de tre första ackorden vändan i outrot är nästan samma som i versen på När det... (F Dm C jfr Fmaj7 Dm7 C). Egentligen en jävligt knäpp grej men jag började gilla låten ännu mer nu...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  2. #47
    Medlem Eskils mors avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Här och nu, Södra Finland
    Inlägg
    437

    Standard

    Vi firade mors dag här i Finland igår. Jag fick lunch, blommor och en underbar present: Eskil spelade Den andra sidan för mig (med sin strato, också den akustiska början)! Blev tårögd, fick rysningar, var lycklig.
    "Som alltid flyr jag till musiken
    Den enda plats där jag är jag - - -
    Där de stora drömmarna är lag"

    "Var tog all tiden vägen
    En gång var vi miljonärer
    När vi hade all tid i världen"

    "Om jag bara kunde fylla mitt hjärta med godhet"
    Kentforumet - mitt språkbad på nätet


  3. #48

    Standard

    Det här är enligt mig den allra bästa låten på albumet och är tyvärr än så länge den enda låten från Tigerdrottningen som träffar mig rakt i hjärtat.
    Väl valda, fina och klyftiga ord som knyter ihop allting i en mycket läcker komposition. Snygga melodier, sjukt snygga sångstämmor, rejält avstamp med överstyrda gitarrer och vilken jävla pipa herr Berg har.

    Lyfter på min internethatt!

  4. #49

    Standard

    Jag gillar hur den skiljer sig lite från resten. Inte lika mycket som kanske Hänsyn gjorde på förra verket, men det är ändå något när gitarren drar igång och det blir en tillbakablick på gamla kent. Det är speciellt.
    Textmässigt dödar den. Så bra!

    Nu när man vet så hör jag "Åh kärlek" vid slutet av låten. Mäktigt.

  5. #50
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Är det något jag älskar med den här låten är det den lilla stegrande gitarrslingan som hörs då och då under versen och en gång i "gitarrpartiet" i slutet (eller vad man nu ska kalla det). Det är typiskt sådana små detaljer i Kent-låtar som man inte upptäcker på en gång men som gör dem så briljanta!
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  6. #51
    Erfaren medlem svarta tårars avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Göteborg, , Sweden.
    Inlägg
    10 024

    Standard

    Vete fan om inte denna låten är ny favvis...
    ...Svarta tysta tårar...


  7. #52
    Nybörjare
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    16

    Standard

    Bästa låten på plattan.

  8. #53

    Standard

    Jag tycker att låten är jättebra. En av de bästa!

  9. #54

    Standard

    Plockgitarren påminner mig litegrann om den här, av alla låtar:
    https://www.youtube.com/watch?v=F0Xt1V5n7ow
    som flugorna på socker betyder ingenting

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •