Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Hardcore fans

  1. #1
    Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003
    Ort
    San Francisco, CA, USA
    Inlägg
    3 950

    Standard Hardcore fans

    Sag nagot pa Facebook som gjorde mig lite nyfiken. Ar det nagon som har insikt i "Familjen" och "Hardcore fans"? Nagon ur den sk Familjen postade en bild pa Facebook pa sitt "Hardcore fans" pass. Jag har aldrig tidigare hort talas om denna grupp av manniskor och ar lite nyfiken pa hur dessa valts ut och av vem? Antar att atminstonde nagra har fran forumet maste tillhora denna exklusiva skara, eller?

    Kommentar fran henne angaende det:
    "Vi 30 som gått på alla/många spelningar och köat länge fick dem och släpptes in före sista spelningen."


    Kanns inte riktigt sa enkelt. Jag menar, vem haller koll pa vilka som koat lange, gatt pa manga spelningar etc. Nagon som Tobbe borde val isf inga i denna skara manniskor?

    kent_hardcpre.jpg
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

  2. #2

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mh Visa inlägg
    Sag nagot pa Facebook som gjorde mig lite nyfiken. Ar det nagon som har insikt i "Familjen" och "Hardcore fans"? Nagon ur den sk Familjen postade en bild pa Facebook pa sitt "Hardcore fans" pass. Jag har aldrig tidigare hort talas om denna grupp av manniskor och ar lite nyfiken pa hur dessa valts ut och av vem? Antar att atminstonde nagra har fran forumet maste tillhora denna exklusiva skara, eller?

    Kommentar fran henne angaende det:
    "Vi 30 som gått på alla/många spelningar och köat länge fick dem och släpptes in före sista spelningen."


    Kanns inte riktigt sa enkelt. Jag menar, vem haller koll pa vilka som koat lange, gatt pa manga spelningar etc. Nagon som Tobbe borde val isf inga i denna skara manniskor?

    kent_hardcpre.jpg
    Jag pm:ar dig.
    Jag har bara alla mina jävla ord
    Alla de där stora tomma orden

  3. #3
    Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    hemma hos mig
    Inlägg
    50 585

    Standard

    För att släppas in tidigare räckte det med att vara bland de 50 första på plats, vilket jag lyckades med en gång i malmö (100 första på stockholmsspelningarna) Att kvala in i de andra grupperingarna har nog mer att göra med vilket kompisgäng man tillhör.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)


    & varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Att kvala in i de andra grupperingarna har nog mer att göra med vilket kompisgäng man tillhör.
    Detta. (tiotiotio)
    Jag har bara alla mina jävla ord
    Alla de där stora tomma orden

  5. #5
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    det hade inget att göra med "vilket kompisgäng" man tillhörde. det var säkerhetschefen som haft järnkoll på vilka som gått på framförallt alla spelningar och köat extremt länge till alla spelningar som ville ge dom (oss) något extra inför dom sista tre. det var framförallt till för att man skulle kunna "behålla sin plats i kön" även man man var på någon av dom två spelningarna innan sista, eftersom anledningen till det långa köandet ändå var för sista spelningen. inga direkta konstigheter.

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    det hade inget att göra med "vilket kompisgäng" man tillhörde. det var säkerhetschefen som haft järnkoll på vilka som gått på framförallt alla spelningar och köat extremt länge till alla spelningar som ville ge dom (oss) något extra inför dom sista tre. det var framförallt till för att man skulle kunna "behålla sin plats i kön" även man man var på någon av dom två spelningarna innan sista, eftersom anledningen till det långa köandet ändå var för sista spelningen. inga direkta konstigheter.
    Jag är helt säker på att Hulda menade 'Familjen' och inte 'Hardcore fans' med kompisgänget. Vi vet ju hur det funkade med passet. Eller är ni inte ett kompisgäng?
    Jag har bara alla mina jävla ord
    Alla de där stora tomma orden

  7. #7
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jazzpurist Visa inlägg
    Jag är helt säker på att Hulda menade 'Familjen' och inte 'Hardcore fans' med kompisgänget. Vi vet ju hur det funkade med passet. Eller är ni inte ett kompisgäng?
    aha kanske läste lite slarvigt, men japp så är det. "kentfamiljen" är ingen djup grej.

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    aha kanske läste lite slarvigt, men japp så är det. "kentfamiljen" är ingen djup grej.
    Det beror väl på hur ni i familjen känner.

    Utomstående ser väldigt sällan vad som pågår i en familj. Och skenet oftast bedrar.
    Jag har bara alla mina jävla ord
    Alla de där stora tomma orden

  9. #9
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jazzpurist Visa inlägg
    Det beror väl på hur ni i familjen känner.

    Utomstående ser väldigt sällan vad som pågår i en familj. Och skenet oftast bedrar.
    ............?

  10. #10
    Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    hemma hos mig
    Inlägg
    50 585

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jazzpurist Visa inlägg
    Jag är helt säker på att Hulda menade 'Familjen' och inte 'Hardcore fans' med kompisgänget. Vi vet ju hur det funkade med passet. Eller är ni inte ett kompisgäng?
    Ja det var så jag menade, att man blev insläppt tidigare berodde ju på om man lyckades börja köa tidigt nog för att få ett nr under 50 på handen, inget annat.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)


    & varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

  11. #11
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Ja det var så jag menade, att man blev insläppt tidigare berodde ju på om man lyckades börja köa tidigt nog för att få ett nr under 50 på handen, inget annat.
    ja förutom på dom två sista. då var dom med banden 1-30 oavsett vilken tid man kommit till kön.

  12. #12
    Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    hemma hos mig
    Inlägg
    50 585

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    ja förutom på dom två sista. då var dom med banden 1-30 oavsett vilken tid man kommit till kön.
    Aha ok ja det är väl rimligt. Jag hade ingen som helst möjlighet att hamna där i vilket fall som helst. Kom på plats 130 hahaha
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)


    & varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

  13. #13
    Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003
    Ort
    San Francisco, CA, USA
    Inlägg
    3 950

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    det hade inget att göra med "vilket kompisgäng" man tillhörde. det var säkerhetschefen som haft järnkoll på vilka som gått på framförallt alla spelningar och köat extremt länge till alla spelningar som ville ge dom (oss) något extra inför dom sista tre. det var framförallt till för att man skulle kunna "behålla sin plats i kön" även man man var på någon av dom två spelningarna innan sista, eftersom anledningen till det långa köandet ändå var för sista spelningen. inga direkta konstigheter.
    Nawww, Jånna Påp! Tack for svaret! Sa det var darfor ni bara kunde sitta och ta det lugnt pa hotellet och inte behova koa tidigt
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

  14. #14
    Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Spinnargränden/Upendi
    Inlägg
    18 046

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mh Visa inlägg
    Nawww, Jånna Påp! Tack for svaret! Sa det var darfor ni bara kunde sitta och ta det lugnt pa hotellet och inte behova koa tidigt
    Bara för att förtydliga så hade de som fick såna där band ändå köat sedan tidigt. De "gällde" bara från det att torsdagens spelning var slut tills insläppet på lördagens spelning. Innan det köade folk på vanligt sätt, det handlade om att inte behöva ställa sig sist i kön när man kom ut från spelningen.
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •