Sidan 70 av 135 FörstaFörsta ... 20606162636465666768697071727374757677787980120 ... SistaSista
Resultat 1 036 till 1 050 av 2011

Ämne: Depeche mode

  1. #1036
    Erfaren medlem Pulvermoss avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    2 580

    Standard Dave: "Fler Sverigespelningar"

    I en intervju med Aftonblaskan (som jag inte hittar on the world wide web..) i dag säger Dave Gahan bland annat att:
    - Vi har bara en spelning annonserad i Sverige hittills, men det kommer definitivt att bli fler, det är jag säker på.
    I vinter kommer DM tillbaks till Europa för en inomhusturné, skriver samma blaska.
    Suffer with pride.

  2. #1037
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Humorn i den här tråden börjar nå riktigt låga nivåer tycker jag...

    Var inte så PETnoga nu.
    Man måste liva upp lite för att inte hamna i ett Depressed Mood.
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  3. #1038
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    342

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pulvermos Visa inlägg
    I en intervju med Aftonblaskan (som jag inte hittar on the world wide web..) i dag säger Dave Gahan bland annat att:
    - Vi har bara en spelning annonserad i Sverige hittills, men det kommer definitivt att bli fler, det är jag säker på.
    I vinter kommer DM tillbaks till Europa för en inomhusturné, skriver samma blaska.
    När stod detta i tidningen? Hade Gahan verkligen sagt det? det låter lite märkligt men men...
    Hoppas verkligen att de gör en inomhusturnè sen, DET HADE JU VART SÅ JÄDRA MÄKTIGT. jag skulle gå på alla.

    några fler än jag som har beställt SOTU skivan eller boxen?

  4. #1039
    Erfaren medlem Pulvermoss avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    2 580

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 400 SLAG! Visa inlägg
    När stod detta i tidningen? Hade Gahan verkligen sagt det? det låter lite märkligt men men...
    Hoppas verkligen att de gör en inomhusturnè sen, DET HADE JU VART SÅ JÄDRA MÄKTIGT. jag skulle gå på alla.

    några fler än jag som har beställt SOTU skivan eller boxen?
    Det stod i papperstidningen, "Nöjesbladet" eller vad dom kallar den, sidan 9 (bland annat efter alla dessa Let's dance- och schlagerfestivalen-låtsasnyheter! och att dom inte webbat det är ju också en stor gåta) under rubriken Gahan: Vi är ett starkt lag.
    Sen huruvida man värderar nyheter från Aftonbladet kan man ju ha olika åsikter om...

    Alla Gahan-citat:
    - Det har varit svårt för Martin att släppa in någon annan i skapandet. Tiden runt Exciter gav jag helt upp att ens komma med förslag, för det var dödfött. Men den här gången har han gett både mig och Ben Hillier (producent) mer inflytande.
    - Martin köpte mängder med gamla synthar och trummaskiner på eBay och varje dag kom det nya paket till studion. Så de har vi använt mycket, plus att vi har experimenterat fram mycket av ljuden själva, som vi gjorde på den gamla goda, analoga, tiden.
    - Äh, nuförtiden vet du... Jag står inte ut med att sitta och vänta på att någon ska komma och spela gitarr eller nåt, som det kunde vara förr i världen. Då hade vi en gängmentalitet och en ganska... vild livsstil.
    - Det märks att han (Martin, min anm.) har blivit mer koncentrerad i sitt låtskrivande (pga att Gore har slutat dricka alkohol, min anm.) Tillsammans är vi ett starkt lag.
    Efter skivsläppet den 20 april väntar DMs längsta turné någonsin. Hittills har turnedatum för sommaren och hösten släppts, men i vinter kommer gruppen tillbaka till Europa för en inomhusturné.
    - Vi har bara en spelning annonserad i Sverige hittills (Arvika) med det kommer definitivt att bli fler, det är jag säker på.
    - Jag minns första gången vi var i Sverige. Jag var nitton och vi spelade Just Can't Get Enough i något uselt tv-program tillsammans med Phil Collins, säger Dave med ett leende. Åh... vi har många kära minnan från SWE.
    Tror du att SOTU kommer göra sig bra live?
    - Absolut. Det finns en soulig känsla i plattan som ska bli fantastiskt rolig att framföra live. Och showen kommer att bli magnifik. Arbetet med detaljerna pågår faktiskt just nu i denna stund och det blir något utöver det vanliga.
    LONDON. Robert Triches
    Suffer with pride.

  5. #1040
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Chengdu, Kina
    Inlägg
    194

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 400 SLAG! Visa inlägg
    När stod detta i tidningen? Hade Gahan verkligen sagt det? det låter lite märkligt men men...
    Hoppas verkligen att de gör en inomhusturnè sen, DET HADE JU VART SÅ JÄDRA MÄKTIGT. jag skulle gå på alla.

    några fler än jag som har beställt SOTU skivan eller boxen?
    Dave och Fletch har i flera intervjuer under den har veckan sagt att det blir en inomhussvang.

    Daniel
    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Detta inlägg var myyyyyyyycket myyyyyyyyyyyyycket tristare än mitt...
    Blog
    Bilder

  6. #1041
    Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    I'm in heaven!
    Inlägg
    23 783

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av chengdu Visa inlägg
    Dave och Fletch har i flera intervjuer under den har veckan sagt att det blir en inomhussvang.

    Daniel
    Det är rena julafton!!
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

  7. #1042
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    342

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pulvermos Visa inlägg
    Det stod i papperstidningen, "Nöjesbladet" eller vad dom kallar den, sidan 9 (bland annat efter alla dessa Let's dance- och schlagerfestivalen-låtsasnyheter! och att dom inte webbat det är ju också en stor gåta) under rubriken Gahan: Vi är ett starkt lag.
    Sen huruvida man värderar nyheter från Aftonbladet kan man ju ha olika åsikter om...

    Alla Gahan-citat:
    - Det har varit svårt för Martin att släppa in någon annan i skapandet. Tiden runt Exciter gav jag helt upp att ens komma med förslag, för det var dödfött. Men den här gången har han gett både mig och Ben Hillier (producent) mer inflytande.
    - Martin köpte mängder med gamla synthar och trummaskiner på eBay och varje dag kom det nya paket till studion. Så de har vi använt mycket, plus att vi har experimenterat fram mycket av ljuden själva, som vi gjorde på den gamla goda, analoga, tiden.
    - Äh, nuförtiden vet du... Jag står inte ut med att sitta och vänta på att någon ska komma och spela gitarr eller nåt, som det kunde vara förr i världen. Då hade vi en gängmentalitet och en ganska... vild livsstil.
    - Det märks att han (Martin, min anm.) har blivit mer koncentrerad i sitt låtskrivande (pga att Gore har slutat dricka alkohol, min anm.) Tillsammans är vi ett starkt lag.
    Efter skivsläppet den 20 april väntar DMs längsta turné någonsin. Hittills har turnedatum för sommaren och hösten släppts, men i vinter kommer gruppen tillbaka till Europa för en inomhusturné.
    - Vi har bara en spelning annonserad i Sverige hittills (Arvika) med det kommer definitivt att bli fler, det är jag säker på.
    - Jag minns första gången vi var i Sverige. Jag var nitton och vi spelade Just Can't Get Enough i något uselt tv-program tillsammans med Phil Collins, säger Dave med ett leende. Åh... vi har många kära minnan från SWE.
    Tror du att SOTU kommer göra sig bra live?
    - Absolut. Det finns en soulig känsla i plattan som ska bli fantastiskt rolig att framföra live. Och showen kommer att bli magnifik. Arbetet med detaljerna pågår faktiskt just nu i denna stund och det blir något utöver det vanliga.
    LONDON. Robert Triches
    mycket av detta har ju redan publicerats på deras hemsida sen lång tid...
    Men det med Sverige var ju kul att höra!

    Sedan läste jag att de kanske skulle förlänga touren till februari 2010 med spelningar i Europa (främst England, där de märkligt bara har en spelning i sommar.

    Lite nyheter:
    "
    Speaking to Kerrang! Radio, Fletch let slip that the band’s current schedule will be beefed up with about five months worth of extra dates, with the tour ending in February 2010. At the moment the last show announced is in Florida on September 5th. Not to be outdone, Dave went even further on BBC Radio 6, revealing that the band have additional UK dates lined up before Christmas, and even suggested the band might play Glastonbury in 2010"

    Intressant läsning.

  8. #1043

    Standard

    när depeche mode är som bäst då är dom ett av dom bästa banden.


    dom är #6 för mig, på min lastfm iaf.

    1 Kent 3 997
    2 The Smiths 1 231
    3 The Knife 1 088
    3 The Killers 1 088
    5 Coldplay 1 014
    6 Depeche Mode 977

  9. #1044
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 070307 Visa inlägg
    när depeche mode är som bäst då är dom ett av dom bästa banden.


    dom är #6 för mig, på min lastfm iaf.

    1 Kent 3 997
    2 The Smiths 1 231
    3 The Knife 1 088
    3 The Killers 1 088
    5 Coldplay 1 014
    6 Depeche Mode 977
    Trevlig lista!

    Kontrar: (Dubbelfalt!)

    1. Kent
    2. Depeche Mode (Kan kanske bli nummer ett igen som alltid innan!)
    3. Embrace (Upptäck!)
    4. Oasis
    5. Coldplay (Samma femteplats!)
    6. Prodigy
    7. Keane
    8. Strip Music (Sveriges eget svar på DM)
    9. Suede
    10. Cure
    11. Pet Shop Boys
    12. Erasure

    Und So Weiter...
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  10. #1045
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Chengdu, Kina
    Inlägg
    194

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Det är rena julafton!!
    Inte om man bor i Kina och hellre hade hort om Japan-spelningar

    Daniel
    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Detta inlägg var myyyyyyyycket myyyyyyyyyyyyycket tristare än mitt...
    Blog
    Bilder

  11. #1046
    Medlem Pacemakers avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    257

    Standard

    jag är nöjd med arvika, kameran kommer att vara full efter..
    Småbarn är onda'

  12. #1047
    Avstängd användare
    Reg.datum
    Sep 2007
    Inlägg
    64

    Standard

    Borttaget av moderator
    Senast redigerat av mh den 2009-03-09 klockan 06:23.

  13. #1048
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Den 20 april släpps nya albument och för er som är ekonomiska kan jag rekommendera förhandsbeställning på cdwow.se för 99 kronor. CDWOW är lite oförutsägbara (risk för förseningar), men senast gick det i alla fall bra med U2 för 99 kr.

    Det märkliga med cdwow är att nya skivor kan vara jättebilliga (så även Prodigys senaste), men att enstaka skivor är hur dyra som helst. Jag fattar inte riktigt hur deras försäljningsstrategi går ihop ...
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  14. #1049

    Standard

    Vet inte riktigt vad jag tycker om Sounds of The Universe. Känns som ett väldigt ojämnt album.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

  15. #1050
    Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    41 169

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Spökliktvit Visa inlägg
    Vet inte riktigt vad jag tycker om Sounds of The Universe. Känns som ett väldigt ojämnt album.
    Och var har du hört det?

Sidan 70 av 135 FörstaFörsta ... 20606162636465666768697071727374757677787980120 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •