Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 77

Ämne: Vad tycker ni om "Tillbaka till samtiden"?

  1. #46
    Medlem candersons avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Ort
    Albuquerque, New Mexico USA
    Inlägg
    200

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jolene Visa inlägg
    Jeg synes TTS er utrolig bra, det er bare et spor jeg ikke liker så godt enda og det er Sömnen. De jeg liker aller best nå er Elefanter, Generation Ex og Ensammast i Sverige!
    Varför du tycker inte om Sömnen? Bara nyfiken. Den låten påminner mig om hur mycket jag ÄLSKAR sover, och finns det nånting bättre än det?
    Sju sjösjuka sjömän sköttes av sjuttisju sköna sjuksköterskor på det sjunkande skeppet Shanghai.

  2. #47

    Standard

    Jag tycker att Tillbaka till samtiden är genial. Alla låtar är bra, mer eller mindre, och när jag lyssnar på skivan lyssnar jag ingenom hela. en av deras bästa skivor imo ... egentligen är alla "en av deras bästa" skivor...

    Jag har iofs inte lyssnat på kent innan jag hörde Ingenting, men så fort jag hörde den lyssnade jag igenom allt gammalt och gillar Allt.

  3. #48

    Standard

    Måste medge att jag blev väldigt glatt överraskad över kents mognad! De har mognat på ett värdigt sätt och med TTS visar de att de har stil !
    TTS är som ingen av deras tidigare album men ändå så hör & vet man att det är kent rakt igenom varje beat man hör!
    Tack för en underbart album !!!
    It’s not a question of devotion, you cannot carve your own tattoo.
    I’m not a part of your emotion, you cannot tell me what to do.

  4. #49

    Standard

    Det tredje i raden av jättebra album, släppt av Sveriges bästa band inom sin musikstil.

    Deras Depeche Mode-influenser lyser igenom, vilket blir jättebra.
    When I say "art", it's short for Arthur!

  5. #50
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2003
    Inlägg
    6 718

    Standard

    Jag hatar omslaget för att hästen går framför lodplanet. Utan ett bra omslag är ingen skiva komplett.

  6. #51
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Puff Visa inlägg
    Jag hatar omslaget för att hästen går framför lodplanet. Utan ett bra omslag är ingen skiva komplett.
    Måste du titta på omslaget medan du lyssnar?

  7. #52
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    90

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Måste du titta på omslaget medan du lyssnar?
    Det är en viktig del av intrycket, åtminstone för mig. Man skapar sig en mental bild av musiken oavsett omslaget, men känslan är så mycket starkare om de passar ihop. T.ex. Isola är ju perfekt på så vis.
    Daylight bores the sunshine out of me

  8. #53
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    08
    Inlägg
    608

    Standard

    Såhär en månad senare kan jag konstatera att skivan fortfarande håller och den växte rejält efter att jag hört låtarna live. Skivan känns i nuläget helt komplett, men okej Isola var snyggare men skitsamma, låtarna på TTS är galet vackra o snygga. Det här är en modern klassiker.

  9. #54
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Manic Internet Preacher Visa inlägg
    Det är en viktig del av intrycket, åtminstone för mig. Man skapar sig en mental bild av musiken oavsett omslaget, men känslan är så mycket starkare om de passar ihop. T.ex. Isola är ju perfekt på så vis.
    Jag säger inte att omslaget inte är en värdeskapande detalj för en skiva. "Utan ett bra omslag är ingen skiva komplett" tycker jag är ett påstående som lägger för mycket vikt på omslaget bara.

    Världens bästa skiva behöver inte vara "komplett" enligt denna definition och då saknar ordet "komplett" sin mening för mig.

  10. #55
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003
    Ort
    Rotebro, , Sweden.
    Inlägg
    238

    Wink ...

    jag orkar inte...
    "Jag har inga vänner kvar, visst är livet underbart?!..."

  11. #56

    Standard Amelia fo life

    jag tror nog vad Amelia tycker om skivan är viktigare. Slår vad om att Jocke värdesätter deras åsikt högst

    http://www.amelia.se/kultur/musik/2007/kent/index.xml

  12. #57
    Erfaren medlem theonetoblames avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Järfälla, Sthlm
    Inlägg
    8 846

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Puff Visa inlägg
    Jag hatar omslaget för att hästen går framför lodplanet. Utan ett bra omslag är ingen skiva komplett.
    det värsta är väl ändå att den saknar schabrak och nosgrimma? samt islandsstigbyglarna jag gillar skivan, men omslaget tycker jag inte alls om.
    http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se

    har du tänkt på att vi nästan
    aldrig lyfter vår blick från
    marken mot den svarta rymden
    ovanför molnen?

  13. #58
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Jag & Hanna älskar den, framförallt Vy från ett luftslott!
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  14. #59

    Standard Suger/Godkänt

    Jag hade svårt för plattan i början men började till slut gilla den efter 1 veckas hjärntvättning av konstant lyssnande...sen breakade jag i nån vecka för o låta det hela lägga sig som jag brukar göra med kents plattor...Som alltid blir bättre med tiden...men tyvär den här blir ju ba sämre med tiden... känns nästan som att V&A låter bättre nu... som enligt mig har vart deras bottennapp... Jag som ansåg att elefanter var kanske den bästa låten dom gjort..men tänker inte såga föräns det gått ett halvår sådär...för man vet ju aldrig med kents plattor...men för tillfället ger den mig inte särkilt mycke...
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  15. #60
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2003
    Inlägg
    6 718

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av theonetoblame Visa inlägg
    det värsta är väl ändå att den saknar schabrak och nosgrimma? samt islandsstigbyglarna jag gillar skivan, men omslaget tycker jag inte alls om.
    Det kan ju vara en svart vojlock? Nosgrimma är absolut inget måste, en engelsk nosgrimma fyller oftast ingen funktion ändå.

    Nej, den fula uppställningen är värst.

Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •