Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: HyperCD-material?

  1. #1

    Standard HyperCD-material?

    Mors på er.

    Första gången jag stoppade mitt exemplar av Hagnesta i datorn dök det, som bekant för många, upp en ruta med en länk till Musik non stop-videon, som för tillfället är nere. Ryckte på axlarna och gav mig i kast med själva musiken och tänkte inte mer på det.

    Ända till nu, det vill säga. Jag råkade komma över lite information som fångade mitt intresse på den eminenta sidan kentjunkie.com:
    The CD is a so called Hyper CD and includes a PC software that makes some interactive material available if you pop it into your computer. The material includes the booklet and digipack photos by Linell, pictures of Jocke Bergs handwritten lyrics, some kent history and a link to the Musik non stop video (the link doesnt seem to work nowadays though). As a christmas gift to the fans the song Noll (also known as Utan titel) could be downloaded through the Hyper CD between December 24 1999 and February 24 2000. This bonustrack was later released on the single En himmelsk drog and on the compilation B-sidor 95-00.
    Just denna del är det jag vill fråga om:

    The material includes the booklet and digipack photos by Linell, pictures of Jocke Bergs handwritten lyrics, some kent history [...]

    Hur kommer man åt dessa härligheter? Jag stoppade i skivan i datorn häromdagen igen men fick inte upp något förutom länken till MNS-videon (click2music.se/kent_hcd). Några handskrivna Berg-rader eller bilder var det inte frågan om. Jag gick även manuellt igenom skivan genom Den här datorn men hittade inget jag kunde tyda på rak arm.

    Ligger allt utlovat på den där brutna länken, och är det i så fall någon som är villig att dela med sig till oss som inte var med när det begav sig?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Ja, det där har jag också alltid funderat över. Jag skaffade Hagnesta Hill 2003 (har jag för mig), och då gick det inte heller att ta del av något extramaterial.
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  3. #3

    Standard

    Jag köpte Hagnesta hill 2000. HyperCD-materialet fungerar som det ska även idag, med texter & hela kittet...

    /kevlargarp

  4. #4

    Standard

    Är inte det bilderna och texterna i bookleten? Jag är anska säker på att handstilen där i tillhör jocke.

  5. #5
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Pico.. när jag skrev den är infon på kentjunkie.com så funkade det i alla fall att komma åt hypermaterialet (dock inte mns videon). Dock behöver man installera Hyper CD-programvaran på datorn först. Stoppa in CDn i datorn och öppna den i utforskaren, då borde du hitta installationsprogrammet.

  6. #6

    Standard

    Förklarade mig lite luddigt tidigare. Here's the deal-io.

    Jag stoppar in skivan, installerar HyperCD-programmet som kommer med. Sedan dyker det upp en liten ruta där alternativen 'Run HyperCD' och 'Play CD Audio' finns, jag klickar på den förstnämnda och tas till en sida som ser ut så här.
    http://img53.imageshack.us/img53/8827/hypercdzv7.jpg
    1. Bilden uppe till vänster: tar mig till click2music.se/kent_hcd
    2. Bilden nere till vänster: hjälpavsnitt
    3. Kentloggan i mitten: tar mig till click2music.se/kent_hcd
    4. Bilden uppe till höger: tar mig till broadbridgemedia.net/

    click2music.se/kent_hcd är en brusten länk. Om jag går in på cd:n och väljer setup via Utforskaren hänger sig installationen.

    Skall man tas till sidan som den bifogade bilden visar eller är det något som inte står rätt till för mig?

  7. #7
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Jag prövade själv nu också. Verkar inte bättre än att materialt är bortplockat sen jag var inne senast för några månader sedan. Materialet bestod som sagt av Linells bilder fån bookleten samt texterna från bookleten (dock i svart på vit bakgund) samt lite översiktlig kent historik. Inget unik således men synd att hypermaterialt inte funkar längre.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •