Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 46

Ämne: P3 Guld 2008

  1. #31
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    En får gratulera, även om det knappast kom som en överraskning ; )

    /Daniel
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  2. #32

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Martin Roos tog emot priset, sa att Kent repade inför turnén, tackade P3 och fansen och sen var det roliga slut typ om någon missade.
    Bra att dom repar mycket, vilket tyder på att dom har många "nya" låtar att fräscha upp inför den kommande turnén

  3. #33
    Medlem Hansens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    227

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Ja, de spelar i Arendal samma dag som Rockbjörnengalan. Så har man tur är väl Martin Roos där. Många utländska artister kör väl annars bandade tacktal, kanske Kent också?
    Man kan alltid hoppas... Men är kent så kontroversiella att de gör det?
    Känner jag kent rätt så skiter de i priser & tacktal, bara de får göra sin musik och får komma på efterfesten...
    Tänk om Jag har fel
    Jag kan ha fel...

  4. #34
    Nybörjare
    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    , , Sweden.
    Inlägg
    47

    Standard

    Jag var jättterädd att Kent inte skulle vinna,vet inte vad jag hade gjort om det hade blivit typ the ark... men som tur var vann dom och jag behöver inte tänka ut vad jag ska göra
    Grattis Kent!
    Så ökar vi igen
    Jag är fartblind,kriminell
    Du är Aktuell du bränns

  5. #35

    Standard

    Grattis Kent

  6. #36
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  7. #37
    Nybörjare
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29

    Standard

    Man får allt ta å gratulera, fast om dom inte hade vunnit någonting så skulle jag blivit väldigt fundersam...

  8. #38
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    I landet lagom är bäst
    Inlägg
    5 906

    Standard

    frågg: Tack så mycket!

  9. #39
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    3 478

    Standard

    GRATTIS!! Blev så glad när dom vann att ja hoppade och skrek o soffan .. men blev lite besviken att dom inte va där ... Men Roos va as cool!!

    Timo va jätte fin i sina kläder! Och Shout Out Louds va skit bra dom med

  10. #40
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Grattis kent.
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  11. #41
    Medlem Emobratens avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    399

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Det stod lite om Kent i dagens SvD angående P3 Guld.

    Kentrelaterade bitar i urval:
    "Om fredagens gala på Lorensbergsteatern i Göteborg bjöd på någon överraskning var det att varken Salem Al Fakir, Kent eller Säkert dominerade. Salem Al Fakir tog hem fyra Grammisar häromveckan men blev utan pris i Göteborg."

    "Lyssnarnas röster blev något av en repris av förra veckans Grammisutdelning. Kents trogna fans visade åter att de står enade bakom idolerna, som precis som på grammisgalan utsågs till årets grupp."


    Hela artikeln.

    Alltid ska Kents trogna fans betonas? Vissa "vanliga människor" kanske röstar på Kent för att de gillar skivan?
    Jag tycker att det är coolt att vi ses som en ända grupp (fansen då) och att alla skulle tycka lika dant. Eftersom det är flera heta diskutioner här så bör ju inte det stämma ;D
    Kent konserter: 13

    Jag är ett forumtroll!


    Jocke jag vill ha din röda jacka!

  12. #42
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Emobraten Visa inlägg
    Jag tycker att det är coolt att vi ses som en ända grupp (fansen då) och att alla skulle tycka lika dant. Eftersom det är flera heta diskutioner här så bör ju inte det stämma ;D
    Jag tycker bara det är löjligt att betona Kents trogna fans hela tiden. Det är inte så konstigt att Kent får fler röster från folket än t.ex. Salem al Fakir när de sålt tre gånger fler plattor. Det är inte bara hardcorefans som röstar på bandet, de som gillar skivan gör det.

  13. #43

    Standard

    Det är mkt tack vare stora fans kretsen ! Jo! finns många hardcore fanns som inte ens snackar på forumet som ja vet absolute inte sätta sin fot här !

  14. #44
    Medlem Emobratens avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    399

    Standard

    Eftersom ca 20% av de som går på kents konseter ser fler än en kan alla texter och liknande så måste det ses som ganska unikt. Eftersom ingen annan artist har i närhten. Det närmaste man kan likna oss (vi "fanatiska" fans) är fotbollssupportrar som åkter land och rike runt för att följa "sitt" lag. Lite som vissa av oss gör med Kent.

    Sen är det klart att det är "medelsvensson" som också röstar och går på konserter. Men nog har Kent mer fanatiska fans än de flesta.

    Andra artister som har många "fanatiska" fans är Håkan Hellström, The ark (konstigt nog) och diverse idol "atrister" måns darin e.t.c. eller de är i alla fall vana att rösta när det gäller tvtävlingar.

    Så eftersom de andra inte kommer i närheten får "vi" ses som fanatiska.
    Kent konserter: 13

    Jag är ett forumtroll!


    Jocke jag vill ha din röda jacka!

  15. #45
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Emobraten Visa inlägg
    Eftersom ca 20% av de som går på kents konseter ser fler än en kan alla texter och liknande så måste det ses som ganska unikt. Eftersom ingen annan artist har i närhten.

    Så eftersom de andra inte kommer i närheten får "vi" ses som fanatiska.
    Har du något som helst belägg för det du skriver? Framförallt är jag väldigt nyfiken på vilken källa du använt för att få fram de där 20% ifrån.

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •