Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 17 av 17

Ämne: Kent=nonsens?

  1. #16
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Jag skulle vilja hävda att Kents texter är fullkomligt nonsens om man tolkar dem bokstavligt. Många bryr sig inte tillräckligt mycket om texterna för att tänka efter, och för dessa skriver Jocke en massa osammanhängande smörja.
    Det ligger mycket i det faktiskt. Jag erkänner att jag själv inte förstår ett smack av vissa låtar. En del (ett fåtal kanske man ska säga) texter är å andra sidan hur tydliga som helst; det råder knappast någon tvekan om vad "Sverige" handlar om till exempel.

    Sedan bör tilläggas att det tramsas rejält på radiostationen i fråga. Morgonprogrammen är outhärdliga. Där sitter en läspande Flams-Fia och snackar skit med en lika tramsig kollega. Säkert dök Kent-idén upp under en sådan sändning. De brukar nämligen plåga sina lyssnare med den ena "lustiga" tävlingen efter den andra.

    Jag har en känsla av att alla lokalstationer kör ett liknande koncept, men jag hoppas i alla fall för ert bästa att ni är förskonade från trams à la Radio Jönköping i era apparater!

  2. #17
    Erfaren medlem Halkas avatar
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    Strax utanför Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    3 138

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av vinterdroem Visa inlägg
    Är det inte så att alla gör olika tolkningar av låtar?
    Något som betyder en sak för mig betyder
    kanske inte stämmer in på någon annan. Det tror jag.
    meningen att de ska vara coolt för att de är artistiskt nonsensiskt och inkorrekt, stilen känns lite o-epic men det är väl roligare än seriösa texter som är dåliga :P
    Is this the real life? Is this just fantasy?

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •