Sidan 24 av 25 FörstaFörsta ... 141516171819202122232425 SistaSista
Resultat 346 till 360 av 371

Ämne: Ny singel i april - Generation ex

  1. #346
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 978

    Post

    Jag var i Vällingby på lunchrasten
    Både på Megastore (som tydligen inte sålde singlar)
    och åhlens (som inte fått in den än)

  2. #347
    Medlem Emobratens avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    399

    Standard

    Jag var på Malmö skivhandel och så sa de "vi kan inte ta in bara tre olika singlar åt gången" Jag var sur sen innan eftersom jag fått vänta i hela TVÅ DAGAR på singlen! Så jag blev bitter som fan och började gasta något om att "gillar du inte pengar? Nog fan att det går dåligt för skivbranchen när ni inte har grejerna"

    Kent är Sveriges största rockband de hade inte ens alla Kents skivor. Så jag gick med tunga steg mot Rocks och det visade sig att de hade den svävade på moln sen

    Måste säga att Berlin remixen är otroligt bra
    Kent konserter: 13

    Jag är ett forumtroll!


    Jocke jag vill ha din röda jacka!

  3. #348
    Medlem sojkinos avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    319

    Standard

    Bästa remixen hittils!
    Hur kan ett gott skratt förlänga livet
    när tiden går fort när man har roligt?

  4. #349
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sojkino Visa inlägg
    Bästa remixen hittils!
    Haha remixen är gööööör dålig enligt mig
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  5. #350
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Åh, pappomslag.
    Ovanligt för en maxisingel men personligen gillar jag dem bättre.

  6. #351
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    En annan trevlig sak är ju också att båda b-sidorna som download + pappsingeln totalt kostar lika mycket som enbart förra fysiska singeln gjorde. Med andra ord har man i princip fått både downloads och singel för samma pris som en singel brukar kosta (förvisso ett spår mindre än förra gången men skit samma). Me like.

    Kan man till en rimlig kostnad välja till att få den fysiska CDn hemskickad när man köper downloads nästa gång kent släpper nått så vore det ju helt fantastiskt.

  7. #352

    Standard

    Först och främst måste jag säga att Berlinremixen var så otroligt dålig att jag blev förbannad. Jag hade kunnat leverera en remix i synthstil som hade varit 100 ggr lättare (och skönare) att lyssna på än det här ADHD-tramset. Remixarna på TTS-låtarna har inte varit mycket att hänga i granen.

    "Det kanske kommer en förändring" föll mig inte heller i smaken, den låter uppgjord i mina öron. Men man kan väl inte kräva för mycket av en B-sida.


    Fast när det gäller Kent sätter man ribban lite högre förstås.
    Du och jag, Döden <3

  8. #353
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bara socker man ser Visa inlägg
    Först och främst måste jag säga att Berlinremixen var så otroligt dålig att jag blev förbannad. Jag hade kunnat leverera en remix i synthstil som hade varit 100 ggr lättare (och skönare) att lyssna på än det här ADHD-tramset. Remixarna på TTS-låtarna har inte varit mycket att hänga i granen.

    "Det kanske kommer en förändring" föll mig inte heller i smaken, den låter uppgjord i mina öron. Men man kan väl inte kräva för mycket av en B-sida.


    Fast när det gäller Kent sätter man ribban lite högre förstås.
    Utveckla gärna uppgjord. Jag är vansinnigt nyfiken.

  9. #354
    Medlem Grävlingens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Finland
    Inlägg
    1 375

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bara socker man ser Visa inlägg
    Först och främst måste jag säga att Berlinremixen var så otroligt dålig att jag blev förbannad. Jag hade kunnat leverera en remix i synthstil som hade varit 100 ggr lättare (och skönare) att lyssna på än det här ADHD-tramset. Remixarna på TTS-låtarna har inte varit mycket att hänga i granen.

    "Det kanske kommer en förändring" föll mig inte heller i smaken, den låter uppgjord i mina öron. Men man kan väl inte kräva för mycket av en B-sida.


    Fast när det gäller Kent sätter man ribban lite högre förstås.
    Man lär sig många nya uttryck här på forumet: en låt är ovälgjord, en annan låt är uppgjord. Spännande!

  10. #355

    Standard

    Jag upplever låten som väldigt dryg, i den meningen att det känns som om att någon har helt enkelt skrivit världens drygaste text, och lagt till en jävligt trist och ful sångmelodi, och - vips så är den klar.

    Ungefär lika spännande låtar som du hör på Melodifestivalen, fast så lågt sjunker Kent aldrig.

    Och vad jag menar med uppgjord - ja, jag får känslan av att låten har producerats bara för att ingen orkade ge upp, så det fick bli en låt ändå (även om den är skitkass).

    Vad jag tycker och upplever förändrar så klart ingenting. Jag kan bara helt enkelt inte släppa det, och uppskatta skiten.
    Senast redigerat av bara socker man ser den 2008-04-10 klockan 17:16.
    Du och jag, Döden <3

  11. #356
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    självklart visste inte åhlens att kent ens hade släppt en singel...

  12. #357
    Medlem Grävlingens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Finland
    Inlägg
    1 375

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bara socker man ser Visa inlägg
    Jag upplever låten som väldigt dryg, i den meningen att det känns som om att någon har helt enkelt skrivit världens drygaste text, och lagt till en jävligt trist och ful sångmelodi, och - vips så är den klar.

    Ungefär lika spännande låtar som du hör på Melodifestivalen, fast så lågt sjunker Kent aldrig.

    Och vad jag menar med uppgjord - ja, jag får känslan av att låten har producerats bara för att ingen orkade ge upp, så det fick bli en låt ändå (även om den är skitkass).

    Vad jag tycker och upplever förändrar så klart ingenting. Jag kan bara helt enkelt inte släppa det, och uppskatta skiten.
    Bäst att du släpper det ändå, o inte lyssnar mer på "skiten". Så är vi alla nöjda.

  13. #358

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
    ...så är vi alla nöjda.
    Ja, här på forumet är det väl bara rövslick som gäller. Kritiseringar och annat negativt riktat mot gruppen Kent och deras verk hör förstås hemma nån annanstans. Men vart?
    Du och jag, Döden <3

  14. #359
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    109

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bara socker man ser Visa inlägg
    Ja, här på forumet är det väl bara rövslick som gäller. Kritiseringar och annat negativt riktat mot gruppen Kent och deras verk hör förstås hemma nån annanstans. Men vart?
    Ständigt ska då folk bråka
    Nu syftar jag på Grävlingen också då. Alla har ju rätt till sin åsikt vilket är självklart, och sålänge det inte går överstyr (vilket det inte gjort i det inlägget ni nyss skrev och citerade) ska man ju få komma med den kritik man vill såklart. Jag tycker dock låten är underbar, och att just Generation Ex valdes att släppas som singel är jag personligen väldigt nöjd över då det var den låten jag gillade mest först på skivan och den ligger fortfarande i övre skiktet enligt min lilla åsikt. Men som sagt, det är ju B-sidan (och en kent-singel i fysiskt format som den fanboy jag är ) man vill åt eftersom man redan har alla a-sidorlåtar på albumet. Jag gillar mest soundet som omger musiken från början och i verserna, refrängen finner jag dock också väldigt bra men får som sagt en skönare känsla av övriga låten... Jocke kan det där med att få sin röst att låta underbart bra :P

  15. #360
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    tycker snarare det här forumt är fullt av en massa människor som gillar att klaga på detaljer för det är så coolt att kunna kritisera kent hähähä

Sidan 24 av 25 FörstaFörsta ... 141516171819202122232425 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •