Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Tromsø "Supergruppens dom:"

  1. #1

    Standard Tromsø "Supergruppens dom:"

    Dette står bare i papirutgaven av bladet Tromsø:

    På forsiden sto det:
    Supergruppens dom: Aldri spilt på en bedre festival

    Og inni avisa står det videre:
    Storfornøyd Bukta-sjef

    kent mener Bukta er den beste festivalen de har spilt på. Festivalsjef Robert Dyrnes er også superfornøyd.

    Tilnærmet perfekt! Det er festivalsjefens egen oppsummering av årets Buktafestival han har vansker med å finne noe som helst negativt å trekke fram - etter tre utsolgte dager, minimalt med problemer og klager.
    -Det har vært fantastisk bra! Fantastiske frivillige, fantastisk publikum, fantastiske samarbeidspartnere - og fantastisk vær! Og når et krevende band som kent sier at Bukta er den beste festivalen de har spilt på, da kan det nesten ikke bli bedre.

    Lovende tall
    Dyrnes er heller ikke i tvil om hvem som skal berømmes for suksessen. -De frivillige. Selv får jeg jo betalt, men jeg er sinnsykt imponert over alle dem som bruker av sin tid på dette, og lager hele festivalen. Tre utsolgte festivaldager med 6000 mennesker i Bukta i tillegg til rundt 2000 på gratiskonserten lørdag formiddag, gir i overkant av 20 000 publikummere totalt. Det tar likevel tid å utarbeide et fullstendig regnskap.
    -Det ser i alle fall lovende ut. Vi går garantert i pluss, sier Dyrnes.
    Det har festivalen forsåvidt gjort i alle år- Det beste resultatet har vært et overskudd på rundt en milion kroner. Et endelig regnskap for i år blir først klart i mai 2009.

    Bedre festivalinngang
    Det eneste Dyrnes har å sette fingeren på, er tendelsen til kødanning ved inngangen til festivalområdet.
    -Det straffa seg at vi starta med så store band som Åge (Alexandersen) og Leningrad Cowboys. Men vi skal rette på det til neste år.
    -De første dagene etter festivalslutt går med til rydding i Telegrafbukta. I følge kontrakten med kommunen skal alt være i orden onsdag. For øvrig har festivalsjefen alt begynt å tenke på neste års Bukta-program.
    -Av de 28 banda som spilte i år, har jeg avtalt at ett skal spille også til neste år.
    "Tromsø" foreslår Madrugada, som allerede er utropt til festivalgjengangere (de spillte både i 2006, samt at sangeren Sivert Høyem & The volunteers opptro i 2007 etter Robert Burås' tragiske bortgang), eller Patti Smith, som selv ønsket seg tilbake til festivalen.
    -Hehe. Alle banda har sagt at de gjerne kommer tilbake, så fornøyde er de med festivalen. Dyrnes vil ikke røpe vilket band som kommer tilbake før kontrakten er signert.
    -Jeg trenger i alle fall noen uker før det er i boks. Det er ikke det som haster aller mest - dagen etter festivalslutt.
    ---
    Kommentarene i paranteser er mine egne
    /Sorrow.
    Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!



  2. #2

    Standard

    Det var en veldig fin konsert.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •