Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 41

Ämne: Kent portar fotografer

  1. #1
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard Kent portar fotografer

    Inte helt aktuellt, men jag hittade två artiklar om att Kent inte ville ha med pressfotografer då "Box 1991-2008" signerades.

    Expressens Kai Martin var lite upprörd över att de inte "fick göra sitt jobb": http://www.expressen.se/1.1360515

    GP hade även en artikel om ämnet: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=286&a=456320

  2. #2
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    Jag var helt nervös att de skulle förbjuda systemkameror haha, tänk så gör de det till nästa gång?
    Men ja, det är ju inte samma sak.

    Fast

    - De vill att en signering ska vara fansens stund och inte ett möte med fotografer och reportrar, för det ges andra tillfällen, säger Sandra Nordin, taleskvinna för gruppen.

    Det är ju en fin tanke.
    When you can live forever, what do you live for?

  3. #3
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av popdrog Visa inlägg
    Jag var helt nervös att de skulle förbjuda systemkameror haha, tänk så gör de det till nästa gång?
    Men ja, det är ju inte samma sak.

    Fast

    - De vill att en signering ska vara fansens stund och inte ett möte med fotografer och reportrar, för det ges andra tillfällen, säger Sandra Nordin, taleskvinna för gruppen.

    Det är ju en fin tanke.
    Tilläggas ska att ingen blivit "portad" och ingen har "inte kunnat göra sitt jobb".
    Däremot så hade vi ingen lust att
    1. Intervjuas om ingenting
    2. Ställa upp på en arrangerad bild med en pressfotograf på en signering.

    Det är ju alltid samma visa.
    Så fort vi har ett önskemål, i detta fall att kunna fokusera på signeringen, de som kommit dit för att säga hej och köpt boxen, och vara med på de ca 1000 bilder som togs av fansen, och slippa ha GT:s kamera uppkörd bland näshåren så blir vi genast Mussolini.
    Underhållning på låg nivå!
    För övrigt är krav att det som signeras skall vara inhandlat i den butik som signeringen sker i och att man inte signerar något annat än det som är "aktuellt" norm.
    Alla som var där vet att vi signerade en hel del andra saker också, men pga av att de som står i kö är de som brukar bli lätt irriterade på fans som häller upp två flyttkartonger med skivor och saker att signeras så är "kravet" att endast inköpt aktualitet signeras något som medverkar till att kaos ej uppstår.
    Dessa Specifikationer/krav kommer från butiken. Band/artister har sällan någon inblandning i detta.

  4. #4
    Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24 349

    Standard

    Tycker det är synd att du ska behöva förklara något så banalt Jocke. Och 1000 bilder måste varit en underdrift. Lägg på en nolla där.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

    Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

  5. #5
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    Jag tänkte också det att det var butiken som bestämde vad som får och inte får signeras. Förra året när jag fick en liten poster från 1997 signerad så verkade inte kent ha några problem med det men personalen på Bengans blev lite... sura. Hehe
    Senast redigerat av popdrog den 2008-11-08 klockan 14:00.
    When you can live forever, what do you live for?

  6. #6
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    Tycker det är synd att du ska behöva förklara något så banalt Jocke. Och 1000 bilder måste varit en underdrift. Lägg på en nolla där.
    Samtidigt får man ha förståelse för att reportrar och fotografer har ett jobb att göra, precis som kent. Och alla vill göra sitt jobb så bra som möjligt.

    I boken till boxen skriver kent om vad de är mest stolta över: "Att vi alltid gjort precis allt, ner till minsta molekyl, på våra villkor."

    På ett sätt är det konstigt att kent och journalister inte drar jämnt, för de är väldigt lika varandra. Båda vill göra allting på sina egna villkor.
    Kanske är det där skon klämmer. Människor som är lika varandra leker inte bäst.
    Låt dom komma nu

  7. #7
    Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24 349

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Samtidigt får man ha förståelse för att reportrar och fotografer har ett jobb att göra, precis som kent. Och alla vill göra sitt jobb så bra som möjligt.

    I boken till boxen skriver kent om vad de är mest stolta över: "Att vi alltid gjort precis allt, ner till minsta molekyl, på våra villkor."

    På ett sätt är det konstigt att kent och journalister inte drar jämnt, för de är väldigt lika varandra. Båda vill göra allting på sina egna villkor.
    Kanske är det där skon klämmer. Människor som är lika varandra leker inte bäst.
    Nej jag har ingen förståelse för att reportrar vill vara där och intervjua och ta kort på signeringen. Jag förstår om kent känner att de inte har tid för sånt när de lagt in två signeringar på samma dag. På samma sätt förstår jag varför de inte gick ut och snackade med fansen som stod och väntade utanför bengans.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

    Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

  8. #8
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    På samma sätt förstår jag varför de inte gick ut och snackade med fansen som stod och väntade utanför bengans.
    Exakt! Kent var där för att signera boxar. När det var gjort och kön slut, då står det dem fritt att vara vanliga Svenssons igen. Ja, så gott de nu kan vara det på sin fritid. Fansen fick sitt möte i butiken, inte kul att tvingas hållas kvar utanför sedan. I alla fall inte med fans och pressfotografer lurandes i vassen, om vartannat.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  9. #9
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    Fast samtidigt får man ju inte glömma heller att kent betyder oerhört mycket för vissa människor, några stressiga sekunder inne vid signeringsbordet känns så "lite" när det kanske är så mycket man vill säga, tacka, fråga osv.

    Även om man såklart förstår att kent vill ha privatliv utanför spelningar och signeringar så hoppas man ju ändå på ett par extra minuter. Och det skadar ju inte att försöka. Tycker jag iallafall. Speciellt om man åkt långt.

    Nu hör ju inte detta riktigt till ämnet, men iallafall.
    When you can live forever, what do you live for?

  10. #10
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    Nej jag har ingen förståelse för att reportrar vill vara där och intervjua och ta kort på signeringen. Jag förstår om kent känner att de inte har tid för sånt när de lagt in två signeringar på samma dag. På samma sätt förstår jag varför de inte gick ut och snackade med fansen som stod och väntade utanför bengans.
    Har du tänkt på att journalisterna kanske inte ens vill vara där, de kanske hatar kent mer än allt annat på jorden? Men det är helt enkelt deras jobb att bevaka signeringen.
    Sedan skulle det nog ärligt talat inte ta särskilt många minuter att svara på några snabba frågor. Förresten antar jag att du inte läser några artiklar om signeringar?
    Låt dom komma nu

  11. #11
    Erfaren medlem moongirls avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    månen
    Inlägg
    7 418

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av popdrog Visa inlägg
    Jag var helt nervös att de skulle förbjuda systemkameror haha, tänk så gör de det till nästa gång?
    Men ja, det är ju inte samma sak.

    Fast

    - De vill att en signering ska vara fansens stund och inte ett möte med fotografer och reportrar, för det ges andra tillfällen, säger Sandra Nordin, taleskvinna för gruppen.

    Det är ju en fin tanke.
    jag tycker också att bara det var en fin tanke..
    Signatur.

  12. #12
    Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24 349

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Har du tänkt på att journalisterna kanske inte ens vill vara där, de kanske hatar kent mer än allt annat på jorden? Men det är helt enkelt deras jobb att bevaka signeringen.
    Sedan skulle det nog ärligt talat inte ta särskilt många minuter att svara på några snabba frågor. Förresten antar jag att du inte läser några artiklar om signeringar?
    Om journalisterna inte vill vara där så har dom helt klart valt fel jobb. Jag respekterar kent något enormt för att dom inte ställer upp i vilken kvällsblaska som helst för intervjuer stup i kvarten. Det är ju det som gör att det blir extra roligt att läsa om kent när det fakiskt blir en riktigt intervju som sker på deras villkor. Nej, jag har inte direkt läst några artiklar om signeringen, har bara varit två i gp vad jag vet, en om att dom kommer och en där några fans intervjuades. Inte så intressant. Jag vet inte vad som hade kunnat framkomma i en intervju på ett par tre frågor med tex GT. Nytt material på g? Är det kul att träffa fansen? Vad tycker ni om boxen? Känns som om det inte hade kommit nått nytt i vilket fall som helst.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

    Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

  13. #13
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av popdrog Visa inlägg
    Fast samtidigt får man ju inte glömma heller att kent betyder oerhört mycket för vissa människor, några stressiga sekunder inne vid signeringsbordet känns så "lite" när det kanske är så mycket man vill säga, tacka, fråga osv.

    Även om man såklart förstår att kent vill ha privatliv utanför spelningar och signeringar så hoppas man ju ändå på ett par extra minuter. Och det skadar ju inte att försöka. Tycker jag iallafall. Speciellt om man åkt långt.

    Nu hör ju inte detta riktigt till ämnet, men iallafall.
    Men om det är mycket du vill säga och fråga, då är förmodligen inte en stressig signering rätt tillfälle. Inte i Göteborg eller Stockholm i alla fall. Möjligtvis på Folk å Rock i Malmö och Helsingborg (även då det fanns i Lund och Kristianstad), för där brukar ju bara artister och butiksinnehavare vara glada om/när folk dröjer kvar och snackar efteråt. När kön är slut alltså. Jag har t.o.m. fått med mig Magnus Carlson (från Weeping Willows) till Skivesset efter en signering en gång. Lite OT, men kul var det.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  14. #14
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Men om det är mycket du vill säga och fråga, då är förmodligen inte en stressig signering rätt tillfälle. Inte i Göteborg eller Stockholm i alla fall. Möjligtvis på Folk å Rock i Malmö och Helsingborg (även då det fanns i Lund och Kristianstad), för där brukar ju bara artister och butiksinnehavare vara glada om/när folk dröjer kvar och snackar efteråt. När kön är slut alltså. Jag har t.o.m. fått med mig Magnus Carlson (från Weeping Willows) till Skivesset efter en signering en gång. Lite OT, men kul var det.
    Kanske inte, men det är kanske det enda tillfället.
    Och det var ju inte bara om nån enskild person, lite mer i allmänhet också.

    Sen är ju inte Malmö en stad de hinner med att besöka heller verkar det som.
    When you can live forever, what do you live for?

  15. #15
    Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Norge (men älskar svenska språket)
    Inlägg
    323

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av popdrog Visa inlägg
    Fast samtidigt får man ju inte glömma heller att kent betyder oerhört mycket för vissa människor, några stressiga sekunder inne vid signeringsbordet känns så "lite" när det kanske är så mycket man vill säga, tacka, fråga osv.

    Även om man såklart förstår att kent vill ha privatliv utanför spelningar och signeringar så hoppas man ju ändå på ett par extra minuter. Och det skadar ju inte att försöka. Tycker jag iallafall. Speciellt om man åkt långt.

    Nu hör ju inte detta riktigt till ämnet, men iallafall.
    Givetvis vill man tacka Kent för allt dom gjort. Jag vill gärna se Jocke rakt in i ögonen och berätta för honom hur mycket hans texter haft för betydning för mig, att han är ett geni och att han spelar i vad som enligt mig är världens bästa band. Jag menar uppriktigt allt det här. Men om jag skulle säga så under en signering i en av Sverige:s största stader, skulle mina ord knappast bli mycket annat än smörja i andras ord. "Hej, han där fick tacka Kent, varför får inte jag!?!?" Det skulle bara inte gå. Så kan man göra när man gillar något litet, okänd band som faktiskt har tid att prata.

    Sedan tycker jag det är skrattretande att bli så provocerad som denna journalisten blir över att Kent inte vill bli "knipsade" på en sådan här event. Även om man är känd betyder inte det att man vill bli fotograferad hela tiden. Faktiskt tror jag man kan tröttna otroligt på att se sig själv i tidningen efter ett tag, men vad vet jag.



Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •