Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Takt i Ansgar och Evelyne

  1. #1

    Standard Takt i Ansgar och Evelyne

    Lyssnade på Ansgar och Evelyne i min mp3-spelare idag och tänkte då särskilt på Markus trumspelande i framförallt den första delen av sången. För en lekman som inte är så grym på trummor, så låter hans trumkomp i den delen (typ första halvan på låten) ganska annorlunda. Är det någon som vet vilken takt låten går i? Från "Och som jag önskar..." så känns det mer som om låten övergår i vanlig 4/4-takt, men dessförinnan är den ganska annorlunda.
    Kan du några fler runda ord att imponera med?

  2. #2

    Standard

    Det är väl vanlig fyrtakt 110 BPM, men visst låter det lite annorlunda när man lägger på ytterligare virvelslag i kompet. Jag är ingen yrkestrummis men det spelas antagligen enligt 4/4 'slash' 8/8.

    Jag lekte lite med tanken hur det skulle låta om man slängde in en vanlig dansbeat istället, så - jag ägnade ett par minuter åt att göra ett 4/4-beat och ett basspår under första versen.

    (Om ni undrar har jag skivan fysiskt och la in låten på hårddisken och körde den i sequencern)

    Ballt tycker jag.

    EDIT: Borttaget. Då jag laddade upp den anonymt utan användare var jag tvungen att ha sidan uppe (och datorn igång) för att ha tillgång till Delete-knappen. Det vore förödande om någon petig copyright-nisse började tjura.
    Senast redigerat av bara socker man ser den 2009-01-10 klockan 14:33.
    Du och jag, Döden <3

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •