Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Mannen i den vita hatten arr. till en gitarr?

  1. #1

    Standard Mannen i den vita hatten arr. till en gitarr?

    Vill först bara passa på och heja på alla, är nyregistrerad här på forumet men har "lurkat" ett tag !

    Jag har lyssnat på Kent till och från och gillar egentligen deras senare, mer elektroniska sound, mest. Dock så finns det ju utspridda guldkorn på samtliga skivor även för den största skeptikern som är helt fenomenala, som t.ex. Mannen i den vita hatten!

    I alla fall så har jag funderingar på hur man bäst arrangerar MIDVH till endast en gitarr. Vissa delar kan ju tyckas självklara, som att spela plocket på introt och verserna etc men sedan blir det ju lite knepigare när "det episka riffet" tar vid och även refrängerna.

    Jag har hittills bara spelat ackorden och egentligen inte brytt mig om elgitarrerna i låten. Det funkar ju förvisso utmärkt men man saknar ju elgitarrerna väldigt mycket (visst är det två elgitarrer? :x) och därför frågar jag er hur ni spelar MIDVH när ni gör det på endast en gitarr! Lite tips och funderingar är mycket välkomna!

    P.S ber om ursäkt om detta har diskuterats förut
    P.S.S går det att få tag på NOTER till kents låtar?

  2. #2
    Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Kentforumet
    Inlägg
    7 998

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jackehehe Visa inlägg
    Vill först bara passa på och heja på alla, är nyregistrerad här på forumet men har "lurkat" ett tag

    P.S ber om ursäkt om detta har diskuterats förut
    P.S.S går det att få tag på NOTER till kents låtar?
    http://kent.nu/latar/mannen-i-den-vi...-16-ar-senare/

    Gå till startsidan> Där hittar du en lista som heter "Alla låtar" tryck på den låten du vill ha ackord till.
    Du och jag

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •