Sidan 5 av 11 FörstaFörsta 1234567891011 SistaSista
Resultat 61 till 75 av 161

Ämne: #KENTFEST

  1. #61
    Medlem DanielOlins avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    248

    Standard

    Jadå, gå in på Ticnet så finns det.

  2. #62

    Standard

    Det är säkert många som är emot det här men vad grymt det vore om det blir en ny avslutningslåt på spelningarna. MIDVH har varit med i 7 år typ och det är ju verkligen en episk fin avslutning, men det skulle vara så upplyftande om en annan låt fick ta dess plats. Tänker att det kanske finns en värdig eller i alla fall annorlunda sådan låt på nya skivan. Den andra sidan Kanske? (Om det nu är den som är slutspåret på skivan). För bandet gillar nog att spela något nytt än gammalt.
    Jag tror det finns många ändå som önskar en lång låt som avslutar. Nu kan man bara spekulera, för nytt material inte ännu givits ut, utom LBE.

    En övergång från MIDVH (Utan extraverser) som går över i en annan låt vore grymt.

  3. #63
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mush Visa inlägg
    Det är säkert många som är emot det här men vad grymt det vore om det blir en ny avslutningslåt på spelningarna. MIDVH har varit med i 7 år typ och det är ju verkligen en episk fin avslutning, men det skulle vara så upplyftande om en annan låt fick ta dess plats. Tänker att det kanske finns en värdig eller i alla fall annorlunda sådan låt på nya skivan. Den andra sidan Kanske? (Om det nu är den som är slutspåret på skivan). För bandet gillar nog att spela något nytt än gammalt.
    Jag tror det finns många ändå som önskar en lång låt som avslutar. Nu kan man bara spekulera, för nytt material inte ännu givits ut, utom LBE.

    En övergång från MIDVH (Utan extraverser) som går över i en annan låt vore grymt.
    Om man går in på Cdon eller Ginza så är Den andra sidan slutspår på skivan, så den "preliminära" låtlistan är nog att betrakta som officiell/definitiv nu.
    Långa låtar är ofta bra (med Kent); sedan har väl Kent undvikit långlåtar på sistone (Jag ser dig, undantagen, men den är ingen typisk långlåt).
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  4. #64

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Om man går in på Cdon eller Ginza så är Den andra sidan slutspår på skivan, så den "preliminära" låtlistan är nog att betrakta som officiell/definitiv nu.
    Långa låtar är ofta bra (med Kent); sedan har väl Kent undvikit långlåtar på sistone (Jag ser dig, undantagen, men den är ingen typisk långlåt).
    Första halvan av förra skivan har rätt långa låtar. Men ingen sådan där perfekt avslutningslåt för en konsert finns ju inte.

  5. #65
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mush Visa inlägg
    Första halvan av förra skivan har rätt långa låtar. Men ingen sådan där perfekt avslutningslåt för en konsert finns ju inte.
    Sorry, 999 är ju jättelång. Min miss. Men den är ju ingen "747", som sagt.

    (i år avstår jag dock från att ha en åsikt om setlistan - kan inte deltaga)
    Hoppas desto mer på ett grymt album och twittringen som du återgav i den andra tråden låter onekligen lovande.
    Låttitlarna från 6 - 9 (Allt har sin tid, Innan himlen faller ner, Din enda vän, Godhet) låter så himla "snälla" eller "bibliska" ... Så man kan undra om det kommer att återspeglas i låtarna. Godhet är samma sorts titel som Hänsyn, en låt jag gillade trots att den inte lät så snällt som jag hade trott.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  6. #66
    Medlem DanielOlins avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    248

    Standard

    Grymma nya bokningar!!

  7. #67
    Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24 349

    Standard

    Shit vad bra #kentfest kommer bli. Grymma bokningar!
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

    Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

  8. #68
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mush Visa inlägg
    Det är säkert många som är emot det här men vad grymt det vore om det blir en ny avslutningslåt på spelningarna. MIDVH har varit med i 7 år typ och det är ju verkligen en episk fin avslutning, men det skulle vara så upplyftande om en annan låt fick ta dess plats. Tänker att det kanske finns en värdig eller i alla fall annorlunda sådan låt på nya skivan. Den andra sidan Kanske? (Om det nu är den som är slutspåret på skivan). För bandet gillar nog att spela något nytt än gammalt.
    Jag tror det finns många ändå som önskar en lång låt som avslutar. Nu kan man bara spekulera, för nytt material inte ännu givits ut, utom LBE.

    En övergång från MIDVH (Utan extraverser) som går över i en annan låt vore grymt.
    Själv fattar jag inte varför en avslutningslåt måste vara lång?
    Ja men just det. För att DET VAR SÅ FÖRR I TIDEN. En oskriven kent-regel tydligen!
    Vi bryter ju gärna mot sådana regler och hur saker ska vara för att vara sådär riktigt gammal goding-kent.
    Funderar på att aldrig mer göra låtar som är över 4 minuter långa.

  9. #69
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg

    Själv fattar jag inte varför en avslutningslåt måste vara lång?
    Ja men just det. För att DET VAR SÅ FÖRR I TIDEN. En oskriven kent-regel tydligen!
    Vi bryter ju gärna mot sådana regler och hur saker ska vara för att vara sådär riktigt gammal goding-kent.
    Funderar på att aldrig mer göra låtar som är över 4 minuter långa.
    Varför så långa? Ta bort intro, mellanspel och rymd i låten. Pang tjoff bang så är låten över en som ett tåg..

    Visst ja, glömde visst att jag just beskrev receptet för Melodifestivalens låtar
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  10. #70
    Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    465

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Varför så långa? Ta bort intro, mellanspel och rymd i låten. Pang tjoff bang så är låten över en som ett tåg..

    Visst ja, glömde visst att jag just beskrev receptet för Melodifestivalens låtar

    Gud vad jag älskar detta forum!
    Under min karriär här på forumet har det värsta "skällsordet" att använda i samma mening som Kent alltid varit Melodifestivalen.. Fantastiskt!
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

  11. #71

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Själv fattar jag inte varför en avslutningslåt måste vara lång?
    Ja men just det. För att DET VAR SÅ FÖRR I TIDEN. En oskriven kent-regel tydligen!
    Vi bryter ju gärna mot sådana regler och hur saker ska vara för att vara sådär riktigt gammal goding-kent.
    Funderar på att aldrig mer göra låtar som är över 4 minuter långa.
    Den måste inte vara lång. Jag tycker om långa låtar. That's it. Jag säger inte att det måste vara så.
    Jag skrev bara mina tankar om att ha en annan avslutningslåt än MIDVH. Om den är kort eller lång spelar ingen roll. så länge ni tycker det passar in i låtlistan för spelningen. Men det skulle nog göra många fans upprörda, medan andra fans kanske tycker det är fräscht med lite ändring.
    Det handlar om vad man personligen föredrar.
    Jag menar inte att ni ska ta till er vad fansen säger på så sätt att eran vision, det som ni brinner för, ändras pga vad vi tycker och tänker.Absolut inte.

  12. #72

    Standard

    image.jpg Hoppas på att Miriam kommer till kentfest! De ser lovande ut!
    Om det gick att tatuera in filmer skulle jag tatuera in Jocke Bergs scenspråk under ögonlocken så jag skulle se honom dansa varje gång jag blundar.

    https://twitter.com/majszbob
    http://matildasjobloms.tumblr.com/

  13. #73

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mush Visa inlägg
    Det är säkert många som är emot det här men vad grymt det vore om det blir en ny avslutningslåt på spelningarna. MIDVH har varit med i 7 år typ och det är ju verkligen en episk fin avslutning, men det skulle vara så upplyftande om en annan låt fick ta dess plats. Tänker att det kanske finns en värdig eller i alla fall annorlunda sådan låt på nya skivan. Den andra sidan Kanske? (Om det nu är den som är slutspåret på skivan). För bandet gillar nog att spela något nytt än gammalt.
    Jag tror det finns många ändå som önskar en lång låt som avslutar. Nu kan man bara spekulera, för nytt material inte ännu givits ut, utom LBE.

    En övergång från MIDVH (Utan extraverser) som går över i en annan låt vore grymt.
    Men vad skulle det tjäna till? MIDVH är så innihelvetesjävlabra. Det man längtar efter hela konserten. Ju.

  14. #74
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2009
    Inlägg
    4 988

    Standard

    Förutom att jag ser fram emot att se Kent live igen helt sjukt mycket och man får en massa bra andra liveakter på köpet vill jag tacka för att ni faktiskt visar i handling att det finns en massa bra kvinnliga artister att boka också!!! Respekt!
    Jag har skyhöga krav och det här är lagom

  15. #75

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av donberg Visa inlägg
    Men vad skulle det tjäna till? MIDVH är så innihelvetesjävlabra. Det man längtar efter hela konserten. Ju.
    Det är en fenomenal avslutning, ingen tvekan. Men förändring är inte alltid dåligt. Bandet utvecklar ju musiken och tar nya vägar på varje platta känns det som, så varför inte?
    Så hela konserten är bara en nedräkning för sista låten? Alla andra låtar "gills inte", eller hur tänker du?

Sidan 5 av 11 FörstaFörsta 1234567891011 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •