Det finns många olika parametrar som spelar in här.
Vi gjorde Kentfest påkopplat på Summerburst för att använda deras "infrastruktur" osv.
Evenemangen låg i en period då semestrarna inte börjat och dessutom på en söndag.
Hellströms gig sålde stadigt under en lång tid och till sist var det slutsålt & det är fantastiskt tycker jag.
Han var en gång i tiden en outsider, precis som vi och däri finns en gemenskap.
Men vi kan jämföra med Stones som sålde ut Tele2 arena på 40 minuter.
Det är snabbt, och ändå var det Tele2 som sålde slut långsammast i Europa enligt initierade källor.
Pga ett krångligt bokningssystem vilket orsakade en del irritation i Stones management
Anyway...
Hellströms gig var annonserat innan jul om jag inte misstar mig (korrigera gärna).
H är på sin karriärs peak och lyckades smart kröna det med en extremt vältajmad och välplanerad konsert i sin egen hemstad, som jag gärna velat se men inte kunde.
Det var också hans enda spelning i år, vilket är att jämföra med när vi gjorde Sthlms stadion 2003 (sålde slut på 3 timmar. Långsamt med Stones-mått räknat) som var det enda giget i Sverige det året.
En one off genererar givetvis en hel del besökare på exklusivitet.
Om knetfest kommer tillbaka, vilket är min förhoppning för det var underbart roligt, så kommer vi tweaka en hel del saker som inte blev riktigt som vi tänkt oss.
Det mesta gick helt enligt planerna, men det finns alltid saker som kunde blivit kärleksfullare, tightare, snyggare och roligare.
Men den stora grejen är väl att vi nu fick bekräftat att vi MÅSTE spela under semesterperioden och då helst Fredag eller Lördag givetvis.
Något som också märktes under DOJD-tältturnen, som gick av stapeln i maj som är en "död" utomhusgigperiod enbart för att tälten inte var tillgängliga under sommaren 2005.
En annan liten detalj var att vi inte kunde gå ut med biljetter till Kentfest i december 2013 som vi ville eftersom vi helt enkelt inte visste när albumet skulle vara klart.
Det är en enorm logistisk apparat som sätts igång när vi gör gig i den här skalan så det tar också väldigt lång tid och många långa och sjukt tråkiga möten för att komma fram till lösningar och/eller kompromisser.
Säkerhet, Sjukvård, Vakter, Mat, Säkerhet, Teknik, Personal, Curfews, Säkerhet, Changeovers och sjukt mycket mer.
Vi är väldigt nöjda med hur det blev men det finns som sagt massor att förbättra.
Idén med hela kentfest var att sätta publiken, deras komfort & känsla ute på området i fokus och att, i vår kontext, presentera ett gäng artister som vi respekterar och älskar som i många fall är up and coming.
Love