Kent är ju ett av sveriges absoluta största band och har varit det de senaste 15 åren minst. När biljetterna vid Stockholm Stadion släpptes 2003 tog de dryga 33 000 biljetterna slut på mindre än två timmar. Det känns rent spontant som att det var då intresset kring kent var som allra störst med deras megasuccé V&A. Sedan har de spelat större spelningar på tältturnén och även gått på som sista akt på orangea scenen på Roskilde vilket självklart är jävligt stort men det är dock inte deras egen spelning. Jag har inte riktigt tänkt på om intresset har minskat för kent eller inte förrän jag stod på Ullevi i söndags med tomma läktare och med vetskapen att Håkan sålde slut drygt 66 000 biljetter väldigt snabbt på samma arena.
Jag har alltid tänkt att kent har en större publik än Håkan tidigare år, stämmer inte detta längre tro?
Rätta mig nu om jag har fel, men kent sålde väl ca 20 000 biljetter till Ullevi? Skulle intresset varit betydligt större, visst skulle de använt läktarna också eller var det aldrig deras plan?
Det här handlar inte om att jag skulle vilja att kent ska sälja slut Ullevi, eller om vem som är bäst mellan Håkan och kent, det är helt ointressant i detta ämne. Men är det så att publikintresset kring kent 2014 är ca 20 000 personer max i de större städerna medan en artist som Håkan kan dra betydligt mer publik i de större städerna i Sverige, eller säljer han enbart så här mycket biljetter i Göteborg?