Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 24 av 24

Ämne: Vem tar kents plats?

Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av snö Visa inlägg
    Hörde någon säga att som författare så blir man som bäst när man är äldre varför verkar det vara tvärtom med pop/rock/populärmusik ? att ju yngre och ju mer okunnig ju mer omogen desto bättre ?
    Även s.k. "klassiska" kompositörer brukade bara bli bättre med åldern. Beethovens sista symfoni anses ju av väldigt många vara hans bästa t.ex., samma sak med Mozarts sista symfonier (fast han inte hann bli gammal iofs). Det samma gäller även väldigt ofta nutida kompositörer. Medan de flesta anser att t.ex. John Lennon, Dylan, Bowie var som bäst före 30-35.

Med det sagt så tycker jag inte att moderna artister nödvändigtvis är som bäst i ungdomen. Jag har redan sagt att jag t.ex. tycker att Thåströms senaste album tillhör hans allra bästa (jag förstår att Ebba Grön bjuder på en energi och nerv som nog är svårslagen, men det finns ett djup i många av hans senare sånger, i text såväl som arrangemang, som jag inte ser på samma sätt i hans ungdoms band). Och jag håller t.ex. Röd en bra bit högre än Kents debutplatta.

Medlem gutteds avatar
    Reg.datum
    Mar 2014

Standard

Ja, tycker verkligen inte det är någon outtalad regel. Kent har enligt mig bara blivit bättre efter Isola, kontinuerligt.

Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006

Standard

På gott och ont är ju kent helt i en klass för sig själva och tyvärr har ju som bekant allt sin tid.
    Jag hoppas väl att det dyker upp många nya förmågor som en upptäcker, just nu känns ju allt väldigt tungt i och med att ens favoritband lägger ned.

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Det finns egentligen bara Kite (Nu när Christian Bergs ännu mer magiska Yvonne och Strip Music inte längre finns) i Sverige...
    Men Storbritannien har fortfarande magiska Embrace, Coldplay, Keane och Feeder att förlita sig på - Så tacksam över att dessa fantastiska band finns och att de faktiskt fortfarande lever kvar - Upptäck!
    Senast redigerat av Embrace den 2016-05-06 klockan 23:27.
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Det finns egentligen bara Kite (Nu när Christian Bergs ännu mer magiska Yvonne och Strip Music inte längre finns) i Sverige...
    Men Storbritannien har fortfarande magiska Embrace, Coldplay, Keane och Feeder att förlita sig på - Så tacksam över att dessa fantastiska band finns och att de faktiskt fortfarande lever kvar - Upptäck!
    Men visst har Coldplay sagt att den senaste skivan skulle vara den sista? "som den sista Harry Potter-boken" vilket är en väldigt märklig jämförelse.
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016

Standard

Citat Ursprungligen postat av Fjant Visa inlägg
    Men visst har Coldplay sagt att den senaste skivan skulle vara den sista? "som den sista Harry Potter-boken" vilket är en väldigt märklig jämförelse.
    Den sista Coldplayskivan var imho deras sämsta, så helt fel vore det inte att lägga av nu. Om nu ryktet är sant...

Standard

Citat Ursprungligen postat av Fjant Visa inlägg
    Snarare att det kunde bli deras sista. Inget är bekräftat än.
    Och det är då jag önskar att jag kunde hålla käften.

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

De kommer ändra musikaliskt inriktning efter "A Head Full Of Dreams"
    Ett smart drag vore att låta mer som Kent - Helt å hållet helst: Fast på äng älska då...
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Standard

Citat Ursprungligen postat av DanielOlin Visa inlägg
    Ah, för min del finns många. kent är absolut alltid med i topp 3, men finns ju fler jag följer passionerat.
    Thåström och Morrissey håller jag personligen högre, på denna topp 3. Och de är ju fortsatt aktiva.
    Sedan finns Sällskapet (fast det är ju typ Thåström), Zimpler Bonus Nick Cave, Kristian Anttila, Ossler och fler..
    Och en hel drös fantastiskt bra hårdrocksband för "mitt hårdrocksjag", inte minst det svarthåriga Göteborgsbandet med den andre Jocke Berg.
    Jätte bra tips tack så mycket

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •