Underbar låt. Den mest "radiovänliga" av de fyra, älskar den lite skruvade bakgrundssången i början, texten (Isola <3), och i refrängen vill man bara kasta upp händerna och skrika "Rock me Herbert!" (Eller så är det bara jag)
Underbar låt. Den mest "radiovänliga" av de fyra, älskar den lite skruvade bakgrundssången i början, texten (Isola <3), och i refrängen vill man bara kasta upp händerna och skrika "Rock me Herbert!" (Eller så är det bara jag)
som flugorna på socker betyder ingenting
Den beste av de nye fire, er det markus som synger (Du är allt jag vill ha), (Du är allt jag vill vara)?
Bra låt, växer!
Svänger bra också.![]()
"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."
Göran Zachrisson
Han er jo her så...12376757_10153278657036526_7927592296538962694_n.jpg
Ganska övertygad att det rör sig om slutproduktion mm. Vågar till och med garantera att alla fyra medlemmar faktiskt varit med om att spela in albumet...
Som Plague skrev i den andra tråden, det rör sig antagligen om det tekniska. Det står också vad medlemmarna i bandet spelar, och skulle säga att det är ytterst tveksamt att Jocke eller Sami spelar t.ex. trummor på albumet.
Det står inte noe sted at bandet spelar. Trummorna er vel gjorda av Simon Sigfridsson. Det står at skivan er producerad av Kent. Men vad betyr det vel i praktien? Ingen i bandet uten om Jocke er kreditert mixing av noen av låtene. Å være producent er ikke en definerad uppgift, og hander t.ex. mycket om å spille ball på hvordan albumet burde være. Så det er jo enkelt å skrive at Kent er producent (på nåt sett må man jo forsvare at det er en Kent-skiva).
Senast redigerat av Thomas_Norge den 2016-09-18 klockan 13:00.
Vi ser samma filmer
Skriver likadan musik
Men våra tolkningar av verkligheten
Skiljer sig som natt och dag
De här raderna tycker jag är lite komiska satt i relation till hur vissa Kentlåtar kan tolkas på olika sätt utifrån olika synsätt på verkligheten. Egoist, Falska profeter, m.fl. har ju använts för helt olika syften av människor med vitt skilda identiteter. Människor i allmänhet är så inkörda i sina tolkningsramar att de främst kan tolka saker på sitt sätt. Det här är något som med fördel kan belysas i olika sammanhang, t.ex. inom utbildning och politik. Hur som helst kul att Jocke lyckades få med detta innan allting tar slut.
Den skönaste delen är annars:
Under träden vid Eden
Mot Isolas kust
Shangri-La, Xanadu, Avalon
(och då tänkte jag inte på texten med de många referenserna utan mer känslan i musiken/sången)
/Bergtagen
Mina favorit av dom nya låtarna efter några lyssningar.
Den påminner mig lite om Mirage (också en av mina absoluta favoriter), framför allt när han sjunger "Jag kommer dö här", så påminner det mig om "Ska jag dö här?" i Mirage.
När man äntligen kan se vem som drar i alla trådar
så blir man aldrig rädd mer...
Jag går ensam in i ljuset
Angående just den specifika kören i den här låten låter det mer som Jocke, tycker jag.
http://paradiset.com/
Var tvungen att kolla var man faktiskt hamnar.