Hur kan man bryta mot reglerna genom att bara nämna att man har hört en bootskiva eller outgivna låtar?
Man nämner ju varken hur eller var man fick tag i det.
Hur kan man bryta mot reglerna genom att bara nämna att man har hört en bootskiva eller outgivna låtar?
Man nämner ju varken hur eller var man fick tag i det.
Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.
kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!
Portfolio:http://www.berntsten.se/
Svaret är mycket enkelt: vi kör på nolltolerans mot diskussioner som i någon form rör nedladdning, bootlegs etc. (Det är tillåtet att diskutera outgivna låtar, om det görs utan nedladdningsreferenser. Det är tillåtet att prata om och länka till material som upphovsrättsägaren gjort tillgängligt för fri nedladdning.)
Låt dom komma nu
Detta har ingenting med tidigare diskutioner att göra.
Jag vill minnas att du banna mig för att jag la upp en låt på en fildelningssida "speedyshare.com".
Var det sidan som var otillåten eller låten?
Eller rent av båda två?
Men på tal om bootlegs då.
Man kan ju ladda upp sådant man filmat och slänga upp på youtube.
Rent moraliskt sett så borde man ju inte få det heller?
Det om nått borde ju förbjudas om man har sånna stränga regler om bootlegs och diskutioner.
Själv tycker jag att det borde vara helt okej att prata om bootlegs.
Men att länka till någon sida när man kan lyssna eller ladda ner borde vara strängt förbjudet.
Jag trodde att jag hade förklarat det där för dig redan. Men okej. Vi tar det igen. Att länka till fildelningssajter är förbjudet. Därför blev du bannad. Avstängningen föranledde en diskussion bland oss moderatorer, vilket ledde fram till ett tillägg i reglerna. Det är numera tillåtet att prata om och länka till material som upphovsrättsägaren gjort tillgängligt för fri nedladdning. Så var det i ditt fall. Därför blev du insläppt igen.
Låt dom komma nu
Bara en, kanske personlig fråga.
Alltså inte ur "moderator" synvinkel.
Men tycker du inte att "bara att diskutera" bootlegs/nedladdning verkligen borde ge en varning. Jag menar, det är ju numera legalt att köpa downloads och därav blir det med nedladdning måhända lite vagt formulerat i reglerna.
Eller gäller det även typ Cdon länkar etc direkt kopplade till att köpa downloads.
För övrigt tycker jag personligen att det borde kunna gå att disskutera själva bregreppet att "ladda ner kent olagligt" under en speciel sektion. Eftersom det är ett ämne som är högst aktuellt idag "overall". Sen ska man ju naturligtvis inte uppmuntra till det och det kan man ju fästa regler vid.
(gud vad jag kommer bli anmärkt ut från forumet om jag inte får den minsta sorts respons på demhär tankarna...)
Självklart är det okej att diskutera lagliga downloads/nedladdningar.
Om du vill läsa en diskussion om illegala nedladdningar så finns en här.
Jag älskar allt hon gör
Baby jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller
Fortare och fortare för varje andetag
"Skölj ner rikligt med absint"
Varför stängdes "De Lagliga drogerna och dess lyckliga karusueller."Då tråden ej bröt mot några regler alls.
"I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."
Kan du utveckla "tramsig tråd" och hur jag uttryckte mig "olämpligt"?
Det är luddiga begrepp. Mer luddiga än min samlade navelludd.
"I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."
SS-referensen talar väl sitt tydliga språk?
Sen skapades väl tråden efter något tjafs i skräptråden (rätta mig gärna om jag har fel), och det kan faktiskt uppfattas rätt tramsigt.
Om man nu skulle länka till en hemsida/forum för att göra lite reklam för den, hur skulle det ses på? Självklart förstår jag att det beror på hemsidans/forumets innehåll. Men om vi rent hypotetiskt skulle säga att den innehöll ungefär samma saker som här?