jaa! det lilla man fick höra av prey (http://www.youtube.com/watch?v=ZGqAM0py5-4) lät ju riktigt lovande
jaa! det lilla man fick höra av prey (http://www.youtube.com/watch?v=ZGqAM0py5-4) lät ju riktigt lovande
Håller helt med där, Paper Monsters lyssnade man på en gång och satte sen in i hyllan. På PTA gjorde han betydligt bättre ifrån sig.
Rätt igen. Synd att det bara var du och jag som var där
DET ser vi fram emot, go Alan!!
Det tog några dagar men nu är Anxan tillbaka här och kan dryga sig
Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!
Fan vad man kan förstöra Policy of Truth med gitarronani..
http://archives.depechemode.com/vide...musicares.html
hehe, hmm, det er alt for mye snakk fra ulike folk som har jobbet med dem,fra plateselskaper og sånt ,men også en del morsomme klipp fra 80 -- tallet, vidoinspillinger, og en del prat og kommentarer fra Wilder, Gahan, Gore og Fletcher fra nyere tide (rundt 2003 tenker jeg )
jeg savner 80 - tallet. (fikk dock aldri oppleve det da..)
Men han hade ju god hjälp med musiken på PTA, det var ju som du säker vet Eigner och Philliot som gjorde det mesta av musiken. Nu är det ju inget problem då vi vet hur bra resultatet blev och jag är helt lugn inför hans nya skiva då de lär "hjälpa" till där också. Hösten lär bli mycket spännande, om nu Martin också bara kunde klämma ur sig en ny coverskiva så blir DM-suget inte så jobbigt förrän in på 2008...
Vad som verkligen svider är att jag kommer missa eventuella solo-konserter den här gången också.
Daniel
visst, depeche mode är skitbra osv osv.
eller, vänta? det är de ju faktiskt inte. depeche mode är ett av de tråkigaste banden som någonsin fått släppa en skiva. jag lyssnar på något intro, tycker att "ja, det här är ju bra". sen en halv minut senare kommer jag på mig själv med att sortera tvätt.
lysande.
bänkarna blev tronerna när narrarna fick kronorna, så buga dig åt kungarna af stan
nee vad är det du har lyssnat på egentligen? ^^
men dom är bäst live.
live har depeche mode en poäng, såg dom på stadion då jag fick gratisbiljett, annars skulle jag inte ha gått alls. Dom är ett rätt skönt arenaband och spelningen var helt okej, men att sitta och lyssna på dom på skiva är iallafall för mig rätt så poänglöst. Det är jättebra de första 1-2 minuterna, men det HÄNDER ju ingenting. Någonsin. Låtarna är likadana hela tiden och blir så sinnessjukt jävla tråkiga att man behöver byta låt efter just den tiden och sen lyssna på den lika länge för att sedan byta för att faktiskt uppskatta skivan/lyssnandet.
dock kan dom första 1-2 minuterna vara riktigt bra. ibland. annars är dom mest ok. bara man ser till att inte lyssna längre, det finns, som meany nog försökte poängtera, inget som håller kvar ens intresse.
Do you think I'm wonderful? she asked one day as they leaned against the trunk of a petrified marple. No, he said. Why? Because so many girls are wonderful. I imagine hundreds of men have called their loves wonderful today, and it's only noon. You couldn't be something that hundreds of others are.
- Jonathan Safran Foer
Det är kanske fel att besvara Meanys och Wilowens påhopp här - vi borde skriva mer hyllningar rätt av. Intressant dock att Meany - när han tvättar - lyssnar på musik som han så "djupt" ogillar.
Besvar av kritik då. Tja, med Alan Wilder (före Ultra alltså) var Depeche aldrig tråkiga musikaliskt och egentligen inte på Ultra heller. Ta till exempel utfyllnaden mellan verserna i Enjoy the Silence - lysande!
Senast redigerat av Oktjabrj den 2007-06-02 klockan 22:37.
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
jag förstod det som att det var en tråd där depeche mode kunde diskuteras.
hade ingen aning om att det var förbjudet att han annan åsikt än att dom är genier. vill du ha ett påhopp så kan du säkert få ett sånt också, men ett påhopp är knappast vad jag skulle kalla vår kritik.
f.ö så tvättar meany inte, jag är den som tvättar. och de få sekunder som behövs för att sätta på den lyssnar jag oftast inte på någon musik alls :')
Do you think I'm wonderful? she asked one day as they leaned against the trunk of a petrified marple. No, he said. Why? Because so many girls are wonderful. I imagine hundreds of men have called their loves wonderful today, and it's only noon. You couldn't be something that hundreds of others are.
- Jonathan Safran Foer
Misstolka mej inte. Jag försökte vitsa lite om hur Meany formulerade sig. Tyckte inte era inlägg verkade gravallvarliga heller - hoppas inte det. Kunde ha skrivit att det handlar om tycke och smak - men det är väl självklart.
Om ni är allvarliga, skulle det vara intressant att veta vad det är som gör DM tråkigare än andra - enligt er.
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
- Jonathan Safran Foer