Jag börjar gilla Depeche mer och mer faktiskt.
Jag börjar gilla Depeche mer och mer faktiskt.
Hourglass var en besvikelse. Jag tycker att Kingdom är helt suverän men tyvärr är inte resten av skivan i samma klass. Mestadels släpig och ointressant.
I'm drowning in time to a desperate beat
Nej, den kommer i oktober men som vanligt finns den att hitta där ute i cyberrymden.
Själv har jag bara hört singlen då jag på sistone har börjat att vänta på det officiella släppet för att försöka återskapa pre-internet-känslan av att gå till skivaffären på release dagen. Nu är det lite svårt här i Kina men itunes fukar rätt bra.
Förhandsrapporterna säger att Hourglass är mycket bättre än Paper Monsters men inte riktigt DM klass.
på www.digital7.com kan du även höra b-sidan (lagligt) i alla fall 30 sekunder...
Skön skivhöst, först alaw wilders recoil, sen både Gahan och Kent, myser...
Daniel
vilken av depeches remix plattor finns "rock" verisonen av enjoy the silence?
ah, jeg fikk hele hourglass av admin på dave gahan slaves- gruppen personlig på facebook ble litt ssmigret, hehe.
Videon till Kingdom:
http://www.youtube.com/watch?v=PG-2KVLR2UQ
Hourglass är rätt trevlig faktiskt, fast bäst är nog faktiskt, trist nog, Kingdom..
Ska dock tillägga att jag inte hunnit lyssna speciellt mkt på plattan än, köpte den idag. Ska bli intressant att kolla på DVD'n som följde med
/Daniel
Har lyssnat igenom Hourglass några gånger nu och jag tycker skivan är helt ok.
Vissa låtar är lite svåra att ta till sig, men jag har fallit för den första låten "Saw something".
Det är dock lite synd att Dave Gahan inte använder sin underbara röst utan förvränger den på vissa låtar.
//Lena
Jocke Berg vs Dave Gahan
Depeche Mode är ett av mina absoluta favoritband (efter kent förstås). Music for the masses är min favorit.
Spöklikt vit
i solskens dis
hihi var på vippen att starta ny tråd men så finns alltså denna.
ok, hjälp mig. jag vill ha en överskådlig, kronologisk lista på alla originalplattor depeche har släppt, gärna med årtal. alltså inga remix eller samlingsplattor.
eller jo, de vill jag också gärna ha namn på men i så fall i en separat lista.
och jag är inte intresserad av livedvd:er.
jag blir dum i huvudet på albumlistorna som finns på ginza/cdon.
hehe oj vad krävande jag låter. vill nån söt och snäll forumit fixa detta till matilda? puss.
Hur vore det att söka runt en stund själv? Det går ju fort att hitta information på Internet! Tips: skriv in "Depeche Mode discography" i Google och du hittar exempelvis följande sida:
http://en.wikipedia.org/wiki/Depeche_Mode_discography
Annars finns denna sida www.depmod.com som är väldigt användbar om man är samlare.
Där kan man se alla omslag, katalog nr samt vilket land den är utgiven i.
Den är helt suverän!!!!
Jocke Berg vs Dave Gahan