Sidan 22 av 135 FörstaFörsta ... 12131415161718192021222324252627282930313272122 ... SistaSista
Resultat 316 till 330 av 2011

Ämne: Depeche mode

Standard

Fick reda på idag att "De" betyder Av på franska och att "Pech" betyder Sug/Suga.

"De" "Pech" - Depeche = avsugning/ suga av, kan det stämma?

Sen följdfråga: vad betyder "Mode" (om det inte har med data och grejer att göra).

Varför heter dom just; Depeche Mode, Någon som vet?

Kanske är redan känd information och jag framstår som värsta rookien. Dock vill jag veta, tack på förhand

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Njae, Depeche Mode betyder, på franska, typ "senaste modet" eller "hetaste modet" eller liknande.. Fanns en fransk tidning tills för några år sen som hette Depeche Mode förövrigt.

Rätta mig om jag är helt ute och cyklar..
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av chengdu Visa inlägg
    For de som ar intresserade.

Det verkan som om DM ar pa vag in i studion i maj och nasta album ar planerat till tidiga 2009 men om ryktena stammer sa ar producenten (igen) Ben Hillier och han jobbade ju snabbt sist.

Lat oss bara hoppas att det inte blir en PTA kopia utan ett nytt frasch sound (om de ny inte gar tilltbaka till sitt 80-tals sound for da ar de forlatna).

Daniel
    Kul!

Ben Hillier var ju helt okej, men synd ändå, hade hoppats på att de skulle anlita Alan Wilder som producent istället..

/Daniel
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    hade hoppats på att de skulle anlita Alan Wilder som producent istället..
    Det jag har hört av hans Recoil-plattor, så de vara riktigt sköna faktiskt. Men vad det säger om hans eventuella producent-kvaliteter vet jag inte.

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Njae, Depeche Mode betyder, på franska, typ "senaste modet" eller "hetaste modet" eller liknande.. Fanns en fransk tidning tills för några år sen som hette Depeche Mode förövrigt.

Nix, det stämmer precis...
    Har hört att de tagit namnet från just en modetidning.

Direkt översatt betyder Depeche "snabbt".

"Snabbt mode" alltså, men man skulle ju översätta det till "senaste modet" eller nåt sånt eftersom det låter lite konstigt på svenska...

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Det jag har hört av hans Recoil-plattor, så de vara riktigt sköna faktiskt. Men vad det säger om hans eventuella producent-kvaliteter vet jag inte.
    Ptjae, tänk dig Some Great Reward till och med Songs of Faith and Devotion så vet du nog ungefär hans producent-kvalitet .. Han var ju med innan Some Great Reward också, men inte på Speak'n'Spell, men jag tror inte han producerade riktigt lika mycket då..

/Daniel
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Standard

okej, tack. Fan va coolt.

Dock var det lite, lite, lite logik i mitt resonemang.

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Ptjae, tänk dig Some Great Reward till och med Songs of Faith and Devotion så vet du nog ungefär hans producent-kvalitet .. Han var ju med innan Some Great Reward också, men inte på Speak'n'Spell, men jag tror inte han producerade riktigt lika mycket då..

/Daniel
    Jag håller inte riktigt med på det.

Alans främsta roll inom bandet var att programmera och som programmerare gör han mer eller mindre vad producenten (i samarbete med bandet har bestämt) säger åt honom eller önskar.

Hade Alan kunnat bestämma fritt hur soundet skulle vara hade säkerligen både Violator och SOFAD låtit annorlunda och han hade kanske inte ens hoppat av. Se bara hur pass konsekvent han följer sitt eget sound när han gör skivor under Recoil namnet.
    I DM däremot har soundet förändrats väsentligt med varje ny producent.

Att hans programerarkunskapet och musikaliska kunnande har format mycket av hur DM låter är en annan sak men det innebär inte at han producerat DMs skivor.

Producentens jobb är mer att samla bandets ideer och fungera som det berömda bollplanket och därefter få produkten att låta på ett visst sätt.

Daniel
    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Detta inlägg var myyyyyyyycket myyyyyyyyyyyyycket tristare än mitt...
    Blog
    Bilder

Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Har inte lyssnat så mycket på dem än men det finns en hel del riktigt bra låtar. Mina favoriter just nu: Enjoy the silence, Black Celebration, The things you said, useless mm.

Någon som kan tipsa om fler bra?

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av megalomania Visa inlägg
    Har inte lyssnat så mycket på dem än men det finns en hel del riktigt bra låtar. Mina favoriter just nu: Enjoy the silence, Black Celebration, The things you said, useless mm.

Någon som kan tipsa om fler bra?
    Spontant...
    Stripped, Everything counts, Blasphemous rumours, Leave in silence, Policy of truth, Walking in my shoes....

Fast "Shake the disease" har vart min abosluta favorit ett tag..

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006

Standard

tycker att depeche mode är riktigt bra.

Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Spontant...
    Stripped, Everything counts, Blasphemous rumours, Leave in silence, Policy of truth, Walking in my shoes....

Fast "Shake the disease" har vart min abosluta favorit ett tag..
    Okej, tror jag har hört Policy of truth, den var ju helt okej. Everything counts är ganska bra men själva upplägget på den låten känns lite för "poppig" för mig. Men den är ganska bra ändå. Ska lyssna på de andra du skrev upp.

Reg.datum
    May 2002

Standard

Alans främsta roll inom bandet var att programmera och som programmerare gör han mer eller mindre vad producenten (i samarbete med bandet har bestämt) säger åt honom eller önskar.

Hade Alan kunnat bestämma fritt hur soundet skulle vara hade säkerligen både Violator och SOFAD låtit annorlunda och han hade kanske inte ens hoppat av. Se bara hur pass konsekvent han följer sitt eget sound när han gör skivor under Recoil namnet.

Att hans programerarkunskapet och musikaliska kunnande har format mycket av hur DM låter är en annan sak men det innebär inte at han producerat DMs skivor.

Producentens jobb är mer att samla bandets ideer och fungera som det berömda bollplanket och därefter få produkten att låta på ett visst sätt.

Daniel
    Du har säkert helt rätt!

Hade ändå varit coolt att höra honom som producent i nytt DM-material!
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem kentads avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

åh jag brukar gråta till I promise you I will...

Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005

Standard

Daniel
    Flood grät under första fasen under inspelningen av SOFAD
    Och Wilder sa till honom på flygplatsen i Madrid, över några rejäla groggar att detta förmodligen är slutet för Depeche. Bara två låtar inspelade på tre månader...
    Miller kom ner och dom som vanligt spelade nyktra och ordentliga som om han var deras farsa. Men han anade att något var fel...

Wilder och Flood gjorde i princip hela Violator med utgång av Gore's demos som var mest gitarrbaserade. Väldigt avskalade.
    ETS tex var ju som bekant en trött ballad från böran. Wilder kom på basslingan, beat'et och annat på låten så när Gore och c/o kom tillbaks efter 4-5 dagars supande blev dom förvånade när dom hörde att Wilder och Flood hade gjort världens bästa poplåt av en sömnig ballad.
    Så kan det gå om man inte har kontroll i studion

Han gjorde även alla backtracks och som du skriver programmerade en del men dom hade ju andra som gjorde det åt dom också. (Cubase på SOFAD för den intresserade)

Inte konstigt att man blir lite sur om man får samma pröjs som då Fletch. Men han hade ju valt det själv från starten så man kan kanske inte skylla ifrån sig då. The handshake... som dom säger i visan.

Nu till roligare saker.

Stor Depechefest på Kolingsborg nu på lördag (19/4)!!!
    En handfull låtar framförs live, 100% depeche på stora dansgolvet, Depeche look a like tävling, Lounge med pianobar, depechelåtar såklart osv osv.

Sidan 22 av 135 FörstaFörsta ... 12131415161718192021222324252627282930313272122 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •