Han brukade själv säga att Alan är musikern, Dave är sångaren, Martin är låtskrivaren och "I´m keeping them all together".
I Steve Malins bok om DM finns f.ö. mycket intressant att hämta. Hans roll beskrivs bl.a. som att vara ställföreträdande "mannen på gatan" för att säkra att musiken träffade någorlunda rätt. Dessutom var han MLG:s "outspoken half". När MLG inte ville kritisera AW:s produktion/arrangemang fick Fletch meddela att "Mart doesn´t really like that".
Bristen på kommunikation blev i sin tur en av anledningarna till att AW hoppade av.
Har f.ö. träffat Fletch i samband med en konsert i KPH för en massa år sedan och det var en sympatisk man.
lemon
Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!
Jag lyssnar på Enjoy the silence nu, alltså den är så underbar.
Världens bästa låt.
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
Jag har köpt massa DM-skivor som jag inte ens hunnit lyssna på.
Lyssnar på Touring The Angel - Live in Lyon. Helt underbart. Mina favoriter annars är Precious o Lillian
ND 2010!
Javisst var senaste turnén (och skivan) ett riktigt lyft!
lemon
Åh snälla kom tillbaka till Sverige.
Såg dom när dom spelade på stadion 7 juli 2006 och det var nog det bästa jag sett.
I Feel You Andy :')
Du blinkar förskräckt när jag ställer mig bredvid
Du ryggar tillbaks när min hand just ska röra vid din...
Världens bästa band!
Även om Kent är på god väg att ta över tronen...
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
Jag har sagt det förut & jag säger det igen = Enjoy the silence är ett mästerverk.
En utav världens bästa låtar alla kategorier.
Hamnar i alla fall på min topp10 lista.
Definitivt.
OTROLIGT BRA LÅT!
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
Minns första gången jag såg dem spela den. Det var i klassiska "Peters popshow". Ett tyskt popprogram som sändes i december 89. Tror de inledde med Personal Jesus, som hade varit ute ett tag. Funderade på vilken ytterligare låt de skulle spela (då varje grupp framförde två låtar), då introt till ETS började och jag ropade till brorsan "det är en hit! det är en hit!" redan innan Dave började sjunga.
Live är 93-versionen (trots en i övr. ganska seg konsert) oöverträffad. MLG:s gitarrkomp allra bäst då - hittills
lemon